مدیرکل نوسازی مدارس لرستان مطرح کرد

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت:344 هزار و 750 دانش‌آموز در مدارس تخریبی و فرسوده لرستان تحصیل می‌کنند.

به گزارش لرستان خبر، محمد چگنی گفت: برخی از مدارس تخریبی لرستان خطرآفرین بوده و نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

وی با بیان اینکه هزار و 50 فضای آموزشی و پرورشی استان تخریبی است، افزود: بیشترین درصد این مدارس در مناطق روستایی بوده و در  این فضاهای آموزشی 344 هزار و 750 دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان در پاسخ سؤال خبرنگار فارس مبنی براینکه اگر حادثه احتمالی برای این دانش‌آموزان رخ دهد چه کسی پاسخگو است؟ گفت: ما تصمیم گیر نیستیم و این سؤالی است که باید مجلس پاسخ بدهد.

وی با اعلام اینکه مجلس در برنامه پنجم یک اعتبار به عنوان تخریب و نوسازی در نظر گرفت که تقریباً حدود 40 درصد این اعتبار به نوسازی کشور داده شد، خاطرنشان کرد: هر آنچه به ما داده شد مدرسه ساختیم اما با این حال کار ساخت مدارس تخریبی تمام نشده چون هرچند اعتبار خوبی داده شد اما تخصیص خوبی ندادند.

چگنی ادامه داد: اگر تخصیص درست می‌دادند و اعتبار به موقع و خوب تزریق می‌شد اکنون تمام مدارس تخریبی بازسازی شده بود.

وی اضافه کرد: مجلس به این نتیجه رسیده است که کار مدارس تخریبی تمام نشده و نیاز به اعتبار دارند که در برنامه ششم توسعه برای نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس تخریبی حدود 3 هزار میلیارد در نظر گرفته است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان یادآور شد: وجود مدارس خطرآفرین یکی از دغدغه‌های ما بوده چرا که اکنون مدارسی در استان وجود دارد که با کوچک‌ترین زلزله بر سر دانش‌آموزان آوار خواهد شد.

وی بیان کرد: برای اینکه مدارس تخریبی استان جمع شود اگر نرم را در نظر بگیریم باید 300 میلیارد تومان اعتبار تخصیص بدهند.

چگنی با تأکید بر اینکه تاکنون هزار و 550 مدرسه تخریبی بازسازی شده است،بیان کرد: در استان لرستان یک هزار و 50 مدرسه دیگر وجود دارد که نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

وی اظهار کرد:نزدیک به 50 مدرسه کپری و شبه کپری در استان وجود دارد.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به اینکه 171 مدرسه کانکسی در استان داریم، افزود: با دستگاه‌های مربوطه صحبت‌هایی شده که به مرور زمان این نوع مدارس از چرخه آموزش‌وپرورش خارج شوند و اکنون نیز سالانه بین 10 تا 15 مدرسه کانکسی از چرخه آموزش با ساخت مدارس جدید حذف می‌شوند.

وی ادامه داد: کانکس‌ها استاندارد لازم جهت تحصیل دانش‌آموزان را ندارد و جمع‌آوری آن‌ها با توجه به شرایط اقلیمی استان کار سختی است و این یک درمان موقت است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات