قائم مقام صداوسیمای مرکز لرستان:

قائم مقام صداوسیمای مرکز لرستان ضمن تشریح ویژه برنامه‌های گرامی‌داشت حماسه 9 دی در استان، گفت: حماسه 9 دی طومار فتنه‌گران خارجی و داخلی را در هم پیچید.

به گزارش لرستان خبر، آرش احمدی در خصوص ضرورت گرامی‌داشت حماسه 9 دی، اظهار کرد: حماسه 9 دی سال 1388 با هوشیاری، بصیرت و زمان‌شناسی ملت آگاه ایران اسلامی، طومار فتنه‌گران خارجی و داخلی را در هم پیچید.

وی خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی، طراحی و کید دشمنان بیرون از مرزها را برملا ساخت و امروز حماسه 9 دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرّین دیگری در کارنامه افتخارات هر هم وطن ایرانی است.

قائم مقام صداوسیما لرستان با بیان اینکه حماسه 9 دی، طراحی‌های چندین ساله و محاسبات دقیق مخالفان نظام در پشت صحنه فتنه 88 را برهم زد، بیان داشت: حماسه 9 دی، قانون شکنان را رسوا و بر عوامل هدایت‌گرشان تودهنی زد و اغواشدگان را بیدار و دست‌های خائن پشت پرده را قطع کرد.

احمدی تصریح کرد: آنان که شعار طرفداری از امام می‌دادند، به امام اهانت کردند، آتش افروزانی که به قصد براندازی نظام به حقیقت پشت کردند و دشمنان درجه یک ملت را هیجان‌زده و ذوق‌زده نمودند، آنانی که در این فتنه بزرگ از توهین به ارزش‌های ناب عاشورا هم ابایی نداشتند و سران فتنه که این بیّنات را نادیده گرفتند، حجت اللهی را رها نموده و ابزار دست آمریکا، انگلیس، منافقان و سلطنت‌طلبان شدند.

وی افزود: این‌چنین بود که دریای عظمت ملت با ایمان ایران خروشید و حال و هوای بهمن 57 را در 9 دی و 22 بهمن 88 زنده کرد و انقلاب دوباره بردمید و جز روسیاهی برای دشمنان و همراهان داخلی آنان چیزی نماند.

قائم مقام صداوسیمای مرکز لرستان در ادامه به اقدامات غیربرنامه‌ای این سازمان اشاره کرد و گفت: تشکیل اتاق اندیشه‌ورز برای تبیین فتنه 88 و حادثه مهم 9 دی به منظور سوژه‌یابی برای پرداختی تبیینیبه این مهم با حضور عوامل برنامه‌ساز موثر استان و احصاء لیست کارشناسان زبده و انقلابی برای حضور در برنامه‌های صداوسیما و خبر به منظور تحلیل و تشریح جریان فتنه که با حمایت استکبار جهانی درصدد براندازی بود از جمله اقدامات غیربرنامه‌ای صداوسیمای مرکز استان است.

احمدی ادامه داد: گردآوری پژوهش‌های متناسب با حادثه 9 دی و فتنه 88 به منظور تولید محتوا در صداوسیما و خبر با رویکرد استدلالی و اقناعی، تشکیل شورای طرح و برنامه با موضوع 9 دی به منظور هماهنگی سوژه‌ها و اقدامات برنامه‌ای در حوزه‌های برنامه‌ساز و فضای مجازی و تشکیل شجره طیبه صالحین با موضوع 9 دی با حضور همکاران بسیجی به منظور تشریح زوایای پیدا و پنهان جریان فتنه از اقدامات دیگر سازمان است.

وی با ابراز اینکه معاونت سیما برای هفته منتهی به 9 دی برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است، یادآور شد: اختصاص دو برنامه عصرگاهی سرچراغ سیما به موضوع حادثه 9 دی، اختصاص ویژه برنامه روز 9 دی در قالب برنامه عصرگاهی سرچراغ به انعکاس رویداد 9 دی، تولید یک برنامه جوان امروزی با موضوع فتنه 88 و نقش جوانان در از بین بردن این فتنه از مهمترین برنامه‌ها در بخش معاونت سیما است.

احمدی تصریح کرد: همچنین پخش برنامه خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان با موضوع 9 دی و  پخش برنامه محراب عشق شامل خطبه نمازجمعه شهرستان‌ها با توجه به مناسبت 9 دی در دستور کار سازمان صداوسیمای مرکز لرستان قرار دارد.

قائم مقام صداوسیمای مرکز لرستان عنوان کرد و گفت: فیلم‌های سینمایی ابابیل و فاصله کانونی در روزهای نزدیک به این رویداد پخش می‌شوند،ضمن اینکه نماهنگ‌ها و سرودهای انقلابی نیز به تعداد 24 مورد از یک هفته قبل از مناسبت در کنداکتور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیانات مقام معظم رهبری از یک هفته قبل از حماسه 9 دی هر روز دو مورد پخش میشود، همین‌طور مستندهای گرم‌ترین روز زمستان، اتحاد شوم، کاک سلیم و برادران در طول هفته منتهی به سالروز 9 دی پخش می‌شوند.

احمدی در خصوص برنامه‌های معاونت صدا نیز تصریح کرد: اختصاص سه ساعت از برنامه صبحگاهی سلام لرستان به موضوع حماسه 9 دی با احتساب ویژه برنامه روز 9 دی، اختصاص یک آیتم پنج دقیقه‌ای از برنامه دولت سرا به حادثه 9 دی و اختصاص یک برنامه 50 دقیقه‌ای دولت سرا در روز 9 دی به مناسبت این رویداد مهم از جمله برنامه‌های معاونت صدا است.

این مسئول اظهار داشت: در تامین و پخش صدا نیز پخش نمایش چهار قسمتی بصیرت ویژه فتنه 88، پخش 15 مورد میان برنامه‌های کوتاه پنج دقیقه‌ای از یک هفته قبل از سالروز حماسه 9 دی،  پخش« P.S.A» های ارسالی از اداره کل صدای استان‌ها و پخش 16 مورد از برنامه نسیم مهر شامل بیانات مقام معظم رهبری درباره فتنه 88 در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برگزاری چهار مورد ارتباط زنده بین مراکز صدای استان‌ها با موضوع فتنه 88 و رویداد مهم حماسه 9 دی، تولید و پخش آنونس فراخوان راهپیمایی و گرامی‌داشت 9 دی در استان لرستان، پخش برنامه‌های 20 دقیقه‌ای ارسالی از اداره کل صدای استان‌ها به تعداد هشت مورد از چهار روز قبل از سالروز حماسه 9 دی و استفاده از عکس های راهپیمایی 9 دی در رادیو نما از دیگر برنامه‌های تامین و پخش صدا است.

احمدی با بیان اینکه در بخش خبر نیز برنامه‌هایی به منظور گرامی‌داشت نهم دی ماه در نظر گرفته شده است، بیان داشت:اختصاص یک برنامه میزگرد گفتگوی ویژه خبری به مدت 40 دقیقه با موضوع حماسه 9 دی و فتنه 88 به منظور تبیین زوایای پیدا و پنهان این رویداد و اهمیت آن و تولید پنج مورد V.C با موضوع‌های ارتباط فتنه با آمریکا و اسرائیل، نقش مردم در خنثی‌سازی فتنه، نقش ولایت و رهبری در خنثی‌سازی فتنه از جمله این برنامه‌ها می‌باشد.

وی با بیان اینکه پوشش خبری مراسم 9 دی در سراسر استان لرستان در قالب حداقل 10 مورد خبر مکتوب و تصویری انجام میشود، گفت: ارسال اخبار و گزارش‌های تصویری این رویداد برای شبکه‌های سراسری از دیگر برنامه‌های روز نهم دی ماه است.

این مسوول از دعوت از خوانندگان موسیقی‌های حماسی و انقلابی و ملی از یک هفته قبل از گرامی‌داشت 9 دی در برنامه‌های زنده رادیو و تلویزیون خبر داد و عنوان کرد:دعوت از شاعران آئینی برای قرائت شعر به مناسبت حماسه 9 دی و موضوع بصیرت و خودآگاهی مردم در برنامه‌های زنده صدا و سیما و آماده نمودن یک بسته و پکیج موسیقی مناسب گرامی‌داشت حماسه 9 دی و رفع فتنه از کشور از برنامه‌های بخش موسیقی صداوسیما است.

احمدی یادآور شد: در بخش فضای مجازی نیز پخش 12 فایل تصویری سخنان دکتر رجبی دوانی با موضوع بصیرت در تاریخ اسلام، برگزاری مسابقه عکس و خاطره در کانال شبکه افلاک، پخش عکس نوشته‌ای با عنوان حدیث ولایت هر روز در کانال شبکه افلاک و فایل شعرخوانی با موضوع فتنه در محضر رهبر معظم انقلاب بارگذاری می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع:فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات