ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی خرم‌آباد

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری خرم‌آباد از صدور کارت شهری هوشمند برای رانندگان تاکسی در خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، "محمد فتحی بیرانوند" با اشاره به افزایش مرخصی سالانه رانندگان تاکسی از ۳۰ روز به ۶۰ روز، اظهار کرد: با هوشمند سازی کارت‌ها، صدور مرخصی برای رانندگان تاکسی هم به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود.

 

وی گفت: با صدور کارت‌های هوشمند و راه‌اندازی نرم‌افزار جدید فعالیت‌ها به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود و رانندگان برای گرفتن مرخصی هیچ‌گونه محدودیتی ندارند. هدف از این کار کاهش مراجعه فیزیکی رانندگان به سازمان است.
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری خرم‌آباد بیان کرد: با راه‌اندازی این نرم‌افزار جدید تمدید کارت و نقل‌وانتقالات، صدور مرخصی برای رانندگان، مأموریت، بیمه، پرداخت عوارض و پرداخت‌های نقدی به‌صورت حضوری حذف و از طریق نرم‌افزار انجام می‌شود. همچنین با راه‌اندازی آن تجهیزات الکترونیکی روی تاکسی‌ها نصب می‌شود و دریافت‌ها از طریق تجهیزات مانند کارت‌خوان انجام خواهد شد.
فتحی بیرانوند تأکید کرد: پوشش مناسب رانندگان تاکسی نیز در دستور کار است و لباس رانندگان با توجه به موقعیت کاری رنگ‌بندی می‌شود. در حال حاضر ساماندهی پوشش رانندگان تاکسی فرودگاه خرم‌آباد در دست اجرا است. با این اقدام هویت به راننده داده می‌شود و مسافر با اعتماد بیشتری از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کند.
ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی خرم‌آباد
وی با بیان این که ایستگاه‌های تاکسی شهر خرم‌آباد ساماندهی می‌شود، از جایگزینی ۵۰ ایستگاه تاکسی ظرف ۲ ماه آینده خبر داد.
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری خرم‌آباد با بیان اینکه دو هزار و 294 دستگاه تاکسی در سطح شهر خرم‌آباد کار حمل و جابه‌جایی مسافر را انجام می‌دهند، گفت: طرح ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی در شهر خرم‌آباد اجرا خواهد شد لذا به دلیل نبود نظارت در سنوات گذشته یا جانمایی نامناسب برخی ایستگاه‌ها، مسافربرهای شخصی در مسیر مسافر قرار دارند و به‌صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند. درزمینهٔ جانمایی مجدد ایستگاه‌های تاکسی سطح شهر سعی می‌شود به دلیل مباحث ترافیکی ایستگاه‌ها در خارج از محدوده میادین قرار گیرند.
فتحی بیرانوند با بیان این که ایستگاه‌های تاکسی که جانمایی مناسبی ندارند و تجهیزاتشان فرسوده و به‌روز نیست جابه‌جا می‌شوند اظهار کرد: حدود 50 ایستگاه تاکسی ظرف دو ماه آینده جایگزین ایستگاه‌های قبلی می‌شوند.

وی افزود: عملکرد سرخط‌ها که به‌عنوان رابط بین سازمان و رانندگان هستند بررسی می‌شود. اگر این افراد عملکرد مناسبی در جهت اهداف و سیاست‌های سازمان و انتقال مطالبات سازمان و رانندگان نداشته باشند از افرادی که از هر لحاظ شایستگی لازم را دارند استفاده خواهد شد. این افراد جایگزین سرخط‌های قبلی می‌شوند تا اهداف سازمان به‌درستی انجام شود.

 

 

انتهای پیام/
منبع: همشهری
 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات