مدیر جهاد کشاورزی بروجرد:

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به اینکه تولید سیب درختی در شهرستان بروجرد ۶۰ درصد افزایش یافت گفت: خرید تضمینی سیب‌درختی درجه سه به قیمت هر کیلو ۲۸۰ تومان از باغداران بروجرد آغاز شد.

به گزارش لرستان خبر، رضا امینی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به افزایش تولید50 تا 60 درصدی سیب امسال در باغات این شهرستان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 30 هزار تن انواع سیب پاییزه در باغات شهرستان بروجرد تولید شود.

وی با اشاره پیش‌بینی راهکارهایی برای کمک به باغداران و جذب سیب و تنظیم بازار و نیز جلوگیری از کاهش قیمت و متضرر شدن باغداران افزود: یکی از این برنامه‌ها پیگیری خرید تضمینی سیب شهرستان بروجرد بود که متأسفانه در جدول اعلام‌شده برای استان لرستان نامی از این شهرستان وجود نداشت و با پیگیری‌هایی که به‌صورت فشرده انجام شد از روز گذشته مجوز خرید تضمینی سیب درجه سه این شهرستان صادر شد و از امروز تعاونی روستایی با احداث یک مرکز خرید در روستای قلعه حاتم کار خرید تضمینی سیب درجه سه باغداران را انجام می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ضمن در خواست از باغداران برای مراجعه به مرکز خرید تضمینی در نظر گرفته‌شده عنوان کرد: باغداران سیب درجه سه خود را باقیمتی حدود هر کیلو 280 تومان به این مرکز عرضه کنند.

وی تصریح کرد: قیمت یادشده نسبت به قیمت فروش در بازار بیشتر است و سیبی که روی دست باغداران مانده عمدتاً سیب درجه سه است که قیمت آن زیر 280 تومان بوده است.

امینی با شاره به برخی اخبار منتشرشده درباره آتش زدن درختان سیب به دلیل قیمت پایین آن‌ها خاطرنشان کرد: خبری در روستای برکت‌آباد مبنی بر آتش زدن درختان توسط اهالی منتشر شد که در دست بررسی برای مشخص شدن صحت این ادعاهاست.

وی بابیان اینکه در حال حاضر حدود 80 درصد سیب پاییزه برداشت‌شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه امسال برای نخستین بار در بروجرد و استان لرستان خرید تضمینی سیب آغازشده است روند خرید این محصول زمان‌بر بوده اما در این شرایط که بخش زیادی از سیب‌ها در انبارها و در دست باغداران است هنوز هم برای خرید آن دیر نشده و امتیازی است که برای سال‌های آینده باقی خواهد ماند. 

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: در برنامه خرید تضمینی دولتی فقط سیب درجه سه از باغداران خریداری می‌شود که پیش‌بینی می‌شود حدود 30 درصد سیب تولیدی این شهرستان درجه سه است که بخشی از آن در دست باغداران است و می‌توانند برای فروش تضمینی آن مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه میزان خرید تضمینی سیب درجه سه بستگی به استقبال باغداران و قیمت بازار دارد اظهار داشت: اگر قیمت بازار بیشتر از این مبلغ باشد به نفع باغداران است و اگر قیمت از این پایین‌تر باشد از باغداران به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات