فرمانده سپاه بروجرد:

فرمانده سپاه بروجرد گفت: بالغ‌بر ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت ۲۵۰ هزارنفری شهر بروجرد در مناطق حاشیه‌ای شهر سکونت دارند که مشکلات بسیاری ازنظر وجود آسیب‌های اجتماعی برای آن‌ها وجود دارد.

به گزارش لرستان خبر، مجید سوری ظهر امروز در نشست مشترک با معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و مسئولان استانی با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه‌ای بروجرد اظهار داشت: بالغ‌بر 100 هزار نفر از جمعیت 250 هزارنفری شهر بروجرد در مناطق حاشیه‌ای شهر سکونت دارند که مشکلات بسیاری ازنظر وجود آسیب‌های اجتماعی برای آن‌ها وجود دارد.

وی با تأکید بر لزوم ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق حاشیه شهر افزود: هر جا به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توجه شده میزان آسیب‌های اجتماعی کاهش‌یافته و معضلات اجتماعی کمتر و منجر به تولید و اشتغال در آن منطقه شده است.

فرمانده سپاه بروجرد خواستار ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رایگان به اهالی حاشیه شهرها شد و گفت: در زمینهٔ ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اقدامات بسیاری انجام می‌شود اما در به‌کارگیری افراد با ضوابط رابطه‌ای و نفوذ اجتماعی و سیاسی اقدام می‌شود که این امر یکی از معضلات اشتغال در بخش‌های مختلف است.

وی خواستار توجه بیشتر مسئولان در امر اشتغال‌زایی افراد بدون در نظر گرفتن ضوابط رابطه‌ای شد و بیان کرد: مجموعه بسیج این شهرستان درزمینهٔ آموزش فنی و حرفه‌ای و به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های خود در اختیار سازمان فنی و حرفه‌ای است.
سوری یادآور شد: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بسیج با سازمان فنی و حرفه‌ای که قرار است سال آینده اجرایی شود هیچ‌یک از بسیجیان بدون مهارت نخواهند بود.

مشکل ثبت‌نام افراد زیر سیکل در سامانه فنی و حرفه‌ای، طولانی بودن مدت‌زمان صدور گواهینامه فنی و حرفه‌ای، محدودیت تعداد افراد ثبت‌نام کننده در پرتابل آموزش این سازمان و تأمین بخشی از تجهیزت موردنیاز مرکز رشد این شهرستان از دیگر مباحثی بود که فرمانده سپاه بروجرد به بیان آن‌ها در این جلسه پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات