روز چهارشنبه در دانشگاه تجمعی شکل گرفت با حضور دانشجویان فعال در تشکل های انقلابی . در ابتدای برنامه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان سخنرانی کرد موضوعاتی درباره قانون و آزادی و اخلاق در فعالیتهای جنبش های دانشجویی مطرح شد درباره آزادی هم مباحثی گفته شد که مبانی آزادی در اسلام و غرب متفاوت است.در اسلام آزادی باعث تعالی انسان می شود و ما با آزادی مخرب مخالفیم. مثلا آزادی همجنس بازان از لحاظ علمی و شرعی موضوعی مخرب به حساب می آید که با این وجود در غرب پذیرفته شده،ولی در اسلام مذمت شده.

پیامبر در یک جا به کسی که اهانت کرد به ایشان احسان کرد و در جای دیگر ابوسفیان و مخالفانش را در مکه مورد عفو قرار می دهد ولی در یک جایی شاعری که علیه پیامبر شعر می‌گفت را به صورت غیابی حکم اعدامش را صادر می کند؛بنابراین آزادی بیان در همه احوال حکم یکسانی ندارد.

عالی نژادیان در ادامه گفت:رهبر انقلاب در دیدار با اساتید در سال ۹۵ به صراحت فرمودند افراد نامطمئن را که به هر بهانه ای از قبیل انتخابات و غیر از آن نظام را به چالش می‌کشند به دانشگاه راه ندهید،آیا کسی که به خاطر وقایع سال ۸۸ به زندان رفته و محکومیت قضایی دارد و تاکنون هم اعلام برائت از گذشته خویش نکرده عنصر نامطمئن نیست؟!

اعلام برائت یعنی آن که دیگر کسی با دستبند سبز در جلساتی که این فرد سخنران است نیاید.

درادامه گفت:مسئولان ارشد دانشگاه متاسفانه تعبیرات سطحی از قانون دارند یک نهاد قانونی به اسم هیئت نظارت مشغول به تصمیمات غیرقانونی گرفتن است و با وجود سخنان صریح رهبری اینگونه عمل می کند.اقدامات یکجانبه و مخالفت های غیرقانونی با تجمعات و راهپیمایی ها برنامه‌های انتقادی ترحیم تولید ملی تا نمایشگاه نقضیجات که در جهت تعطیلی دومینو وار کارخانجات داخلی و تناقضات گفتاری دولتمردان می باشد و صرفاً در جهت تبیین فضای موجود در جامعه می باشد.این کارنامه غلط و غیر قابل دفاع هیئت نظارت دانشگاه است.

اماوقایع دانشگاه لرستان موجب شد که برخی تشکلها دم از اخلاق بزنند ما خوشحالیم که دوستان در بیانیه هایشان دم از اخلاق و لزوم رعایت اخلاق در عرصه سیاست می‌زنند و بزرگترین هدف دین را نهادینه کردن مسائل اخلاقی می دانند،چرا که این عبارات ترجمان دیگری از نفی سکولاریسم و به عبارت دیگر جدا کردن دین از ساحت دنیاست. سکولاریسمی که بازرگان و به اصطلاح روشنفکران دینی دیگر منادیان آن هستند ما امیدواریم که فعالان تشکل های دیگر دامن خود را از التقاط پاک کنند.

در ادامه درباره ی جنبش دانشجویی گفت جنبش دانشجویی باید سوار بر جریانات سیاسی و اجتماعی جامعه باشد و از آنها مطالبه کند نه اینکه ذیل آنها تعریف شود.

وقتی جریان دانشجویی خود را ذیل جریانات سیاسی خارج از دانشگاه تعریف کرد حریت خود را از دست می دهد،آنجاست که اگر سیاستمداران اشتباه کنند،اینها صدایشان در نمی آید،اگر اختلاس کنند اینها ساکتند.جنبش دانشجویی باید حریت داشته باشد تا جریانات سیاسی شعار های شان را از آرمان های جنبش دانشجویی اخذ کنند و خود را با جنبش دانشجویی هماهنگ کند.

 

در ادامه برنامه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان سخنرانی کرد.حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت:امام علی علیه السلام می فرمایند کسی چیزی را در درون خودش مخفی نمی‌کند مگر اینکه در پرتگاه های زبان و چهره اش آشکار می شود.

کسی که خودش را در پوسته ی اسلام و رهبر مخفی کرده تا یک زمانی می‌توانند دوام بیاورد و روزی لو می رود.

در ادامه گفت بسیج دانشجویی یک نهاد مقدسی است و در سطح خاصی قرار دارد و باید بتواند برنامه هایش را اجرا کند.این قانون وجود دارد و مصوب شده ولی ابلاغ نشده و دولت قبلی باید این کار را انجام می داد که کوتاهی کرده و در واقع هم چون به صورت قانون درآمده،باید بسیج به تشخیص خودش جلسه و برنامه ای را بگیرد و دانشگاه باید زمینه ی برگزاری این جلسه را فراهم کند.این مسئله مربوط به تفاسیر مختلف از قانون است و این رفتار درست نیست.دانشگاه باید متوجه باشد که بسیج یک ابزار است یک فرصت است و تهدید نیست. بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان یک نهاد انقلابی و اخلاقی است و من شهادت می‌دهم که بسیج ما هم قانونی عمل می‌کند هم اخلاقی و وصله هایی که به بسیج می چسبانند اشتباه است.این که می گویند بسیج افراطی است هم از همان وصله هاست،البته بگذارید بگویند چون حضرت آقا می‌گویند اگر کسی بگوید افراطی و تندرو من در رأس هستم و در زمان امام هم امام از همه تندروتر بود.ما که از نزدیک این ها را می بینیم خط و مشی ایشان توأم با قانون و اخلاق است. اگر مسئولین دانشگاه مصالح دانشگاه را در نظر بگیرند تدبیر شان باید این را اقتضا کند که بسیج را محدود نکنند،رهبری فرمودند آینده مال شما حزب اللهی هاست بقیه میلغزند و به حاشیه می روند و

این مسیر را همین افراد طی می کند تا برسد به ظهور منجی عالم بشریت و پرچم به صاحب اصلی داده شود.اگر فردا هر خطری کشور را تهدید کند،همین بسیجی ها و انقلابی ها سینه سپر می کنند،چرا باید قدر هم چنین نیرویی را ندانیم و محدودش کنیم.

 

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات