مسئول فرهنگی موکب امام خامنه‌ای در خرم‌آباد:

مسئول فرهنگی موکب امام خامنه‌ای در خرم‌آباد گفت: بزرگترین موکب مردمی ایران برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در خرم‌آباد برپا شد.

گزارش لرستان خبر، امین خورشیدوند با اشاره به برپایی موکب امام خامنه‌ای در شهر خرم‌آباد اظهار داشت: این موکب که 100 درصد مردمی است نخستین، بزرگ‌ترین و مجهیز ترین موکب ایران محسوب می‌شود در سه سال گذشته کار خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در آن انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه این موکب در چهار حوزه اسکان، پذیرایی، خدمات و تولید محتوا مأموریت خدمات‌رسانی دارد، افزود: ظرفیت خدمات‌رسانی این موکب در سال نخست فعالیت حدود 280 هزار نفر،  سال گذشته 600 هزار نفر و امسال تا یک‌میلیون نفر آمادگی پذیرایی از زائران اربعین حسینی را دارد.

مسئول فرهنگی موکب امام خامنه‌ای در خرم‌آباد عنوان کرد: پذیرایی این موکب به‌صورت 24 ساعته است و نیاز به مشارکت مردمی بیشتری دارد که برای این امر انتظار داریم اصحاب رسانه رسالت اجتماعی خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در این موکب حدود 14 خدمت انجام می‌شود، بیان کرد:  در بخش بهداشت و درمان بیش از 50 پزشک پای‌کار آمده است و حتی هزینه دارو را نیز خود متقبل شده‌اند.

خورشیدوند گفت: برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در بخش درمان، یک بیمارستان سیار تهیه‌شده است و هرروز پزشک در آن حضور می‌یابد، یک دندان‌پزشک نیز برای انجام خدمت در این بخش قول همکاری داده است.

وی خاطرنشان کرد: مکانیک سیار، جرثقیل سیار، آرایشگر، خدمات بانکی، خدمات، ماشین‌نویسی، نقشه راهنمای زائر، اسکان موقت، سیستم گرمایش، پاسخ به شبهات، پارکینگ از دیگر خدماتی است که در این موکب ارائه می‌شود.

مسئول فرهنگی موکب امام خامنه‌ای در خرم‌آباد تصریح کرد: در حوزه تولید محتوا سعی می‌شود خوراک بومی و فرهنگی استان را به زائران معرفی کنیم چون علاوه بر زائران داخلی زائران بیش از 15 کشور نیز مهمان این موکب می‌شوند.

وی اظهار داشت: موکب امام خامنه‌ای در شهر خرم‌آباد ازنظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک بر سر راه سه محور ورود به کشور عراق قرار دارد (مهران شلمچه و چزابه) به‌طوری‌که بیش از 70 درصد زائران استان‌های کشور از این مسیر عبور می‌کنند.

خورشیدوند بابیان اینکه موکب امام خامنه‌ای در کیلومتر 5 جاده خرم‌آباد بروجرد بعد از پلیس‌راه قرارداد، اظهار داشت: برای هدایت زائران به سمت این موکب، در مسیر بروجرد تا خرم‌آباد بیل برد به دو زبان فارسی و انگلیسی نصب می‌شود، امسال با موکب اراک و بروجرد نیز هماهنگی لازم انجام می‌شود تا زائران را به سمت موکب امام خامنه‌ای در خرم‌آباد هدایت کنند.

وی افزود: در حوزه اسکان نیز برای اسکان زائران در خوابگاه‌های دانشجویی، حدود 270 منزل روستاهای اطراف اعلام آمادگی شده است که ازنظر امنیتی نیز کنترل‌شده‌اند، ورزشگاه روستای حسن‌آباد نیز در دست افتتاح است که اداره ورزش برای اسکان قول داده در اختیار بگذارد که این ورزشگاه نیز حدود 12 هزار نفر ظرفیت اسکان دارد.

خورشیدوند عنوان کرد: در ایدئولوژی اسلامی فرهنگ زیربنا و اقتصاد روبنا که با این دیدگاه می‌توانیم استانمان را بیش از پنج میلیون گردشگر توریستی در ایام نوروز دارد معرفی کنیم.

وی بیان کرد:  ازآنجاکه بیش از 4 میلیون گردشگر راهیان نور و بیش از 70 درصد زائران ایرانی اربعین از این مسیر عبور می‌کنند می‌توانیم ظرفیت‌ها را برای سرمایه‌گذاری و تولید ثروت به گردشگران مذهبی معرفی کنیم.

مسئول فرهنگی موکب امام خامنه‌ای در خرم‌آباد گفت: انتظار می‌رود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در این موکب پای‌کار باشد اما سال بزرگ این رخداد فرهنگی در استان اتفاق می‌افتد اما  متأسفانه خبری از علم‌دار فرهنگ که اداره ارشاد اسلامی است، نیست. همه رسانه پای‌کار آمده‌اند اما  فرهنگ و ارشاد یک غیبت تأمل‌برانگیز دارد.

وی با قدردانی از مسئولانی که بخش خدمات زیر بنایی به موکب امام خامنه‌ای کمک کرده‌اند، اظهار داشت: این فضا آزاد است و آحاد مختلف مردم می‌توانند برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین پای‌کار بیایند.

خورشیدوند افزود: این موکب نه جناحی است نه سیاسی و نه مربوط به یک منطقه خاص، مربوط به استان لرستان و شهر ولایت مدار خرم‌آباد است و هیچ‌کس حق بهره‌برداری شخصی، فردی و سازمانی از آن را ندارد.

وی با اشاره به اینکه وسعت جغرافیایی قرارگاه فرهنگی امام خامنه‌ای حدود 17 هزار مترمربع است، عنوان کرد: توقع داریم مسئولان آستین همت را بالا بزنند و این مکان را به قرارگاه فرهنگی هیئت‌امنایی تبدیل کنند.

مسئول فرهنگی موکب امام خامنه‌ای در خرم‌آباد  بیان کرد: انتظار می‌رود یک زائرسرا و قرارگاه فرهنگی در این مکان ایجاد شود، نقش و پلان آن انجام‌شده است و توقع داریم استاندار لرستان، نماینده ولی‌فقیه در استان و همه‌کسانی که نفوذ اجتماعی و قدرت اجرایی دارند پای‌کار بیایند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات