مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان:

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان گفت: ۱۵ پروژه ناتمام کتابخانه‌ای در سراسر استان وجود دارد.

به گزارش لرستان خبر، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان لرستان با کتابداران شهرستان سلسله در نشستی صمیمی دیدار و گفتگو کرد.

علی جهان آرا مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در این نشست از تلاش و جدیت کتابداران این شهرستان در انجام امور محوله تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که با رفع مشکلات و دغدغه های موجود، کتابداران بتوانند با آرامش خاطر بیشتری به انجام رسالت فرهنگی عظیم خود در حوزه کتاب و کتاب خوانی بپردازند.

وی با بیان اینکه یک جامعه پویا جامعه ای است که در آن خواندن و مطالعه وجود دارد، اظهار داشت: با خواندن کتاب و افزایش سطح آگاهی و معلومات می توان از بسیاری از مفاسد و آسیب های اجتماعی موجود در جامعه جلوگیری کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان لرستان ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی را در گرو مشارکت و همکاری سایر دستگاه های اجرایی و فرهنگی در جامعه دانست و تصریح کرد: با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با سایر سازمان ها و دستگاه های فرهنگی در استان به دنبال این هستیم که از تمامی ظرفیت موجود در انجام فعالیت فرهنگی در حوزه  کتاب و کتاب خوانی استفاده کنیم.

جهان آرا کمبود فضای مطالعاتی را یکی از مشکلات عمده کتابخانه های عمومی استان برشمرد  و عنوان کرد: هم اکنون ۱۵ پروژه ناتمام کتابخانه ای در سراسر استان وجود دارد که با پیگیری های صورت گرفته به دنبال این هستیم با افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها بتوانیم سرانه زیربنای مطالعه در استان را افزایش دهیم.  

 در ادامه این نشست کتابداران در گفتگو با مدیر کل کتابخانه های عمومی استان به بیان مسائل و مشکلات موجود در کتابخانه های عمومی شهرستان سلسله و ارائه راهکارها و دیدگاه های خود در این خصوص پرداختند.

همچنین در پایان این نشست مدیر کل کتابخانه های عمومی استان از بخش های مختلف کتابخانه عمومی ابوریحان شهرستان سلسه و پروژه در دست ساخت کتابخانه شماره ۲  این شهرستان دیدن کرد.

انتهای پیام/

منبع: مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات