تفریحاتی که بلای جان جوانان می شود؛

این روز کافی شاپ ها در حال گسترش هستند، مکان هایی که برای جوانان پاتوقی شده که در کنار دوستان خود در محلی دنج قلیان بکشند و تفریح کنندف تفریحی ناسالم که زندگی جوانان را دود می کند.

به گزارش لرستان خبر، اوقات فراغت جوانان موضوع مهمی است که گاهی در حاشیه قرار می گیرد و به آن توجهی نمی شود، جوانان و نوجوانانی که در دوران حساسی از زندگی نیازمند برنامه های آموزشی، تفریحی و فرهنگی هستند تا بتوانند اوقات فراغت خود را پُر کنند.

 

متاسفانه طی سال های اخیر قلیان یکی از ابزار تفریحی جوانان شده و در مراکز تفریحی، پارکها دیده می شود که چند نفر از دوستان جمع شده و شروع به قلیان کشیدن می کنند البته گاهی همین جوانان در جمع خانواده هم قلیان را در دست می گیرند.

 

نتیجه تصویری برای کافی شاپ ها

 

مصرف قلیان تا جایی پیش رفته که در سفره خانه ها و کافی شاپ ها هم با رنگ و لعابی خاص به مشتریان عرضه می شود، مشتریانی که بیشتر قشر جوان هستند و برای رها شدن از بیکاری به سمت و سوی قلیان می روند.

 

این روزها با گشتی در شهر شاهد کافی شاپ ها با نام هایی گاها غربی هستیم که جلب توجه می کنند، کافی شاپ هایی که با دکوراسیونی خاص، با موسیقی بی کلام پذیرای مشتریان هستند که در منوی خود اسامی از نوشیدنی ها را لیست کرده اند که شاید تلفضش هم کمی سخت باشد.

 

اکثر این مشتریان جوانی هستند که می خواهند ساعتی را در کنار دوستان خود باشند و در این جمع دوستانه قلیان هم سرو می کنند و در واقع کافی شاپ ها پاتوقی برای جوانان شده اند و محلی دنج برای استفاده از قلیان و تفریحات ناسالم.

 

نتیجه تصویری برای کافی شاپ ها

 

متاسفانه گاهی این جمع ها در کافی شاپ ها به صورت مختلط برگزار می شود و در برخی از موارد شئونات اسلامی رعایت نمی شود.

 

متاسفانه بیشتر افرادی که در کافی شاپ ها تردد دارند افرادی هستند که با بدحجابی در این مکان ها حاضر می شوند و گاهی هم  دختران و پسران در این کافی شاپ ها ساعت ها روی یک میز نشسته، گپ می زنند و قلیان می کشند.

 

سرهنگ "علیرضا دلیری" فرمانده انتظامی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: طبق قانون نظارت بر اصناف بر عهده اتحادیه  و مسئولین مربوطه است اما در جهت نظارت ، نیروی انتظامی نیز همکاری لازم را دارد.

 

وی اضافه کرد: عدم رعایت شئونات اسلامی و نداشتن مجوز در کافی شاپ ها منجر به پلمپ می شود و نیاز است مردم در این راستا همکاری لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه موردی سریعا اطلاع دهند.

 

دلیری اظهار داشت: در این راستا به صورت چکشی هم برخورد می شود و نظارت ها و بازرسی ها به صورت مداوم از کافی شاپ ها انجام می شود.

 

نتیجه تصویری برای کافی شاپ ها

 

در ادامه "محمد حسین جاویدان" مسسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر بروجرد افزود: نظارت ها و بازرسی های از کافی شاپ ها انجام می شود اما آنچه روز به روز گسترش می یابد سفره  خانه های سنتی فاقد مجوز است که بیشتر در حاشیه شهر و باغات دیده می شود.

 

وی بیان کرد: متاسفانه سال گذشته چند مورد عروسی مختلط در برخی از باغات فاقد مجوز برگزار شد که بلافاصله این باغات پامپ شدند و باید گفت که بیشتر کافی شپ ها در مکان هایی فاقد تابلو و بدون مجوز و به اصطلاح زیرزمینی فعالیت دارند.

 

جاویدان اظهار داشت: در بسیاری از کافی شاپ ها قلیان ها عرضه می شود که این اقدام مجاز نیست و در صورت مشاهده منجر به پلمپ می شود.

 

به گفته وی سال گذشته یک کافی شاپ ویژه بانوان در بروجرد راه اندازی شد و روز به روز نظارت ها و بازرسی ها از این مکان هایی که بیشتر قشر جوان در آنجا تردد دارند بیشتر می شود.

 

توسعه و گسترش کافی شاپ های غیر مجاز در نبود نظارت ها متاسفانه به محلی برای تفریحات ناسالم و محلی دنج برای سرو قلیان تبدیل شده است که نیاز است متولیان فرهنگی کمر همت را ببندند و اقدامی اساسی انجام دهند.

 

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات