رییس اداره منابع طبیعی پلدختر:

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر گفت: باتوجه به وسعت جغرافیایی شهرستان پلدختر و کمبود نیروی انسانی، همکاری و کمک مردم و تشکل های مردم نهاد در راستای حفاظت از منابع طبیعی این شهرستان ضروری است.

به گزارش لرستان خبر، شهرام میررضایی عصر شنبه در نشست با جنگلبانان افتخاری شهرستان پلدختر افزود: با توجه به وسعت منطقه، میزان قابل توجه منابع طبیعی و سخت گذر بودن منطقه، حفاظت ازعرصه های جنگلی کاری دشوار و تا حدودی غیرممکن است.
وی منشا آتش سوزی های جنگلی در شهرستان پلدختر را عمدی و عامل انسانی خواند و اظهار کرد: بدون حضور و همکاری مردم و تشکل های مردم نهاد حفاظت از عرصه های طبیعی امکان پذیر نیست.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر افزود: با توجه به شیب تند، سخت گذر بودن منطقه و کمبود امکانات لازم مهار آتش سوزی ها کاری سخت و دشوار است.
وی کاشت نهالستان گرمسیری در شهرستان پلدختر را اقدامی مناسب دانست و گفت: جایگزینی درختان بومی یکی از راهکارهای مناسب صیانت و حفاظت از عرصه های طبیعی است که با حمایت و پیگیری های انجمن ها و دوستداران طبیعت قابل اجرا است.
میررضایی افزود: برای حفاظت و صیانت از عرصه های طبیعی نیاز به همکاری دستگاه های مختلف و سازمان های مردم نهاد هستیم چراکه این تشکل ها حلقه واسط بین بخش دولتی و غیر دولتی محسوب می شوند.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
 

انتهای پیام/

ایرنا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات