نماینده ولی فقیه در لرستان:

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: امروز حفظ انقلاب در این بوده که دچار سازش و انحراف نشویم و ارزش ها از بین نروند.

به گزارش لرستان خبر، آیت الله سید احمد میرعمادی شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال امام(ره) در مصلای الغدیر شهر خرم آباد در سخنانی با اشاره به اینکه بعد از ۲۸ سال از فراق امام(ره) راه ایشان ادامه دارد و در طول این مدت نام امام همیشه زنده بوده است اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این مدت حافظ و نگهبان انقلاب اسلامی ایران بوده و این کشتی را به سر منزل مقصود رسانده است.

امام(ره) دل استکبار را به لرزه درآورد

وی با بیان اینکه امروز راه امام(ره) و اندیشه ایشان همچنان زنده و باقی مانده است و تنها کسی که توانسته روح امام(ره) را نگه دارد مقام معظم رهبری بوده است گفت: نام و یاد امام(ره) در دل مردم لرستان جای دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه علمای علم اخلاق، مراحل نفس انسان را در سه چیز خلاصه کرده اند بیان داشت: اول نفس اماره که انسان را به سوی گناه می کشاند، دوم نفس سوابه و یا همان نفس سرزنش گر و نادم و سوم نفس مطمئنه که نفس الهی است و جز خدا چیزی از آن برخوردار نیست.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه امام شخصیتی است که از نفس مطمئنه برخوردار بوده و خدا در نظر او بسیار بزرگ است و غیر از خدا در نظر او کوچک بوده است گفت: امام(ره) جز خدا اندیشه ای نداشت و هر چه می گفت از خدا می گفت و فرمودند که به والله قسم به غیر از خدا از احدی نترسیده ام.

وی با اشاره به اینکه امام(ره) در جهاد اکبر پیشتاز بود و دلیل اینکه امام در دل مردم جای داشت این بود که هوای نفس را کنار گذاشت و همچنین در مقابل غیر خدا مغلوب نشد ادامه داد: امام(ره) با اراده به میدان آمد و دل استکبار را به لرزه درآورد و در مقابل آمریکا سرتسلیم فرو نیاورد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امام(ره) انقلابی بود و تحول به وجود آورد گفت: کاری که امام در عرصه های گوناگون انجام داد در طول تاریخ بی سابقه بوده و امام(ره) نظریه جدایی دین از سیاست را برای همیشه کنار گذاشت.

ولایت فقیه یعنی حاکمیت ارزش ها

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امام حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کرد و نظام اسلامی را جایگزین کرد افزود: امام(ره) اصل مترقی ولایت فقیه را جایگزین کرد و در قانون اساسی گنجاند و مشروعیت ولایت فقیه را در همه کارها اثبات کرد.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه یعنی حاکمیت ارزش ها گفت: اطاعت مردم از حکومت به خاطر مشروعیت ولایت فقیه است و امام منادی ارزش ها بود که مردم حاضر هستند جان خود را فدای امام و راه امام(ره) کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امام(ره) جوانان را متحول کرد و آنها را به مساجد و معنویت کشاند افزود: هنر امام(ره) این است که مردم را به سوی معنویت کشاند و قدرت ها را به خاک نشاند و ایشان ابراهیم بت شکن بود که بت های زیادی را شکست.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه امام در مقابل کسانی که اعتقاد به اسلام ناب مهدوی نداشتند ایستاد و اگر انقلاب امام(ره) زنده است به خاطر روحیه انقلابی است نه سازش و تسلیم گفت: امام(ره) با خودباوری و تکیه بر جوانان انقلاب را به سرمنزل رساند و امروز نیز حفظ انقلاب در این بوده که دچار سازش و انحراف نشویم و ارزش ها از بین نروند و حلال خدا از بین نرود و حرام جایگزین آن نشود.

باید از اشرافی گری دوری کرد

وی با تاکید بر اینکه به خاطر حفظ این انقلاب خون جوانان ریخته شده و نباید این خون از بین برود گفت: امام(ره) تحول در میان حاکمان به وجود آورد و خدمت را ارزش و غیر آن را باطل می دانست.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امام(ره) با اشرافی گری مخالف بودند و ما نیز نباید سمت اشرافی گری برویم و مردم فقیر باشند گفت: امروز خدمت به مردم را نیاز داریم و دوری از اشرافی گری را می خواهیم.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مراسم بزرگداشت امام(ره) فرمودند که امروز نیازمند روحیه انقلابی گری، تکیه بر ارزش ها، توانمندی های داخلی، اعتماد به نسل جوان و داشته های خود و حفظ عزت در سیاست خارجی، حاکمیت عقل و تداوم انقلاب و انقلابی گری هستیم ادامه داد: بعد از ۲۸ سال از ارتحال امام(ره) باید با سرافرازی از انقلاب دفاع کنیم و در انتخابات ۴۱ میلیون شرکت کردند که باید قدر این مردم، انقلاب و رهبری را بدانیم.

 

انتهای پیام/

منبع: مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات