اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در نشست دیروز مبلغ جریمه غیبت سربازی را به 2 و 3 برابر افزایش دادند؛ بدین ترتیب مشمول غائب دارای مدرک دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر باید ۱۵۰ میلیون تومان جریمه بپردازد.

به گزارش لرستان خبر، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه روز گذشته میزان جریمه غیبت سربازی را به دو و سه برابر افزایش دادند.

بر این اساس نرخ جریمه برای مقاطع زیر دیپلم، دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس دو برابر و برای مقاطع فوق لیسانس، دکترای عمومی علوم پزشکی، دکترای تخصصی غیرعلوم پزشکی، دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر سه برابر شده است.

لازم به ذکر است که میزان جریمه غیبت سربازی در سال 96 برای دارندگان مدرک زیر دیپلم 10 میلیون تومان، برای مدرک دیپلم 15 میلیون تومان، برای مدرک فوق دیپلم 20 میلیون تومان و برای مدرک لیسانس 25 میلیون تومان تعیین شده بود که طبق مصوبه جدید دو برابر می‌شود.

برپایه این گزارش میزان جریمه غیبت سربازی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس 30 میلیون تومان، دکترای عمومی علوم پزشکی 35 میلیون تومان، دکترای تخصصی غیرعلوم پزشکی 40 میلیون تومان و دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر 50 میلیون تومان بوده است که به سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است که به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، 10 درصد به مبلغ جریمه افزوده می‌شد و برای مشمولان متاهل پنج درصد و برای مشمولان دارای فرزند نیز پنج درصد از مجموع مبلغ جریمه  کسر می شد.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات