آرش فروغی در گفتگوی اختصاصی با لرستان خبر:

کاریکاتوریست لرستانی گفت: من فکر می کردم با اجرایی شدن برجام تغییراتی در این روند صورت می گیرد اما در عمل اوضاع بدتر شده چراکه تا چند سال پیش مشکل روادید کمتر بود اما در حال حاضر در این زمینه مشکلات بسیاری داریم.

آرش فروغی کاریکاتوریست موفق لرستانی که در جشنواره های بین المللی و در سطح جهان بسیار خوش درخشیده و قبل از سن 30 سالگی موفق به کسب حدود ۴۰ جایزه بین المللی  و تعداد زیادی جایزه ملی شده است، در گفتگو با خبرنگار لرستان خبر اظهار داشت: تحریم های جمهوری اسلامی ایران مشکلی است که گریبان‌گیر ما هم شده است.

عدم صدور روادید برای شرکت هنرمندان ایرانی در جشنواره های بین المللی

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها برای ایرانی ها روادید صادر نمی کنند و ما برای شرکت در اختتامیه های مسابقات و جشنواره ها با مشکل مواجهیم، عنوان کرد: من فکر می کردم با اجرایی شدن برجام تغییراتی در این روند صورت می گیرد اما در عمل اوضاع بدتر شده چراکه تا چند سال پیش مشکل روادید کمتر بود اما در حال حاضر در این زمینه مشکلات بسیاری داریم.

این هنرمند لرستانی که طی روزهای اخیر موفق به کسب جایزه ویژه بیست و نهمین دوره دوسالانه جهانی تولنتینو کشور ایتالیا شد، ادامه داد: در این جشنواره، قرار بود کشور ایتالیا برای صدور روادید من اقدام کند و من فقط باید فکس تایید حضورم را برای جشنواره ارسال می کردم اما سفارت ایتالیا در ایران حتی در را هم به روی من باز نکردند.

فروغی با اشاره به اینکه وزارت خارجه کشورمان هم پاسخگو نبود، تصریح کرد: ۹ روز به طور مداوم در سفارت ایتالیا و وزارت خارجه پیگیر بودم اما هیچکس اقدام نکرده و یک فکس ساده برای حضور من در جشنواره ارسال نکردند.

وی افزود: وزارت ارشاد نیز در این زمینه ها هیچ گونه همکاری‌ای نداشته و فقط برای بهتر نشان دادن عملکرد خود، در راستای انتشار اخبار جوایز اقدام می کند.

جوایز نقدی هنرمندان ایرانی به دلیل وجود تحریم های بانکی بلوکه می شود

این کاریکاتوریست لرستانی خاطرنشان کرد: من و تمامی هنرمندان این عرصه چند سالی است که به دلیل وجود مشکلات در صدور روادید به این جشنواره های بین المللی نمی رسیم.

فروغی گفت: به دلیل وجود تحریم های بانکی ما چند سال است که جوایز خود در جشنواره های خارجی که مبالغ بسیار خوبی هم دارند را در دریافت نمی کنیم چون از ما حساب ارزی به نام شخص می خواهند و به دلیل وجود تحریم های بانکی این پول‌ها بلوکه می شوند.‌

وی عنوان کرد: تمام عایدی ما از جشنواره های خارجی لوح تقدیر و تندیس هایی که پست می کنند که اخیرا پست هم جوایز را به دست ما نمی رساند.

این هنرمند لرستانی ادامه داد: مدتی پیش در جشنواره ای در بزریل موفق به کسب جایزه شدم، از برزیل برای من رسید تحویل جایزه به پست ایران را ارسال کردند اما به پست مراجعه می کنیم می گویند به ما تحویل داده نشده است.

مسئولان استان لرستان هم هیچ گونه حمایت مالی از من نداشته اند

فروغی با بیان اینکه مسئولان استانی و ملی هیچ گونه حمایت مالی از من نداشته اند، تصریح کرد: در تعجبم که چرا نهادهای فرهنگی از پتانسیل‌های موجود در استان استفاده نمی کنند.

وی با بیان اینکه حوزه هنری لرستان حمایت هایی مانند چاپ کتاب آثار و ساخت مستند من را در دستور کار داشته اند، افزود: این گونه حمایت ها باعث دلگرمی است.

این کاریکاتوریست لرستانی گفت: بنیاد نخبگان برنامه ای برای تقدیر از نخبگان هنری استان ترتیب داده بود که اداره کل ارشاد استان هیچ اسمی از من نبرده بودند و در استان خود نیز از هر گونه امتیازی بی بهره ایم!

فروغی یادآور شد: بسیار مورد کم لطفی قرار گرفته ام و این کم لطفی ها باعث دلسردی انسان می شود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات