آنچه در شورای آموزش‌وپرورش لرستان گذشت؛

حکایت اختلاف شهرداری و آموزش و پرورش این بار بر سر پلمب مدارس غیر انتفاعی توسط شهرداری بود تا استاندار لرستان دستور تشکیل کمیته ای برای بررسی موضوع را بدهد.

 

به گزارش لرستان خبر، خدانظر دریکوند مدیر کل آموزش و پرورش لرستان شامگاه شنبه در شورای آموزش و پرورش لرستان به اختلافات نظری شهرداری و مدارس غیرانتفاعی اشاره کرد و گفت: براساس آیین نامه استقرار مدارس غیرانتفاعی و اداره این مدارس، در بحث برخورداری از تخفیفات، عوارض و ...این مدارس همانند مدارس دولتی هستند ولی متاسفانه اخیرا شهرداری با مدیران این مدارس دچار اختلافاتی شده است.

پلمب مدارس غیر انتفاعی توسط شهرداری

وی اضافه کرد: شهرداری به بهانه تجاری بودن اقدام به پلمپ این مدارس می کند در حالی که این مدارس کارکرد آموزشی دارند و موسسین آنها هم حاضر نیستند که آنها را تغییر کاربری دهند، زیرا از ارزش ملک آنها کاسته می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: در حال حاضر ۹۲۰ مدرسه پیش دبستانی، ۲۱۰ مدرسه ابتدایی، ۱۳۰ مدرسه متوسطه اول، ۲۶۱ مدرسه دوم نظری، ۱۰۶ مدرسه فنی و حرفه ای و در مجموع هزار و ۶۲۷ مدرسه غیرانتفاعی در استان وجود دارد.

دریکوند اظهار کرد: ۵۷ هزار و ۷۱۸ دانش آموز در مدارس غیر انتفاعی تحصیل می کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷.۵ درصد دانش آموزان استان تحت پوشش مدارس غیرانتفاعی هستند.

استاندار دستور ایجاد کمیته بررسی را داد

مدیر کل امور شهری استانداری لرستان نیز در این جلسه گفت: ماده ۴ و ۱۹ برای احداث مدارس غیرانتفاعی برای پرداخت عوارض پا برجا است که مصوبه سال ۸۹ بوده و اجرایی می شود.

هرمز نصیری افزود: شهرداری از این مدارس عوارض دریافت نمی کند اما مشمول کمیسیون ماده ۱۰۰ برای تغییر کاربری مسکونی به استفاده آموزشی می شوند.

وی ادامه داد: اما این مدارس می توانند مجوز استفاده قطعی یا موقت بگیرند ولی نباید استفاده مغایر با کاربری از این مدارس، صورت بگیرد.

مدیر کل امور شهری استانداری لرستان اظهار کرد: اظهار نظر شهرداری در خصوص تغییر کاربری و دریافت پروانه صحیح است ولی باید مواردی مانند استحکام، استانداردها و ...هم در این مدارس رعایت شود.

شهردار خرم آباد نیز در این زمینه گفت: ما در این زمینه با آموزش و پرورش همکاری مناسب داشته ایم و جلساتی در این زمینه برگزار کردیم تا تغییر کاربری صورت بگیرد و حتی پیشنهاداتی برای تخریب، ساخت مشارکتی و ...ارایه کردیم.

یحیی عیدی بیرانوند افزود: این موضوع در لایحه تجمیع عوارض بررسی شده و باید به تصویب شورای شهر هم برسد ولی نارصایتی هایی از جمله نداشتن پارکینگ، سروصدا و استفاده از بلندگو توسط شهروندان از فعالیت این مدارس به شهرداری ارایه می شود.

استاندار لرستان نیز در این جلسه خواستار تشکیل کمیته برای رفع این مشکل شد.

هوشنگ بازوند افزود: کمیته ای متشکل از معاونت عمرانی، حوزه شهر و روستا استانداری، نوسازی مدارس استان، آموزش و پرورش و نماینده مدارس غیرانتفاعی استان تشکیل شود و تا پیش از پایان هفته در این زمینه تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/

منبع: مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات