دستانی که به یاریگری دراز نشد

زهرا دختر بیمار دلفانی به دلیل بیماری و نداشتن هزینه‌های درمان این روزها خوراکی فروشی می‌کند و پس از ماه‌ها درد و رنج همچنان منتظر عملی شدن وعده مسئولان برای درمان بیماری‌اش است.

به گزارش لرستان خبر، زهرا مبتلا به بیماری نادری ریوی به نام (تراکئو پاتیا برانکو استوکندری پلاستیکا) است که 17 سال با درد و رنج نفس می‌کشد و به دلیل بیماری دیگری که پزشکان از آن به نام "رینیت اتروفیک" یادکرده‌اند از ناحیه بینی نیز دچار مشکلات جدی شده است به‌طوری‌که غضروف بینی‌اش را ازدست‌داده و تاکنون هشت بار تحت عمل جراحی قرارگرفته است این شرح مختصری از ماجرای زندگی یک دختر 28 ساله از شهرستان دلفان است که به دلیل فقر و تنگ‌دستی این روزها برای تأمین دارو و هزینه‌های درمان‌اش به فروش خوراکی روی آورده تا شاید با این پول‌های اندک بتواند هزینه‌های درمانش را تأمین کند.

 وضعیت مالی ضعیف و نداشتن سرپرست سبب شده تا زهرا نه‌تنها هزینه عمل بلکه هزینه پرداخت داروهایش را نیز نداشته باشد و در کنار مادر پیر و مریض‌اش زندگی‌اش را به‌سختی سپری کند.

حکایت زندگی غم‌انگیز این دختر جوان سبب شد تا خبرگزاری تسنیم لرستان بیست و هفتم آذرماه سال 95 در گزارشی با عنوان « جدال 16 ساله "زهرا" با بیماری/"ای که دستت می‌رسد کاری بکن» به شرح زندگی و دردهای این جوان بیمار بپردازد تا به‌واسطه افراد خیراندیش مشکل درمان او برطرف شود.

در پی انتشار این گزارش نماینده مردم دورود وازنا در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌هایی انجام داد تا مشکلات این دختر جوان را به گوش وزیر بهداشت برساند که درنهایت قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از اطلاع از موضوع برای رسیدگی به وضعیت زهرا دستور فوری داد تا معاون درمان وزارت بهداشت یک نفر را مسئول رسیدگی به این موضوع کند و هزینه درمان این بیمار را متقبل شوند.

وعده استاندار لرستان برای رسیدگی به وضعیت زهرا

هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز پس از اطلاع از وضعیت بیماری این دختر جوان خواستار رسیدگی به وضعیت او شد به‌طوری‌که مدیرکل بازرسی استانداری لرستان را مأمور رسیدگی به مشکلات درمانی زهرا کرد و پس از بازرسی مدیرکل بازرسی استانداری لرستان و فرماندار دلفان بنا شد پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

بار دیگر سراغ زهرا می‌رویم تا خود حال و روز اکنون و وضعیت بیماری‌اش را برایمان شرح دهد.

زهرا این جوان بیمار دلفانی که عمری را به درد و رنج سپری کرده است می‌گوید:  وقتی آذرماه سال گذشته خبر بیماری و مشکلات درمان من منتشر شد یک خیر هزینه عملم را تقبل کرد (15 میلیون تومان) و توانستم پنجم بهمن‌ماه 95 برای بار هشتم  بینی‌ام را دریکی از بیمارستان‌های مشهد جراحی کنم که ابتدا پزشکان گفتند چون« فاسیا لات» برایم پیوند زده‌اند حتماً خوب می‌شوم اما متأسفانه کمتر از دو ماه عملم پس داد.

وی می‌افزاید: اکنون باید بیست و پنجم تیرماه برای یک سری آزمایشات ژنتیکی به مشهد بروم و مجدد از دو ناحیه جراحی شوم که این بار پزشکان هزینه عمل را حدود هشت میلیون تومان برآورد کرده‌اند.

زهرا عنوان می‌کند: مدیرکل بازرسی استانداری لرستان و فرماندار دلفان برای بررسی وضعیت ام به منزلمان آمدند و درنهایت بنا شد برای درمانم حمایت‌هایی انجام شود اما بارها با نماینده استاندار صحبت کردم اما هر بار می‌گفت با استاندار صحبت می‌کنیم اما اکنون باگذشت هشت ماه هنوز خبری نشده است.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی به درمان زهرا

وی بیان می‌کند: با پیگیری نماینده مردم دورود وازنا، وزیر بهداشت نیز از وضعیتم باخبر شد و دستور داده بود تا معاون درمان وزارت بهداشت یک نفر را مسئول رسیدگی به این موضوع کند و هزینه درمانم را نیز متقبل شوند، این خبر برایم بسیار خوشایند بود و دیگر خیالم راحت شده بود که سختی‌هایم تمام می‌شود و می‌توانم با انجام عمل سلامتی‌ام را به دست آورم.

این جوان بیمار می‌گوید: وقتی هزینه سفر به تهران از سوی یک خیر برایم فراهم شد راهی وزارت بهداشت شدم تا هرچه سریع‌تر بتوانم به درمانم برسم و ازآنجاکه بدن ضعیف‌ام توان دوندگی و رفت‌وآمدهای مکرر به وزارت بهداشت را نداشت نماینده مردم سلسله و دلفان نیز یک نفر را مأمور کرده بود تا برای انجام کارهای اداری کمکم کند اما وقتی به وزارت بهداشت رفتیم ابتدا گفتند همچون نامه‌ای وجود ندارد که درنهایت با پیگیری‌هایی که انجام شد بالاخره نامه‌ای که وزیر دستور رسیدگی داده بود پیدا شد.

"سه معرفی نامه "سهم زهرا از وزارت بهداشت

وی می‌افزاید: نامه پیدا شد اما هر دفتری از وزارت را که می‌رفتیم اول و آخرش می‌گفتند که با هزینه خودت مدارکت را به شورا عالی پزشکی می‌دهیم تا به خارج از کشور ارسال شود چون پولی نداشتم، خودم و نماینده رستمی خیلی اصرار کردیم تا در تهران مرا به کمیسیون پزشکی معرفی کنند،  ابتدا قبول نکردند که درنهایت پذیرفتند و سه معرفی‌نامه به من دادند تا با هزینه خودم ویزیت شوم و این در حالی بود که حتی اگر جراحی می‌شدم باید با هزینه خودم انجام می‌گرفت.

زهرا عنوان می‌کند: متأسفانه از طرف وزارت بهداشت کمکی به من نشد و تنها همان سه معرفی‌نامه به من داده شد تا نزد پزشک ببرم و من هم چون پولی نداشتم برگشتم.

وی بیان می‌کند: سال گذشته یک خیر برایم دستگاه اکسیژن ساز تهیه کرد و خیر دیگر نیز چند بار هزینه رفت‌وآمد به بیمارستان مشهد را تقبل کرد.

نداشتن توان مالی برای خرید دارو

این جوان بیمار می‌گوید: اکنون پزشک یک سری دارو غضروف سازو ترمیم‌کننده استخوان برایم تجویز کرده است اما چون قیمت هر بسته 80 هزار تومان است توان خرید آن‌ها را ندارم و خیرانی هم که تاکنون به من کمک کردند به خاطره هزینه‌های بالا درمانم کنار کشیدند.

وی عنوان می‌کند: برای خرید داروهایم مجبور شدم خوراکی بفروشم، هر خوراکی دویست تومان! اما با این پول‌های اندک نمی‌توانم در یک ماه 80 هزار بفروشم و دارهایم را تهیه کنم.

زهرا بیان می‌کند: من و مادر پیرم که بیمار است باهم زندگی می‌کنیم و تنها منبع درآمدمان یارانه است، مستمری کمیته امدادمان نیز به‌جای وام درمان می‌رود و با توجه به وضعیتمان بنا شد کمیته امداد وام ما را به کمیسیون بخشودگی بدهد.

وی می‌گوید: طی این سال‌ها برای درمان ریه‌هایم حدود 300 بار بی‌هوش شده‌ام تا ساکشن، لیزر و تیکه برداری از ریه‌هایم انجام شود، برای کمرم نیز 80 جلسه فیزیوتراپی داشته‌ام تا بتوانم راه بروم.

این جوان بیمار می‌افزاید: یکی از پزشکان فوق تخصص روماتولوژی مشهد بعد از انجام یک سری آزمایشات ژنتیکی گفت که مریضی‌ام به خاطره نقص ایمنی بدن نیست و با جراحی می‌توانم خوب شوم.

دختر جوان دلفان نیازمند حمایت خیران

زهرا می‌گوید: برای انجام عکس و آزمایش به اسکان شش‌ماهه در مشهد نیاز دارم اما چون هزینه آن را ندارم هنوز نتوانسته‌ام اقدام کنم.

ازآنجاکه این روزها زهرا روزهای سختی را به درد و رنج سپری می‌کند امیدواریم مسئولان و خیران نیک‌اندیش شهر و دیارمان بار دیگر برای حل مشکل درمان این دختر جوان پیش‌قدم شوند و بتوانند با کمک‌های خود نفس‌های تازه‌ای به زندگی زهرا ببخشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات