استاندار لرستان خبر داد:

استاندار لرستان از نهایی شدن آزادسازی قلعه‎فلک‎الافلاک خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، دکتر سید موسی خادمی در آیین معارفه شهردار خرم‎آباد ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) اظهار داشت: با توجه به جمعیت، استعدادها و همچنین موقعیت شهر خرم‎آباد به عنوان مرکز استان هم اکنون این شهر با آنچه که لازمه و شایسته آن است؛ فاصله زیادی دارد.

وی با بیان اینکه دلیل این موضوع نیازمند آسیب شناسی دقیقی بوده و اکنون بایستی به دنبال تغییر و بهبود شرایط موجود باشیم، افزود: المان‎هایی در این شهر وجود دارد که ترکیب آنها می‎تواند تا حدودی اقتصاد آن را جبران و از طرفی نیز به مبلمان و زیبایی شهر کمک کند.

خادمی خاطرنشان کرد: وجود رودخانه خرم آباد (گلال) و ترکیب با قلعه فلک‎الافلاک با ابتکار و هنرمندی به تنهایی می‎تواند بخشی از بار اقتصاد استان را به دوش بکشد و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

استاندار لرستان به موضوع آزادسازی قلعه فلک‎افلاک اشاره کرد و با بیان اینکه این بحث تقریبا نهایی شده است، گفت: طبق آخرین جلسه‎ای که در کمیسیون لوایح دولت تشکیل شد موضوع آزادسازی حریم قلعه و خرید مستثنیات سپاه نهایی شده و به حساب سپاه واریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ارتباطهای ورودی شهری برقرار نشده و به موضوع آب‎های سطحی تا بحال توجه خاصی نشده است، ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت‎های موجود درآمدهای شهری بسیار ضعیف است و با بودجه کوچک نمی‎شود کار بزرگ انجام داد برای همین باید فکر و تلاش و کارهای ابتکاری انجام داد.

خادمی با بیان اینکه  بایستی عقلایی حرکت کرد و ریسک ‎پذیر باشیم، اضافه کرد:  درآمدهای شهرداری خرم‎آباد از بودجه در سال گذشته 130 میلیارد بوده و در مقایسه با درآمد 4000 میلیاردی اصفهان بسیار ناچیز است؛ حق مردم این شهر است که مانند دیگر شهرهای توسعه یافته زندگی کنند برای همین باید کارها را با فکر شروع و به سرعت اجرا کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه برای کار دو دیدگاه وجود دارد، ادامه داد: یک دیدگاه می‎گوید کار را باید شروع و در حین آن فکر کرد اما طبق دیدگاه دیگر ابتدا بایستی فکر کرد و با برنامه‎ریزی درست به سرعت پیش رفت.

وی تصریح کرد: شهر نیازمند کارهای بزرگ بوده اما این بودجه بسیار کم است و نمی‎شود قدمی بزرگ برداشت بنابراین باید با تفکر، راه‎‎حل‎های خوب و درآمدهای پایدار را شناسایی و با جذب سرمایه‎گذاری و مشارکت و تعامل با آنان در راه توسعه و پیشرفت شهر اقدام کرد. 

خادمی با بیان اینکه ضمن قبول مشکلات بر طبل توقعات نکوبیم و انتظارات خود را بالا نبریم، افزود: شهرداری و شورا بیش از اینکه قول ایجاد درآمد و جذب سرمایه‎گذاری و حمایت از آنان را بدهند بایستی جلوی درآمدهای اشتباه را در کمیسیون ماده 100 را بگیرد چراکه ماده 100 محل فروش قانون نیست و ما با حمایت قوه قضاییه و دیگر دوستان جلوی این کار را خواهیم گرفت.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه انتخاب اعضای شورای شهر توسط مردم بوده است به شورای شهر توصیه کرد که با توجه به اهداف متفاوت و سلایق مختلف بایستی هنر درک یکدیگر، همکاری و همفکری و تصمیمم جمعی و همچنین نگاه سیستمی را همواره داشته باشند.

وی بیان داشت: اختلاف میان اعضای شورا تنها به شهر آسیب نمی‎زند بلکه مردم نیز ضرر خواهند کرد و رمز ایجاد وحدت میان اعضا تکیه بر قانون و قانون‎مند بودن است؛ البته به عنوان ناظر بر کار شورا اجازه نخواهیم داد به شهر و مردم آسیبی وارد شود.

خادمی تعامل میان شهردار و شورای شهر را ضروری دانست و گفت: اعضای شورا به شهردار باید اختیار بدهند تا بتوانند در مسیر توسعه شهر قدم بردارد.

استاندار لرستان از اولویت‎های دستگاه‎های شهرداری الکترونیکی کردن کارها و خدمات را برشمرد و اظهار داشت: ما با همه توان و اختیارات خود از شهرداری و شورای شهر حمایت خواهیم کرد چراکه موفقیت شما، موفقیت ما و در نهایت دولت و نظام جمهوری اسلامی است. همه ارکان نظام موظف به همکاری با یکدیگرند و در سایه همکاری است که می‎توان مشکلات استان را مرتفع کرد.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات