نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: اگربنا باشد یک نماینده به استان اضافه شود با توجه به سه مولفه مهم، حتما باید به حوزه مرکز استان اضافه شود.

 

 

به گزارش لرستان خبر، محمد بیرانوندی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد:کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و مسوولانی از وزارت آموزش و پرورش و علوم چند روزی مهمان لرستان هستند تا مشکلات و چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش با حضور این افراد بررسی و راهکاری برای آنها در نظر گرفته شود.

وی افزود:از اعضای این کمیسیون انتظار داریم مشکلات استان را ببینند و تصمیم گیری مناسب برای آنها داشته باشند.

این مسوول گفت:نشست با دانشگاهیان و مدیران آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های مهمانان است که فردا برگزار می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم نیز تصریح کرد:آقای غلامی برنامه‌های خود را در کمیسیون‌های مجلس ارایه می‌دهد و هنوز اقبال مجلس نسبت به وی مشخص نیست.

وی افزود:نمایندگان با دقت زیادی نسبت به بررسی گزینه پیشنهادی وزارت علوم عمل می‌کنند و اینکه رای وی بالا یا پایین باشد مشخص نیست.

بیرانوند به جلسه مجمع نمایندگان استان لرستان با معاون اول رییس جمهور اشاره و عنوان کرد:در این جلسه مشکلات کلان استان و همچنین برخی مشکلات حوزه‌های انتخابیه مطرح شد و من نیز چند مشکل را به صورت مکتوب به وی ارایه دادم.

وی ادامه داد:احداث سد بختیاری که می‌تواند 11 هزار فرصت شغلی بین 5 تا 7 سال ایجاد کند و همچنین تکمیل و اصلاح محور خرم‌آباد - سپید‌دشت که از آن به عنوان قتلگاه یاد کردم موضوعاتی بود که با معاون اول رییس جمهور  در میان گذاشتم که آقای جهانگیری در مورد محور خرم‌آباد سپیددشت گفت چنین موضوعاتی قابلیت مطرح و بررسی با قید فوریت را دارند.

وی افزود:پیگیری احداث سد زیبا محمد نیز از دیگر موضوعاتی بود که از معاون اول رییس جمهور پیگیری و مطالبه کردم.

بیرانوندی در مورد اضافه شدن یک نماینده به تعداد نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد:قرار است 39 تا 40 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس اضافه شود که ما نیز در کمیسیون شوراها این موضوع را پیگیری کرده و مشکلات را مطرح کردیم.

وی خاطرنشان کرد:وزارت کشور سال گذشته پیشنهاد داده یک نفر به حوزه مرکز استان اضافه شود و حوزه الشتر نیز به آن ملحق شود تا در واقع حوزه خرم آباد، الشتر و چگنی 3 نماینده داشته باشد.

وی تاکید کرد:من با این موضوع مخالفت کرده و در مقابل آن پیشنهاد دادم که دو نماینده به استان اضافه شود تا الشتر نماینده جداگانه داشته و یک نماینده دیگر نیز به خرم آباد و چگنی اضافه شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس گفت:الحاق الشتر به خرم‌آباد اشتباه است و به هیچ وجه این موضوع را نمی‌پذیریم چرا که ظلم در حق مردم الشتر و خرم‌آباد استُ کمااینکه ما الان هم به خوبی نمی‌‌توانیم حق مردم چگنی را بدهیم لذا اضافه شدن الشتر به حوزه خرم‌آباد ظلمی در حق مردم آن است.

وی یادآور شد:پیشنهاد دیگری که کردیم این است که اگر بنا باشد یک نماینده به استان اضافه شود با توجه به سه مولفه مهم،حتما باید به حوزه مرکز استان اضافه شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات