فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان :

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت:سپاه فقط یک نیروی نظامی نیست،بلکه پاسدار انقلاب اسلامی است، بنابراین در همه عرصه‌ها اعم از نظامی، فرهنگی، امنیتی، اقتصادی ، اجتماعی ،سیاسی و هر کجا ببیند انقلاب با تهدید مواجه است ورود پیدا می‌­کند.به گ

به گزارش لرستان خبر، سردار مرتضی کشکولی در دیدار  بازدید از تحریریه خبرگزاری فارس لرستان،در مورد حیطه فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: ما یک انقلاب اسلامی و یک جمهوری اسلامی داریم، که بخشی از محتوی انقلاب اسلامی قانون اساسی است، و در همین قانون اساسی نهادهایی تعریف شده‌‌اند که بردشان از جمهوری اسلامی بیشتر است که سپاه یکی از این نهادها است.

وی افزود:وقتی گفته می‌شود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یعنی اینکه سپاه حافظ تمام ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون است و  حد یقف سپاه در آرمان­‌های انقلاب اسلامی است .

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در مرد هجمه‌های نامربوط برخی افراد علیه سپاه عنوان کرد: هر کس انقلابی نباشد و هر کس خسته باشد در عرصه انقلاب جا می‌­ماند و برای اینکه عملکردش را توجیه کند می‌­گوید انقلاب تند رفته و آرمان­‌ها تند رفته‌­اند که نمونه بارز آن بحث بیداری اسلامی است،چنانکه حالا که پیروزی حاصل شده عده‌ای مخالفان دیروز آن می­‌گویند ما هم کنار شما هستیم.

وی بیان کرد: عده‌ای در گذشته اظهار کردند که چرا باید به سوریه یا عراق برویم،و مدت­ها طول کشید تا متوجه شدند که اگر در حلب و موصل نجنگیم باید در کرمانشاه با دشمن مقابله کنیم.

کشکولی با اشاره به هجمه‌های وارد شده سپاه، ابراز داشت: این­ها در واقع با انقلاب اسلامی مخالف هستند اما به سپاه توهین می­‌کنند چرا که سپاه پاسدار انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره با بیان اینکه افرادی که با اصل انقلاب مخالف هستند برای توجیه رفتارهای خود سپاه را بد جلوه می‌­دهند، افزود: هر کسی انحراف پیدا کرد حالا از هر قشری که باشد هر چند سابقه انقلابی نیز داشته باشد، راه به جایی نبرده و سرانجام حذف می­‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه نباید هرگز به دشمن اعتماد کرد، افزود:برخی از انقلابیون قدیم فرزندانشان در اروپا زندگی و تحصیل می‌کنند و لذا واضح است که این افراد نمی‌­توانند بگویند اروپا و غرب بد است.

کشکولی بیان کرد: ما با رفاه موافق هستیم، اما برای مردم نه برای صاحب منصبان چنانکه مسئولانی داریم کهجزء طبقات بالا بوده و در رفاه کامل زندگی می­‌کنند و طبقه ضعیف را درک نمی‌کنند.

وی در ارتباط با توان موشکی سپاه و اینکه برخی مسوولات دولتی اخیرا گفته‌اند حمایت مالی دولت موجب بدست آمدن این توان موشکی شده است،گفت:حقوق همه کارگزاران را دولت می‌­دهد، و دولت بودجه را بین همه نهادها و قوه‌های مختلف تقسیم می‌کند،  اما این بودجه از جیب خودش که نیست،بلکه از  بیت المال است و دولت وظیفه‌اش را انجام می‌دهد.

کشکولی ادامه داد: زمانی که سپاه در حال افزایش توان موشکی بود همین افراد می­‌گفتند باید توان موشکی را محدود کنیم و حتی می‌گفتند چرا روی موشک شعار می‌نویسید، اما حالا که موشک‌ها اقتدار خود را در جهان نشان داده است می­‌گویند ما پول داده‌­ایم و موشک ساخته‌­ایم ، اما در حقیقت این حرف بی‌ربط بوده و تنها برای عوام فریبی است و با این حرف­‌ها خودشان زیر سوال رفته‌­اند.

وی افزود:با این وجود ما نگفته‌­ایم سپاه موشک زده ­است،بلکه ما می­‌گوییم موشک با اراده مردم و اراده انقلاب مردم متجلی شده است، لذا این­ها مجادلات بی‌ارزشی است که لزومی ندارد وارد این بحث­‌ها شوند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تاکید کرد: انقلاب اسلامی منطقه و دنیا را متحول کرده ­و در جهان هوادار پیدا کرده ­است و حرف برای گفتن دارد، بنابراین این اظهار نظرها خیلی مهم نیست.

این مسئول در ادامه در خصوص مسائل فرهنگی اظهار کرد: فرهنگ در دستگاه­‌های مختلف ازجمله حوزه، دانشگاه، سازمان تبلیغات، هیات‌های فرهنگی، مذهبی، صدا و سیما، سینما واداره ارشاد و .. کار می­‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در خصوص مدیرکل هنجار شکن اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی لرستان و تئاتر موهن به شهدا نیز عنوان کرد: مشکل مدیرکل ارشاد لرستان اینجاست که اگر اشتباهی مرتکب می‌­شود و همه تذکر می‌­دهند حاضر به عذر خواهی نیست، و این لج با انقلاب اسلامی و خودش بوده و در واقع خود زنی است.

کشکولی با اشاره به این مطلب که همفکران مدیرکل ارشاد لرستان نیز به موهن بودن تئاتری که حاشیه‌­های زیادی به دنبال داشت اذعان می­‌کنند ،ادامه داد: با اینکه تئاتر مورد نظر که سال گذشته اجرا شد، تئاتر توهین به شهدا، بسیج و ارزش‌­های دینی و دفاع مقدس بود، اما وی لج کرد و در مصاحبه‌­ای صراحتا اظهار کرد از لحظه به لحظه تئاتر دفاع می‌­کنم.

 

وی بیان داشت: علاوه بر این موضوع،همین فرد به سپاه نیز توهین کرد و گفت برگزاری این تئاتر یک کار فرهنگی بوده کاری سرهنگی نیست،و با صحبت‌های خود به جایگاه سرهنگی و قشری عظیم توهین کرد،در حالی که حتی یک سرباز هم درک بهتری در این زمینه از مدیرکل ارشاد دارد.

 فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان این­کاره نیست و به درد فرهنگ نمی‌خورد، بنابراین هر چه بیشتر بماند بیشتر ضرر می‌­کند،و حتی به دولت هم ضرر می‌رساند و لذا بهتر است برکنار شود کما اینکه قول داده بودند بعد از انتخابات وی را برکنار کنند.

کشکولی تاکید کرد:رسانه‌ها باید برکناری مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان را مطالبه کنند.

وی یادآور شد:ماندن این فرد در مسند مدیرکلی فرهنگ و ارشاد لرستان برای دولت هزینه دارد، بنابر این اگر برود هم به نفع خودش بوده و هم به نفع دولت و همفکرانش است.

این مسئول در خصوص ساماندهی قلعه فلک‌الافلاک و واگذاری ساختمان‌های سپاه به دولت نیز اظهار کرد: طبق مستنداتی که داریم سپاه موظف نیست جابجایی را انجام دهد، یعنی نه قانون و نه رهبری نگفته‌اند سپاه موظف است جابجایی انجام­ دهد.

وی عنوان داشت: اما اگر دولت و استانداری بتوانند زمین مناسب را به سپاه واگذار کنند و مبلغی هم بدهند که بتوان پادگانی ساخت به­ طوری که توان رزمی سپاه لطمه نخورد، سپاه کمک می­‌کند میراث فرهنگی حفظ شود، هر چند تاکنون نیز اگر ما نبودیم این اثر حفظ نمی‌­شد چرا که میراث فرهنگی لرستان برنامه‌­ای برای آینده ندارد.

 کشکولی افزود:هر حال استاندار لرستان در این زمینه صادقانه پای کار آمد و مکاتبات متعددی با رئیس جمهور و وزیر جهاد و معاون رئیس جمهور انجام داد که منجر به عقد تفاهم نامه‌­ای طی سال 93 در این راستا شد.

 

وی ادامه داد: طیق این تفاهم قرار بود 11 هکتار زمین به سپاه واگذار شود و در آن زمان  40 میلیارد تومان پول نیز به سپاه پرداخت شود اما نتوانستند زمین را واگذار کنند، یعنی وزیر جهاد موافقت نکرده که زمین مورد نظر به سپاه واگذار شود و لذا اگر این موضوع محقق نشود تفاهم نامه ملغی است.

کشکولی تاکید کرد:در حال حاضر مشکل اصلی از سوی دولت است، چنانکه وقتی رئیس جمهور و معاون وی برای واگذاری زمین به سپاه موافق هستند،وزیر آنها موافقت نمی‌کند و اگر واگذاری زمین صورت نگیرد جای دیگری برای احداث پادگان مد نظر نیست و تفاهم نامه خود به خود لغو می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبار 40 میلیارد تومانی در حال حاضر در اختیار استانداری لرستان است، تاکید کرد:از سوی دیگر باید توجه داشت که سپاه دیگر با 40 میلیارد تومان برای ساخت پادگان جدید موافقت نمی‌­کند چرا که  3 سال از تفاهم نامه گذشته و دیگر با 40 میلیارد نمی‌توان کارهای 3 سال قبل را برای ساخت و ساز انجام داد و بسیاری از اقلام و اجناس گران‌ شده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) همچنین در خصوص صحبت‌های مطرح شده برخی دولت‌مردان مبنی بر واگذاری پروژه‌ها به سپاه به عنوان نیروی نظامی یا دولت با تفنگ افزود: سپاه فقط یک نیروی نظامی نیست،بلکه پاسدار انقلاب اسلامی است، بنابراین در همه عرصه‌ها اعم از نظامی، فرهنگی، امنیتی، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی و هر کجا ببیند انقلاب با تهدید مواجه است ورود پیدا می‌­کند.

وی ادامه داد: در تمام دنیا ارتش‌ها کمک حال دولت در بحران­‌های مختلف مانند سیل­‌ها، زلزله­‌ها ، آتش سوزی‌­ها و ... هستند، بنابراین حضور نیروهای نظامی در عرصه‌های دیگر در همه جای دنیا مرسوم است.

این مسئول بیان کرد: از طرفی ما هیچ جا به دولت نگفته‌­ایم که پروژه‌­ها را به ما واگذار کند ، بلکه این دولت­‌ها بوده‌­اند که از سپاه خواهش کرده‌­اند، چنانکه از زمان دولت سازندگی تا دولت فعلی و در همین استان د‌ه­ها بار استاندار لرستان از ما درخواست کرده که از قرارگاه خاتم بخواهیم پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان را برعهده بگیرد و انجام دهد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) بیان کرد:  سپاه پاسداران توان، مهارت و تخصص دارد و به صورت قرضی برای دولت کار می­‌کند، به طوری­که درحال حاضر سپاه از دولت ده‌­ها هزار میلیارد تومان طلب دارد.

 وی ادامه داد:هیچ دولتی نتوانسته بخش خصوصی را توانمند کند، و اگر ادعای­شان این است که بخش خصوصی را تقویت کنند ، چرا سرمایه گذار توتال را از فرانسه آورده‌­اند،و اگر راست می‌­گویند چرا نمی‌­گذارند بخش خصوصی داخل جان بگیرد .

این مسئول افزود: خود دولت خواهان واگذاری پروژه‌­ها به سپاه بوده است، اما حالا که می‌­خواهند حرف سیاسی بزنند از سپاه به عنوان دولت تفنگدار یاد می­‌کنند.

کشکولی در واکنش به اینکه عده‌ای در مورد دولت بی تفنگ صحبت می‌کنند،خاطرنشان کرد:دولتی که تفنگ نداشته باشد نمی‌تواند در مقابل دشمن از خود دفاع کند و سریعا تسلیم می‌شود و ما هرگز این را نمی‌پذیریم.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات