نماینده مردم بروجرد در مجلس:

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت های شغلی ارثیه فامیلی برخی افراد نیست که آن را در بین فامیل و آشنایان تقسیم کنند و مردم در این میان از تبعیض و بی عداالتی رنج می برند.

به گزارش لرستان خبر، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استخدام هایی که با رابطه بازی در برخی از شرکت های تحت پوشش تامین اجتماعی رخ می دهد گفت: متاسفانه سالهاست در همه دولتها عده ای در شرکت های وابسته به تامین اجتماعی با دریافت حقوق های کلان و با ولنگاری اقدام به استخدام ها و جذب نیرو با پارتی بازی می کنند.

وی اضافه کرد: این شرکت ها ارثیه پدری کسی نیست که برخی چنبره انداخته و هر کسی را که تمایل دارند استخدام و یا اخراج کنند بلکه این شرکت ها بیت المال بوده و متعلق به همه مردم است و کسی حق ندارد با زد و بند، رابطه بازی و داد و ستدهای کثیف سیاسی برای بقای پُست و موقعیت، فرصت ها را در اختیار کسانی قرار دهند که خارج از ضابطه وارد دستگاه می شوند.

 عضو هیات رییسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که 2 شرکت در بروجرد با رابطه بازی اقدام به جذب نیرو می کنند افزود: سال گذشته در پی جذب بدون ضابطه نیرو در داملران، تذکراتی مبنی بر این که جذب نیرو فقط براساس اعلام عمومی باشد ارائه شد اما عده ای به خاطر وابستگی از طرق مختلف فرصت های شغلی را اشغال کرده که سبب نارضایتی مردم شده و تا کنون به این تذکرات توجهی نکرده و گویا پنبه در گوش دارند.

 به گفته وی مردم از بیکاری رنج نمی برند بلکه از تبعیض و بی عدالتی رنج می برند؛ چرا برای برخی کار نیست و برای عده ای با پارتی بازی کار فراهم می شود.

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر عده ای به دنبال این هستند که امپراطوری خود را توسعه دهند و به دنبال راه اندازی سلطنت هستند تا شبکه ایجاد کنند و از اموال بیت المال برای خود جایگاه اجتماعی بتراشند، سخت در اشتباهند.

 وی با اشاره به این که شرکتی که زیان ده است چرا بی ضابطه جذب نیرو می کند افزود: مسئولین نباید فرصت ها را به هر نحوی که میل دارند توزیع نمایند و مطمئنم باشند که در راستای استخدام های رابطه بازی و پارتی بازی با هیچ کسی شوخی نداریم و جذب نیرو باید با ضابطه صورت گیرد به طوری که در استخدام بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) تاکید ویژه کردیم و این بی بندو باری اتفاق نیفتاد و با آزمون جذب نیرو صورت گرفت.

 گودرزی اظهار داشت: عده ای فرصت ها را به عنوان ارثیه در بین آشنایان و سفارش شده ها تقسیم می کنند و می توان گفت فساد امروز جامعه نتیجه لابی گری مسئولان و عده ای است که در اطراف خود شبکه ای ایجاد کرده و امتیاز خاصی برای خود قائل هستند اما مردم مطمئن باشند پیگیر این موضوع هستیم و در جامعه این مسئولان باید متهم شوند؛ و در رسیدگی به وضعیت داملران تا نتیجه و برخورد نهایی موضوع را پیگیری می کنیم تا این پیگیری درسی شود برای عده ای که به خود بیایند.

 نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت استخدام در داروسازی اکسیر نیز افزود: استخدام های این شرکت را هم بررسی خواهیم کرد و طبق وظیفه نظارتی که بر عهده داریم با موارد تخلف و هرگونه پارتی بازی برخورد می کنیم.

 وی نظارت دقیق در راستای استخدام در این شرکت ها را وظیفه اداره کار برشمرد و افزود: اداره کار موظف است در این راستا نظارت کند و این موارد را گزارش دهد چرا که متولی ساماندهی و اشتغال در کشور اداره کار است.

 گودرزی اظهار داشت: با ورشکسته شدن این شرکت ها کارگران زیادی بیکار شده و بحران ایجاد می شود و نباید اجازه داد آسیب هایی به دنبال ورشکسته شدن این شرکت ها رخ دهد.

 وی در پایان افزود: شرکت هایی که وابسته به سازمان تامین اجتماعی هستند از سرمایه های مردم ایجاد شده که بیش از 13 میلیون کارگر زحمت کش عضو این صندوق هستند و چنانچه این روند و رویه ادامه پیدا کند این مردم و نظام خواهند بود که هزینه خواهند پرداخت؛ پس نباید اجازه دهیم که برای مردم و نظام هزینه بتراشند.

منبع: سفیرافلاک

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات