متخصص تغذیه

متخصص تغذیه گفت: روزه‌داران در ماه مبارک رمضان وعده غذایی شام را حذف نکنند.

به گزارش لرستان خبر، تینا جعفریان گفت: روزه‌داران در ماه مبارک رمضان علاوه بر وعده‌های غذایی سحری و افطار، وعده غذایی شام را نباید حذف کنند.

وی با اشاره به اینکه در وعده سحری باید غذا‌ها‌یی صرف شود که مدت زمان بیشتری فرد را سیر نگه‌ می‌دارند افزود: مصرف کاهو و خیار در این وعده غذایی میزان تشنگی فرد در طول روز را کاهش می‌دهد و همچنین توصیه می‌شود برنج‌سفید همراه با سبزیجات و حبوبات مصرف شود.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: به علت مقارن بودن ماه مبارک رمضان با فصل تابستان، گرم شدن هوا و مدت زمان طولانی بین اذان صبح و اذان مغرب، روزه‌داران در هنگام افطار باید آب ولرم و یک پیش‌غذای سبک مصرف کنند.

جعفریان استفاده از آب سرد و یخ و غذای سنگین در وعده غذایی افطار را علت بیماری‌های گوارشی و اضافه وزن بیان کرد و ادامه داد: در این صورت دستگاه گوارشی که مدت زمان زیادی غذایی هضم نکرده است آمادگی بیشتری پیدا می‌کند.

وی گفت: بهتر است در این ماه از قند‌های طبیعی مثل خرما و توت خشک استفاده شود و مصرف قند‌های مصنوعی مثل انواع شیرینی‌ها و زولبیا و بامیه کاهش پیدا کند.

این متخصص تغذیه افزود: در وعده سحری نباید از آبگوشت یا گوشت‌قرمز استفاده کرد زیرا در هنگام روز احساس تشنگی و سنگینی به فرد روزه‌دار دست می‌دهد.

جعفریان ادامه داد: در وعده شام نیز مصرف گوشت قرمز، برنج سفید و غذا‌های پر‌چرب و سرخ‌کردنی توصیه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در طول این ماه مصرف سبزیجات و میوه‌ها در وعده غذایی سحری و زمان بین افطار و شام باعث رفع عطش و کنترل وزن می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات