مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان:

مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان گفت: ۶۴ مدرسه کپری و ۴۳ مدرسه خشتی گلی در استان لرستان برچیده و اقدام به ساخت مدرسه جدید می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، محمد چگنی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: بحرانی ایجاد شده و روزانه گزارش‌هایی اعلام می‌شود که دیواره و سقف برخی مدارس استان در حال تخریب و یا دچار ریزش می‌شود که نیازمند است اقدامی در این راستا انجام شود و تعمیرات فضای آموزشی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: بحث انشعابات اکثر روستاها در حال انجام است به‌طوری‌که بیشتر روستاها گازرسانی شده است بنابراین مدارس نیز باید انشعابات بگیرند ولی نیاز است اعتبارات انشعابات ما افزایش پیدا کند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان عنوان کرد: در راستای انشعابات، خرید تجهیزات و تعمیرات کمک بیشتری از طرف استان صورت گیرد، سالن و فضاهای ورزشی در استان با معضل روبه‌رو شده‌اند، 13 پروژه سالن‌های ورزشی در استان وجود دارد که 10 تا از این پروژه‌ها متوقف‌شده است و استخرهای شنا نیز به همین شکل هستند.

وی بیان کرد: 64 مدرسه کپری و 43 تا مدرسه خشتی گلی در استان لرستان وجود دارد که این مدارس برچیده و اقدام به ساخت مدرسه می‌شود.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: امسال باید ساخت این مدارس به اتمام برسد ولی نباید از کانکس استفاده شود چراکه سازه مناسبی نیست و یک سال بیشتر دوام ندارد.

وی افزود: با مصالح سنتی می‌توان اقدام به ساخت این مدارس کرد، بنیاد علوی بنا شد در راستای ساخت این مدارس کمک کند بنابراین باید امسال ساخت این مدارس در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات