سیدمصطفی حسینی نسب تحلیلگر مسائل سیاسی اجتماعی و دانشجوی ارشد حقوق دانشگاه اراک و مسئول مجمع مدافعین حرم بروجرد :

مسئولین خادم مردم هستند .

امیرالمومنین  علیه السلام سال 36 هجری در نامه‌ای به اشعث پسر قیس فرماندار آذربایجان چنین نوشتند:

کاری که به عهده توست نان و خورش تو نیست بلکه امانتی بر گردن تو است. 

آن که تو را بدان کار گمارده، نگهبانی امانت را به عهده‌‏ات گذارده. تو را نرسد که هرآنچه خواهی به رعیت فرمایی، و بدون دستور به کار مهمی اقدام نمایی.

در دست تو مالی از اموال خدای عزّوجلّ است، و تو آنرا خزانه‏ داری تا آن را به من بسپاری. 

 

شوراها از جایگاه ویژه‌ای در قرآن برخوردار است و آنها برای رفع مشکلات مردم و شهر تشکیل شده‌اند .

بعضی‌ها می‌گویند حتماً شهردار باید از طایفه من یا از جناح یا اصلا خودم   باشم .

شوراها باید سبب توسعه و پیشرفت هر منطقه شوند نه اینکه آنها خود مانع توسعه باشند،  گاهی شوراها تقسیم به اقلیت و اکثریت می‌شوند و افراد حاضر در گروه اکثریت برای حفظ خود در گروه اکثریت از بسیاری از خطاها چشم پوشی می‌کنند .

 گاهی بعضی از اعضای شورا چنان وارد کار اجرایی می‌شوند که گویا آنها شهردار هستند، این اعضا حتی در آوردن و بردن نیروها نیز دخالت می‌کنند .

دوره گذشته بعضی از اعضای شوراها حتی تلفن ما را جواب نمی‌دادند،اعضای شوراهای اسلامی نباید خود را گرفتار کارهای حاشیه‌ای کنند، در دوره‌های گذشته شوراهایی که وارد مسائل حاشیه‌ای شدند، سودی برای شهر و منطقه خود نداشتند .

همه اعضای شوراهای اسلامی باید از دو دستگی و اختلافات بپرهیزند و اگر همه قانون و اخلاق اسلامی را رعایت کنند، هیچ وقت مشکل قانونی بوجود نمی‌آید.

در حفظ اموال شهرداری‌ها و اموال مردم باید بر اساس قانون عمل شود، شوراهای ما در بسیاری از موارد پیشرو هستند و در دوره پنجم شوراهای اسلامی باید تلاش کنند و مردم هم باید کمک کنند که ضعف‌ها برطرف شود .

مبادا خدای نکرده بر سر پست و مسئولیتی، معامله‌ای صورت بگیرد که به ضرر مردم و شهر باشد .

باید شورای شهر و شهرداری آمادگی کامل در راستای توسعه شهری و کاهش مشکلات مردم را دارا باشد 

در خیلی از شوراها آشنایی نداشتن به قوانین شوراها از معضلات شوراهای اسلامی در دوره های گذشته بوده ، متأسفانه شاهد بودیم که ساده‌ترین قوانین را برخی اعضای شوراهای ما رعایت نمی‌کردند و بعضا یک شهرداری در طول سه سال مورد حسابرسی قرار نمی ‎ گرفت که این خلاف قانون بود.

مردم عزیز و شریف شهرستان بروجرد اطمینان کردند و پای صندوق های رای آمدند و رای دادند و انتظار دارند که بفکر مردم و حل مشکلاتشان باشند .

ان شاء الله مردم با بصیرت خودشان وظیفه اصلی که مطالبه گری و پیگیری حقوق شهری و شهروندی است را با جدیت دنبال میکنند .

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات