استاندار لرستان:

استاندار لرستان گفت: در صورتی که بتوانیم مصوبه دولت را بگیریم پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه امسال اقدامات لازم در بحث ساماندهی"قلعه فلک الافلاک انجام می‌شود.

به گزارش لرستان خبر،  هوشنگ بازوند در جریان بازدید از قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه رئیس‌جمهور در سال 95 دستور 40 میلیارد تومان بابت تخلیه قلعه فلک‌الافلاک به میراث فرهنگی را ابلاغ کردند پیرو آن مبالغ دیگری نیاز بود که حدود 18میلیارد تومان تقاضا شد.

وی افزود: علاوه بر 40 میلیارد تومان، سه میلیارد و 600 میلیون تومان از 18 میلیارد تومان اسناد خزانه پرداخت شد که منتظر هستیم مابقی آن نیز تبدیل به پول شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: در توافقی که با نیروی زمینی ارتش در راستای مطالبات و ساختمان‌های مهمانسرا انجام شد حدود 12میلیارد تومان به‌صورت نقدی پرداخت‌شده و در حال تخلیه مکان هستند. سازمان میراث فرهنگی نیازمند کارهای مرمتی است تا بتوانند در اینجا مستقر شوند و ساختمان‌های اضافه نیز تخریب شود.

بازوند تصریح کرد: همچنین سپاه نیز در این زمینه موافقت کرده ولی اختلاف جزئی با وزارت جهاد کشاورزی داریم که بناشده زمینی که از سپاه تحویل بگیریم همین مقدار زمین نیز تحویل داده شود که این موضوع با وزارت جهاد کشاورزی حل‌وفصل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اختلاف‌نظری که با جهاد وجود دارد موضوع در کمیسیون دولت مطرح‌شده که منتظر کمیسیون اصلی هستیم تا تصویب و ابلاغ شود و جابه‌جایی سپاه صورت بگیرد. اگر بتوانیم این مصوبه دولت را در آینده نزدیک بگیریم پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه امسال این کار صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات