نگرانی مشتریان موسسه اعتباری توسعه سبب شده تا از روز گذشته تاکنون مردم برای خارج کردن سپرده‌های خود تجمعات گسترده‌ای مقابل شعب این موسسه داشته باشند.

به گزارش لرستان خبر، از روز گذشته تاکنون تجمعات گسترده مشتریان موسسه اعتباری توسعه نقل محافل عمومی و فضاهای اجتماعی استان لرستان شده است و نگرانی مردم بابت سرنوشت سپرده و سرمایه‌شان سبب شده امروز نیز برای دومین روز به اعتراضات و تجمعات خود ادامه دهند.

در پی نگرانی و تجمعات اعتراض آمیز مردم راهی یکی از شعب این موسسه شدیم تا با مشتریانی که برای دریافت سرمایه خود آمده بودند  گفت‌وگویی داشته باشیم.

روز گذشته با ورود به یکی از شعب شهر خرم‌آباد با جمعیت بالایی از مرد و زن رو به رو شدیم که متقاضی دریافت حساب‌های بانکی خود در نزد این موسسه مالی بودند که این اتفاق از سوی متصدیان این مؤسسه اعتباری صورت نمی‌گرفت.

در این بین افرادی خود را مال باخته خطاب می‌کردند و می‌گفتند که کل سرمایه خود را به این مؤسسه اعتباری سپرده بودند؛ با پرسیدن علت حضور این جمعیت از کارمند این موسسه وی مدعی بود که فقط کمبود نقدینگی در صندوق خرم‌آباد برای امروز اتفاق افتاده و مشکل خاصی نیست.

اما از طرفی یکی از مشتریان این موسسه ادعا کرد که برای گرفتن مبلغی به بانک‌های سطح شهر مراجعه کرده و نتوانسته سپرده خود را دریافت کند.

یکی از مشتریان این موسسه گفت: از دوستان خود در دیگر استان‌ها نیز پیگیر شدم اما در اندیمشک، تهران و برخی دیگر از استان‌ها نیز وضع به همین گونه است.

شاکرمی معاون دادگستری استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌ آباد اظهار داشت: ما باید مردم را باید به آرامش دعوت کنیم  چرا که اگر بنا به ورشکستگی باشد اموال این موسسه توقیف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان باید تصمیماتی گرفته شود، افزود: در راستای ورشکستگی این موسسه هنوز هیچ حکمی صادر نشده است و احتمال دارد به دلیل نوسان اقتصادی و کمبود نقدینگی این اتفاق افتاده باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات