رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: کارخانه قدیمی سیمان به دلیل تکنولوژی کهنه و تاریخی اش، قطعا تعطیل می شود.

به گزارش لرستان خبر؛ این روزها که کارخانه سیمان دورود جانی تازه به خود گرفته و مسئولان از فروش میلیاردی سیمان خبر می دهند برخی از مسئولان استانی به دنبال تعطیلی این کارخانه و جایگزین کردن کارخانه سیمان خرم آباد به جای قدیمی ترین صنعت کشور هستند.

 

برخی شنیده ها از این حکایت دارد که برخی افراد به دنبال جایگزین کردن کارخانه سیمان خرم آباد به جای سیمان دورود هستند و با این استدلال که با توجه به رکود بازار و عدم رونق اقتصادی وجود 2 کارخانه سیمان در لرستان غیر ضروری است سعی دارند کارخانه ی سیمان دورود را از چرخه صنعت لرستان خارج کنند و کارخانه ی خرم آباد را جایگزین کنند.

 

 

سیمان دورود زنده است و هنوز نفس میکشد،اگر بگذارند!

مجید امیدیان، رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان دورود با اشاره به نشست چند روز پیش مسئولان در خرم آباد افزود: متاسفانه در جلسه ای‌ رسمی و علنی که در مرکز استان با حضور برخی از مقامات کشوری و استانی صورت گرفته، عنوان شده که شرکت سیمان دورود باید تعطیل شود.

 

امیدیان در ادامه تصریح کرد: هدف از مطرح کردن بحث تعطیلی کارخانه سیمان؛ درست همزمان با پیگیری مسئولان شهرستان دورود و شرکت سیمان که با جدیت تمام نه تنها به فکر احیای مجدد شرکت هستند بلکه به دنبال ایجاد فاز جدید هستند غیر منطقی است.

 

عضو انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان لرستان اظهار داشت: شاید مسئولان بخواهند آب به آسیاب برخی شرکتهای استان بیندازند که این شرکتها نه تنها هیچ توجیه اقتصادی در حوزه سیمان ندارند بلکه هنوز بعد از چندین سال در مرحله زیرساخت قرار دارند.

 

 

وی تاکید داشت: اینکه بخواهیم چندین شرکت سیمان در استان ایجاد شود البته با طرح توجیهی اقتصادی و بازرگانی قابل تامل؛ اصلا هم ایرادی ندارد، ولی جای تاسف است که آنجایی که باید به فکر صنعت سیمان دورود، که بهترین برند سیمانی کشور بوده و هست و به نوعی بیشتر کارخانجات اصلی سیمان کشور با درامد همین شرکت بنا شده اند باشیم؛ خودمان تیشه به ریشه ی قدیمی ترین صنعت کشور بزنیم.

 

امیدیان در پایان اذعان داشت: سیمان دورود برای مردم خوب و محترم دورود مصداق بارز تفنک پدری است؛که از نسلهای گذشته به ارث رسیده و امیدواریم با همت همه همشهریان عزیز و مسئولان دلسوز این یادگاری اجدادی را حفظ کنیم.

 

 

انتهای پیام/

منبع: سفیر افلاک

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات