امام جمعه موقت خرم‎آباد:

امام جمعه موقت خرم ‎ آباد گفت: کلید افزایش رزق اندک، استغفار از گناه است.

به گزارش لرستان خبر، الاسلام قاسم متقی‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: خدای متعال بی‌نهایت نعمت به انسان‌ها عطا کرده، اما این انسان ناسپاس میلیاردها در باز شده را نمی‌بینند. شمارش و نمایش نعمت و سپس ستایش نعمت‌ها از نشانه‌های تقوا است.

وی با اشاره به ولادت امام صادق(ع) ادامه داد: ایشان در سفارش فرزندش به تقوا می‌فرمایند که هنگامی‌که خداوند متعال نعمت‌اش را شامل حال تو کرد، سپاس‌گزاری را انجام ده.

متقی ‎ نیا افزود: کلید افزایش رزق اندک، استغفار از گناه است و قرآن کریم وجود پیامبر اکرم(ص) و استغفار از گناه را دو راه امان از گناه معرفی کرده است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که باید مواظب القائات دشمن باشیم و بی اعتنایی به القائات دشمن جایز نیست.

متقی ‎ نیا با اشاره به اینکه دشمنان می ‎ خواهند مردم را نسبت به نظام و انقلاب مایوس کنند، یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان فرمودند که قطعا و یقینا آمریکا حمله یزیدی و جزیره ‎ ای علیه ایران را آغاز کرده است از این رو باید مراقب مکر و حیله آمریکا باشیم.

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: متاسفانه شاهد فاجعه انسانی و نسل‌کشی مسلمانان میانمار و یمن هستیم و این در حالی است که مجامع بین الملل و مجامع مدعی حقوق بشر نظاره‌گر این فاجعه بوده اما کار قابل توجهی را انجام نمی‌دهند و به همین منظور کمک به این مسلمانان وظیفه انسانی ماست.

وی به اعتراض امام خمینی(ره) به لایحه کاپیتولاسیون در آبان ماه 1343 اشاره و خاطرنشان کرد: امام با وابستگی و زیر سلطه دشمن قرار گرفتن مخالفت کرد و سالیان سال به دلیل اعتراض در تبعید به سر بردند.

متقی ‎ نیا به همایش خانواده که چند روز پیش به میزبانی خرم‎آباد برگزار شد اشاره کرد و افزود: خانواده محل تجربه کردن تمام موفقیت‌ها و رشد کردن در معنویت و سقوط در منجلاب‌ها است و لذا نباید این نهاد مهم دست‌کم گرفته شود.

امام جمعه موقت خرم ‎ آباد یادآور شد: خانواده است که موجب افزایش اعتماد به نفس و یا ضعف در نفس فرزندان شده و می‌تواند با همت و اراده فرزندانی مسئولیت‌پذیر را به جامعه تحویل دهد.
 
وی در ادامه به سالگرد تاسیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی و سالگرد شهادت مصطفی خمینی فرزند امام خمینی اشاره کرد.   



انتهای پیام

منبع: ایسنا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات