معاون قضایی و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری لرستان از انفصال از خدمت سه قاضی در استان خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، سید رحیم کاظمی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به تخلفات قضات در لرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه نفس اماره در وجود همه انسان ها وجود دارد و بستگی دارد که انسان ها چگونه این نفس را کنترل و مهار کنند.

وی با بیان اینکه به تعبیر امام علی(ع) نفس اماره ماننده اسب سرکشی بوده که اگر مهار نشود سر از بی راهه در می آورد و سوار خود را محکم بر زمین خواهد زد افزود: خوشبختانه دستگاه قضایی از سالم ترین دستگاههایی بوده که مشغول خدمت رسانی به مردم است اما مفهم این امر این نیست که در این دستگاه همه افراد در چارچوب مقررات کار می کنند و گاهی مشغله کار و گاهی هوای نفس موجب می شود که افراد و قضات از چارچوبی که برای آنها دیده شده پا را فراتر بگذارند.

معاون قضایی و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان لرستان با تاکید بر اینکه کمتر سازمان یا نهادی را می توان معرفی کرد که به اندازه دستگاه قضایی نظارت قوی بر عملکرد کارکنان قضایی و اداری خود داشته باشد گفت: نظارت در دستگاه قضایی با توجه به حساسیتی که کار قضایی دارد، بسیار قوی است که توسط مدیریت، حفاظت و اطلاعات و هم توسط نظارت و ارزشیابی به طور جدی و قوی و بدون ملاحظه اعمال می شود.

کاظمی با بیان اینکه طی سال گذشته از طریق نظارت ها و همچنین بررسی گزارش ها و شکایت های صورت گرفته تخلف تعدادی از قضات مشخص و به دادسرای نظامی معرفی شدند گفت: همچنین حدود سه نفر قاضی نیز از دستگاه قضایی منفصل و منفک شدند.

وی گفت: این امر نتیجه جدیت نهادهای نظارتی و حفاظتی در دستگاه قضایی بوده که این امر ادامه دارد و در کنار این نظارت و حفاظت جدی کارهای فرهنگی به طور جدی در دستگاه قضایی انجام می گیرد و امیدواریم این وضعیت در حالتی قرار گیرد تا زمینه خدمت رسانی به مردم فراهم شود.

انتهای پیام/
منبع:مهر

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات