نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: برخی از افراد نسبت به واژه آتش به اختیار برداشت های اشتباه و موضع گیری های غلطی داشتند در حالی که با کمی تامل می توان معنای واقعی آن را متوجه شد.

به گزارش لرستان خبر٬ آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در محل مصلی الغدیر شهرستان خرم آباد٬ عبارت آتش به اختیار بیان شده توسط رهبر معظم انقلاب را ناشی از اعتماد ایشان به نسل جوان دانست و افزود: همان گونه که یک فرمانده نظامی در شرایط حساس به نیروهای مورد اطمینان خود فرمان آتش به اختیار می دهد٬ مقام معظم رهبری نیز در برخی موارد مانند مسائل فرهنگی ابتکار عمل را به نسل جوان و دانشجویان کشور سپرده است.

**در جامعه تنها یک منطق باید حاکم باشد و آن منطق مقام عظمای ولایت است
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد به سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام نیز اخیر اشاره کرد و گفت: منطق رهبر فرزانه انقلاب٬ تبیین کننده منافع مل ی٬ عزت و اقتدار ملی است لذا پذیرش چنین منطقی عاقلانه و شایسته اعتماد است.
آیت الله میرعمادی افزود: رهبر معظم انقلاب مانند حضرت علی (ع) در این سخنرانی همه شاخصه ها٬ تجارب و محورهای حرکتی انقلاب اسلامی را بیان نمودند و باید این سخنان ملاک حرکت دولت و مسئلان کشور قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه تداوم انقلاب اسلامی به تبعیت از ولایت فقیه است٬ اظهار کرد: وجود ایشان آرامش بخش دلها و موجب وحدت و حرکت به سوی آرمان های انقلاب اسلامی ایران است.

**برجسته ترین ویژگی حضرت علی(ع) عدالت ایشان بود
آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) ٬ مهمترین ویژگی حکومت ایشان را عدالت مخصوصا عدالت اقتصادی عنوان کرد و افزود: حضرت به منظور تحقق مسئله عدالت اقتصادی در حکومت خود سه راهکار مهم را در نظر گرفته بودند.
وی توضیح داد: توزیع عادلانه ثروت در جامعه٬ رعایت حقوق همه افراد جامعه مخصوصا قشر آسیب پذیر و همچنین مبارزه با فساد مالی از مهمترین برنامه های اقتصادی امام علی (ع) در حکومت داری بود.
آیت الله میرعمادی حضرت علی (ع) را الگوی عدالت توصیف کرد و گفت: همه فضایل در وجود ایشان به نحو اعلی محقق شده است و بدین جهت است که همه اقشار جامعه به علی (ع) اقتدا می کنند.

**در ایجاد اشتغال برای روستاییان٬ اقدامات لازم انجام نگرفته است
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد به سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام (ره) اشاره کرد و گفت: جهاد سازندگی الگوی بسیار مناسبی برای خدمت و رفع محرومیت در جامعه است و در طول این سالها خدمات بسیار ارزشمندی را به مردم ارائه کرد.
وی ادامه داد: امروز هم به دنبال خدمات آن نهاد ارزشمند به مدیران جهادی و روحیه جهادی نیازمندیم چرا که علی رغم ارائه خدمات بزرگی مانند انتقال آب و برق و گاز و احداث جاده برای روستاها٬ اما در بخش ایجاد اشتغال در این مناطق خدمات لازم ارائه نشده است.
آیت الله میرعمادی در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری راهپیمایی بزرگ روز قدس در جمعه آینده اظهار امیدواری کرد که مردم روزه دار ایران اسلامی با حضور حداکثری و گسترده خود در این راهپیمایی بزرگ٬ بار دیگر پیام مقاومت و آزادی خواهی خود را به گوش مستکبران جهان برسانند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات