نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: متاسفانه امروز تهاجم فرهنگی دامان برخی مسئولان لرستان را گرفته است.

به گزارش لرستان خبر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در همایش فصلی گردهمایی ائمه جمعه لرستان اظهار داشت: در لرستان امروزه 18 نمازجمعه باشکوه برگزار می‌شود که از برکات انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه سفیران ولایت هستند و براساس تبعیت از رهبر انقلاب اسلامی، در استان نقش‌آفرینی می‌کنند عنوان کرد: مهم‌ترین رسالت آن‌ها، هدایت دینی مردم است و مانند ولایت چترشان بر سر همه مردم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: اگر امروزه شاهد چهلمین سال از گذشت پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، بخش عمده‌ای از آن مدیون بصیرت‌بخشی پایگاه نمازجمعه است که به عنوان یک قرارگاه فرهنگی هستند.

میرعمادی ضمن گلایه از کم‌توجهی برخی از مسئولان به مسائل فرهنگی، تصریح کرد: متاسفانه امروز تهاجم فرهنگی دامان برخی مسئولان و برخی خانواده‌ها را گرفته است و سبب شده که ظواهر اسلامی را رعایت نکنند، لذا مقابله با این موضوع یک امر ضروری است که همه باید آن را رعایت کنند.

وی گفت: برخی از مسئولان به بهانه مختلف مانند ایجاد شادی برای مردم، در صدد قبح‌شکنی هستتد و این در حالی است که لرستان یک استان ولایت‌مدار بوده و برگزاری کنسرت‌های موسیقی مفهمومی نداشته و با احساسات مردم بازی می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: برخی افراد گاها احساس می‌شود که بر انجام چنین کارهایی تعمد داشته و این کارها را انجام می‌هد.

وی با اشاره به پیروزی بر داعش و شکست ابهت استکبار جهانی در منطقه اظهار داشت: این پیروزی از وعده‌های الهی است و این در حالی است که اقدام سخیف ترامپ بی‌عقل، مبنی بز انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، در نتیجه شکست‌های پی‌درپی آن‌ها در برابر انقلاب اسلامی نشات گرفته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: همچنین صدور انقلاب اسلامی ایران نیز از وعده‌های تحقق یافته خداوند بود و نفوذ جمهوری اسلامی در دنیا نفوذ در اندیشه‌های والای الهی، ایستادگی در برابر ظلم، مردم‌داری، صداقت و... است.

میرعمادی با اشاره به مسوولیت ائمه جمعه، عنوان کرد: حفظ وحدت و معنویت اجتماعی، تنظیم امور جامعه و تقویت فرهنگ دینی، انقلابی و مردمی از جمله مسئولیت‌های ائمه جمعه است و این رسالت‌های ائمه جنعه جز در راستای اصلاح جامعه و پیشرفت و تعالی آن نبوده و آن‌ها می‌توانند با ایجاد وحدت و اخوت کارها را در جامعه پیش ببرند‌.

وی افزود: همچنین حکومت بر دل‌ها موثرتر از حکومت فیزیکی است و باید حکومت بر مبنای تاثیرکذاری بر دل‌ها بوده و این امر در صورت سفارش به تقوا محقق می‌شود.

امام جمعه خرم‌اباد گفت: اخلاص در کارها سبب ایجاد برکت و تاثیرگذاری بر دل‌ها می‌شود و با روحیه و تعبد جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی گرفته می‌شود و در این راستا باید این روحیه در جامعه ایجاد و تقویت شود.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات