مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از برقراری بیمه بیکاری برای سه هزار 135 نفر در سال 1395 خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، "علی آشتاب" با بیان اینکه بیمه بیکاری به افرادی تعلق می‌گیرد که بدون میل و اراده خود از محیط کار خارج می‌شوند، اظهار کرد: طی سال 95 تعداد سه هزار و 135 نفر در استان لرستان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.
 مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: این اداره کل از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در تلاش است که مقرری‌بگیران در زمان استفاده از بیمه بیکاری، به فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بپردازند تا این دسته از افراد راهی برای ورود به بازار کسب و کار به دست آورند.
وی تصریح کرد: در این راستا در سال 95 تعداد 633 نفر به آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شده و در حال کسب آموزش‌های مربوطه هستند.
آشتاب بیان کرد: بیمه‌شدگانی که قبل از بیکار شدن حداقل دارای شش ماه سابقه پرداخت حق بیمه بوده یا قرارداد اشتغال آن‌ها در واحدهای صنعتی و تولیدی به اتمام رسیده باشد، به‌شرط دارا بودن یک سال سابقه کار و با ارائه قرارداد یک‌ساله پس از تایید علت اخراج و تشخیص کمیته تشخیص، امکان استفاده از مقرری بیمه بیکاری را خواهند داشت.
وی از اشتغال مجدد تعداد 147 نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان خبر داد و گفت: نیروی کار از مهم‌ترین سرمایه‌های کشورهای در حال‌ توسعه است که سهم به سزایی در فرآیند تولید و توسعه دارند و ایجاب می‌کند زمانی که به‌صورت ناخواسته و غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهند مورد حمایت قرار گیرند که برقراری بیمه بیکاری راهکار حمایتی مناسب برای تأمین زندگی و معیشت آنان در چنین شرایطی است.

 

انتهای پیام/

منبع: یافته

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات