مدیر عامل سازمان آتش‎نشانی بروجرد:

غفاری از برگزاری کلاس‎‌های آتش‎نشان داوطلب در بروجرد خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، غفاری، مدیر عامل سازمان آتش‎نشانی بروجرد، گفت: سازمان آتش‎نشانی بروجرد اقدام به برگزاری کلاس‎‌های آموزشی آتش‎نشانان داوطلب (غیر استخدامی) برای شهروندان می‎کند.

وی گفت: دوره‎‌های آموزشی آتش‎نشانان داوطلب با افزایش سطح آگاهی‎بخشی به اقشار مختلف مردم، میزان وقوع حوادث در شهرستان بروجرد را تا حدود ۵۰ درصد کاهش می‎دهد.

مدیر عامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی بروجرد با اشاره به اینکه این دوره آموزشی برای آقایان و بانوان برگزار می‎شود، گفت: علاقمندان می‏توانند، برای ثبت نام در این دوره آموزشی تا چهارم تیر ماه در ایستگاه حضرت ابوالفضل (ع) واقع در خیابان شهید چمران بروجرد برای ثبت نام اقدام کنند.
غفاری با اشاره به اینکه این دوره آموزشی به مدت روز و به صورت رایگان در بروجرد برگزار می‎شود، در ادامه گفت: آموزش‎‌های لازم به دو صورت تئوری و عملی به افراد ارایه و در پایان با برگزاری آزمون، کارت آتش‎نشان داوطلب برای آن‌ها صادر می‎شود.

وی افزود: در این دوره آموزشی مباحثی همچون نحوه استفاده از کپسول‎‌های پودر و گاز، آشنایی با انواع آتش‎‌ها و روش مقابله با آنها، روش‎‌های افزایش ایمنی در منزل و مواردی از این دست آموزش داده می‎شود.
مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی بروجرد گفت: محدودیتی برای تعداد ثبت نام‎شدگان وجود ندارد و در صورتیکه استقبال شهروندان همچون سال‎‌های گذشته قابل توجه باشد، این دوره‎‌ها در نوبت برگزار می‎شود.
غفاری در بخش دیگری از سخنان خود به حجم گسترده حوادث در شهرستان بروجرد اشاره کرد و گفت: این حوادث اغلب ناشی از سهل‎انگاری و عدم آگاهی افراد است، بر این اساس ارتقاء فرهنگ ایمنی در این شهرستان اهمیت و ضرورت بسیار بالایی دارد.
وی در ادامه گفت: با وجود برگزاری دوره‎‌های آموزشی در سال‎‌های گذشته و همچنین فعالیت رسانه‎ای در راستای آگاهی‎بخشی به جامعه، در حال حاضر آتش سوزی‎‌های منازل مسکونی، اماکن تجاری و کارگاه‎‌ها در بروجرد قابل توجه است و هر روز شاهد حوادث آتش‎سوزی و ایمنی در این شهرستان هستیم.
لازم به ذکر است، هم اکنون چهار ایستگاه آتش‎نشانی و خدماتی ایمنی در شهرک اندیشه، خیابان بهار، میدان امام حسین (ع) و خیابان چمران بروجرد فعال هستند.

انتهای پیام / 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات