رئیس کل دادگستری استان لرستان:

رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت:۳۰ پرونده تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان لرستان برای ۳۰ مدیر اجرایی تشکیل شده است.

به گزارش لرستان خبر، جعفر بدری ظهر امروز در نشست رئیس کل دادگستری لرستان و روسای سازمان‌های تابعه قوه قضائیه که در سالن جلسات دادگستری لرستان برگزار شد ضمن گرامی داشت شهدای هفتم تیر اظهارداشت: در استان لرستان با وجود التهابات سیاسی به ویژه در ایام انتخابات توانستیم با هدایت‌های اصحاب رسانه انتخابات خوبی داشته باشیم.

وی افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تمام برنامه‌های دشمنان را خنثی کرد و ما توانستیم در یک فضای آزاد با مشارکت حداکثری انتخابات را برگزار کنیم، نتایج انتخابات نیز هرچه هست همه تمکین کردند و بدون اینکه هیچ‌گونه حادثه‌ای در کشور پیش بیاید مسیر ترسیمی کشور در حال حرکت است.

رئیس کل دادگستری استان لرستان عملکرد دستگاه قضایی استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دستگاه‌های مختلف همکاری خوبی با دستگاه قضایی داشته‌اند. در مسائل سیاسی نیز سعی کردیم مسائل را با پیشگیری حل کنیم بدون اینکه پرونده‌ای را جنجالی و رسانه‌ای کنیم.

برخورد دستگاه قضا با تخلفات انتخاباتی در لرستان

بدری در رابطه با تخلفات انتخاباتی در استان نیز بیان کرد: امسال در بحث تخلفات انتخاباتی معاونت حفاظت و پیشگیری و دادستان‌ها وارد شدند تا جلوی تخلفات را بگیرند.

وی تصریح کرد: در مجموع نزدیک به 30 تخلف انتخاباتی به ما گزارش شد که بیشتر آنها مربوط به مسئولان دستگاه‌های اجرایی بوده است که فعالیت‌های غیرمجاز انجام داده‌اند به نحوی که یا در ساعت اداری تبلیغات انجام داده‌اند و یا اینکه از امکانات دولتی برای تبلیغات یک نامزد خاص سوءاستفاده کردند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان اظهارداشت: برای نزدیک به 30 مدیر اجرایی در استان لرستان پرونده تشکیل شده است و چون برخی از پرونده‌ها در صلاحیت مرکز استان بوده به مرکز محول شده و تعیین وقت شده است که به موقع اطلاع رسانی می‌شوند.

وی افزود: ما با متخلفان انتخاباتی در هر رده‌ای چه معاون باشند چه مدیر کل باشد برخورد می‌کنیم در شهرستان‌ها نیز چند پرونده در جریان است که به موقع رسیدگی می‌شود.

بدری عنوان کرد: ما امسال برنامه‌‌های خود را با همین قوت ادامه خواهیم داد وظیفه دستگاه قضایی این است که با رعایت بی‌طرفی کارها را پیش ببرد، بارها نیز تاکید شده است که ما کار سیاسی نمی‌کنیم، جناح بندی‌های سیاسی را نمی‌شناسیم و با رعایت بی‌طرفی به هر تخلفی از هر مقامی باشد برخورد می‌شود.

ورود 137 هزار پرونده به دادگستری لرستان

وی بیان کرد: سال گذشته 137 هزار پرونده وارد دادگستری استان لرستان شد که تقریبا به همین میزان پرونده مختومه داشتیم و تعداد پرونده‌های مختومه نسبت به سال گذسته سه درصد رشد داشت.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه میانگین ورودی پرونده‌های دادگستری لرستان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است گفت: پرونده‌ها در بسیاری از مراحل دادرسی نتایج خوبی داشته است و قضات با حوصله بیشتری به دعاوی و اختلافات رسیدگی کردند.

وی با بیان اینکه از 137 هزار پرونده وارده 17 درصد تقاضای تجدید نظر شده است تصریح کرد: از این تعداد پرونده وارده به دادگاه تجدید نظر 70 درصد تایید  و 12 درصد از آرا نقض شده است.

بدری اظهارداشت: علت 12 درصد نقض آرا ناشی از ضعف عملکرد دادگاه بدوی نیست چون گاهی اختلاف نظر و استنباط از قانون است و رویه های مختلفی که قضات در مورد قوانین در پیش می‌گیرند در اختیار قوه قضائیه نیست.

کشف 3600 کیلوگرم انواع مواد مخدر در لرستان

وی در رابطه با کشفیات مواد مخدر در استان نیز افزود: سال گذشته در مجموع سه هزار و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد و بیش از 99 درصد از متهمان دستگیر  و حکم در مورد آنها اجرا شد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان تعداد سلاح‌های کشف شده در استان طی سال گذشته را هزار و 777 قبضه برشمرد وعنوان کرد: برای این دسته از مجرمان نیز احکام مربوطه اجرا شد.

تشکیل 9500 پرونده سانحه رانندگی در لرستان

وی بیان کرد: سال گذشته حدود 9 هزار و 500 پرونده فوتی و جرحی در بخش سوانح رانندگی داشتیم که از این تعداد 461 مورد منجر به فوت شده بود.

بدری گفت: افزایش قتل عمد در استان متوقف شده است اما در عین حال سال گذشته در استان 60 مورد پرونده قتل عمد داشتیم که به دلایل مختلف رخ داده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جلوگیری از تجاوز به اراضی دولتی استان اشاره و تصریح کرد: در این راستا سال گذشته جلسات شورای حفاظت از بیت المال  تشکیل شد و به صورت میدانی وارد عمل شدند و جلوی سوء استفاده اشخاص از بیت المال و تجاوز به اراضی دولتی  را گرفتند و گاهی خود دستگاه‌ها مایل نبودند پیگیری کنند اما دادستان آنها را وادار کرد تا از حقوق دولت دفاع  و طرح دعوا کنند.

پیگیری دستگاه قضا برای جلوگیری از تصرف اراضی دولتی

رئیس کل دادگستری استان لرستان   خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده بسیاری از این اراضی به دولت برگشته است یا در بحث تسهیلاتی که گرفته شده چون اقدامی انجام نشده بود مبلغ و رقم تسهیلات افزایش پیدا کرده بود.

وی اظهارداشت: ما شاهد مسائل کارگری در استان هستیم البته معتقدم این معضلی است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود چرا که وضع صنعت چه در کشور و چه در استان خوب نیست و صنایع ما با شرایط سختی دارند کار می‌کنند.

بسیاری از  صنایع در شهرک‌های صنعتی در حال ورشکستگی‌اند

بدری افزود: بسیاری از این صنایع در شهرک‌های صنعتی ما در حال ورشکستگی‌اند و یا اینکه در شرایط سختی دارند کار می‌کنند به همین جهت دادگستری لرستان از بخش صنعت پشتیبانی کرد و کمیته قضائی حمایت از سرمایه‌گذاری را برای رفع مشکل و رسیدگی به صنایع فعال کرد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان عنوان کرد: معتقدم صاحبان صنایع تقصیری ندارند شرایط سختی بر آنها تحمیل شده است که نتواسته‌اند کار خود را ادامه دهند و یا اینکه بازار رقابت را از دست داده، دسترسی به مواد اولیه سخت شده و یا اینکه به دلیل تحریم یا سوءمدیریت دچار مشکل شده‌اند.

وی بیان کرد: یک رکن اصلی برای موفقیت صنعت کالا را با کیفیت و با قیمت پایین با بازار عرضه کنند وقتی امتیازخواهی می‌شود و شرایط سخت می‌شود معلوم است در عمل هزینه تولید بالا می‌رود از این رو این موانع را تا زمانی که در اختیار قوه قضائیه بوده برطرف کردیم و شرایط را برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم کردیم.

بدری در رابطه با توقف پروژه بهارستان خرم آباد نیز گفت: اکنون حدود دو سال است که طرحی اجرا شده اما متوقف شده است ما مرتب داریم می‌بینیم که چه زحمتی برای مردم ایجاد شده است.

دستوراتی برای ادامه روند اجرای پروژه بهارستان صادر شد

رئیس کل دادگستری استان لرستان تصریح کرد: دادستان خرم‌آباد، مدیرکل بازرسی استان را به این قضیه وارد کردیم از شهردار، شورای شهر، پیمانکار و قرارگاه فراخوانده شدند و علت توقف بررسی و دستوراتی برای ادامه پروژه صادر شد.

وی اظهارداشت: ما به دستگاه‌های اجرایی این انتقاد را داریم وقتی که یک پروژه با زندگی مردم سروکار دارد و سبب زحمت برای مردم می‌شود تا تامین اعتبار نشده اجرا نشود.

بدری افزود: این پروژه با برنامه شروع شده است پس چرا باید متوقف شود،  متاسفانه دستگاه‌های اجرایی با سوء مدیریت یا کم کاری سبب ضرر و زیان به مردم شده است و دستگاه اجرایی وارد قضیه  شد درحالی که گرفتاری‌های دستگاه‌های کم نیست.

رئیس کل دادگستری استان لرستان عنوان کرد: 130 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی می‌شود در عین حال باید مواظب هم باشیم که دستگاه‌های اجرایی کار خود را به نحو احسن انجام دهند و معاونت پیشگیری از وقوع جرم باید یکی یکی رصد کند که در جایی وظایف فلان اداره و یا موسسه خلل ایجاد نکند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات