گزارش؛

لرستان سرزمینی است که از دیرباز موفق بوده و در تمام جبهه‌های حق علیه باطل حضورداشته و چهره درخشانی در این زمینه داشته که اتفاقات اخیر سعی در بد جلوه دادن این چهره زیبا دارد.

به گزارش لرستان خبر، لرستان یکی از استان‌های جنوب غربی ایران با مردمی تمام شیعه است که همیشه در مقابله باکسانی که علیه میهن اسلامی و مردم این سرزمین بوده ایستادگی کرده‌اند.

کشف حجابی که بر لرستان تأثیر نداشت

زمانی که کشف حجاب توسط رضاشاه پیش آمد و در کل کشور اجرایی شد کسی جرئت نکرد در لرستان دست به این اقدام بزند چراکه گلونی نماد غیرت قوم لر است وزنان لر بر روی حجاب خود غیرت دارند.

آذرماه 1341 پاسخ‌نامه‌ای از سران و ایلات عشایر پاپی لرستان مبنی اعلام حمایت عشایر از قیام امام خمینی و علما در غائلۀ انجمن‌های ایالتی و ولایتی‌ ارسال شد که خود نشان از مبارزه‌جویی پیرو جبهه حق علیه باطل را نشان می‌دهد.

لرستان سرزمین مردمی شیعه و ولایی

مردم لرستان مردمی ولایت مدار و شیعه‌مذهب هستند که از دیرباز عشق و علاقه وصف‌ناپذیری به ائمه معصومین (علیهم‌السلام) و مکتب دینی به‌ویژه مکتب عاشورایی داشته‌اند به‌گونه‌ای که با ورود ضریح امام حسین (ع) در این استان ولایتی افرادی در ازدحام عاشقان به اهل‌بیت جان خود را از دست دادند، این اتفاقات کم نبوده که مردم با عشق به ولایت و انقلاب و امام جان خود ر ازدست‌داده‌اند.

مردم دیار لرستان همگام با سراسر کشور در طول دوران ستم‌شاهی در مبارزات علیه حکومت ظلم و بیداد شاهنشاهی حضور داشتند.

لرستان زادگاه مردان بزرگ

وجود بزرگ مردانی چون آیت‌الله‌العظمی بروجردی، آیت‌الله کمالوند، آیت‌الله جزایری و علمایی چون نورالدین رحیمی و فخرالدین و هزاران بزرگ‌مرد دیگر در علاقه و عشق مردم این استان به انقلاب نقش به سزایی داشته‌اند.

استان لرستان ۵۵ شهید روحانی را تقدیم انقلاب کرده است که از این تعدادی  جزو شهدای ترور بوده، برخی در جریان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و برخی در دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیده‌اند.

در بین شهدای روحانی، شهدای بزرگوار و شاخصی مانند شهید مبشر، شهید صادقی، شهید قنوتی و شهیدان سید فخرالدین و سید نورالدین رحیمی وجود دارند.

 شهیدان سید فخرالدین و سید نورالدین رحیمی دو برادر طلبه‌ای بودند که مبارزات دامنه‌داری را علیه رژیم شاهنشاهی و ساواک داشته و برای ساواک افرادی خطرناک محسوب می‌شدند بطوریکه مأموران مخفی از تعقیب و تفتیش آن‌ها کوتاهی نمی‌کردند و در نهضت امام خمینی (ره) نقش بسیار برجسته‌ای را ایفا کردند.

ثبت بیش از 250 برگ سند محرمانه از فعالیت‌های آشکار شهید رحیمی در ساواک و نیز صلابت و اقتدار او در برابر شکنجه‌های آنان سبب شده بود تا عمال رژیم لحظه‌ای از مبارزات او غافل نباشند. ساواک و نیروهای نظامی شاه به‌شدت او را تحت کنترل داشتند و سعی می‌کردند ارتباط او را با مردم قطع کنند.

ظلم‌ستیزی ویژگی‌ بارز مردم لرستان

ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی از ویژگی‌های بارز مردم استان لرستان است، تاریخ گواه و شاهد شجاعت‌ها و رشادت‌های مردم لرستان در میدان رزم و ظلم‌ستیزی این ملت است.

مردم صادق و باوفای لرستان برای اصول و عقاید و ارزش‌ها جان می‌دهند و جان‌برکف در عرصه دفاع از آرمان‌ها حضور می‌یابند و از جان بازی و ایثارگری ابایی ندارند.

میدان‌ها رزم با دشمن بعثی شاهد بزرگ‌مردی مردان دیار لرستان در هشت سال دفع مقدس است، که با گواه شاهدان عینی رزمندگان لرستانی شجاعانه خط‌شکن بودند و برای حراست از خاک وطن جان خود را فدا می‌کردند.

لرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس 6 هزار و 300 شهید تقدیم میهن اسلامی‌مان کرده که باوجوداین تعداد شهید جز استان‌های جنگ‌زده محسوب نشده است اما این تفکر انقلابی و ضد استعماری موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

با شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران دشمنان کوتاه نیامدند و پس از هر شکست و دست رد خوردن ملت ایران بر دسیسه‌های آن‌ها، دست دسیسه‌ای خود را از گوشه‌ای دیگر و بارنگ  و رویی جدید بیرون آوردند و بر آن استمرار دارند.

جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه فتنه‌های داخلی و خارجی و جنگ نرم نشان از عمق کینه استکبار از انقلاب اسلامی ایران است.

مقابله با توطئه‌های دشمنان نیازمند استمرار بر شاخص‌های انقلاب و نهادینه‌سازی فرهنگ انقلابی در بین نسل جوان و نوجوان است.

لرستان زادگاه نخستین شهید مدافع حرم

یادمان نرود نگهداری انقلابی که حاصل مجاهدت‌های علما و خون پاک جوانان کشورمان است ارزشی هم‌ردیف با انقلاب دارد، که تنها با بصیرت افزایی و پیرو ولایت بودن می‌تواند از آن حراست کرد.

با پیش رفتن جبهه و خط مقدم به سمت سوریه و لبنان برای حراست از مرزها و جلوگیری از نفوذ دشمن و حتی نزدیک شدن به خاک میهن اسلامی بسیاری از جوانان و مردان این سرزمین به رمزهای سوریه و عرق، لبنان یمن رفته تا داعشی، تکفیری و استکبار نتواند حتی خاک ایران را به چشم ببیند.

لرستان نیز جوان مردانی داشته که در صف فرماندهان و مدافعان حریم اهل‌بیت قرارگرفته‌اند و کم نبوده افرادی که در این راه شهید شده تا جایی که نخستین شهید مدافع حرم کشور محرم ترک از تبار لرستان بوده است؛ شهید رضا رستمی مقدم، شهید ماشاالله شمسه، شهید قدرت الله عبدیان و... گوشه‌ای از این لاله‌های شهید هستند.

فتنه‌ای دیگر از سوی دشمنان خارجی و استفاده از عوامل داخلی دیگر اتفاقی بود که به مردم کشور ما آسیب‌هایی را زد که این مردم با خروش خود در 9 دی‌ماه این فتنه را خاموش کردند.

امروز دشمن در پی نفوذ در لایه‌های جامعه است و خطری بس سنگین. هشدارهای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است.

رخنه در فرهنگ و اعتقادات راهکار جدید استکبار برای مقابله با ایران/ دشمن باورها و ارزش‌های مردم را هدف گرفته

استکبار در برهه کنونی راه جدیدی را برای مقابله با ایران تحت عنوان رخنه در فرهنگ و اعتقادات در پیش‌گرفته که این روش بسیار خطرناک‌تر از شیوه‌های گذشته است.

دشمن برای آسیب زدن به باورها و ارزش‌های مردم ایران اسلامی،  در پی نفوذ در لایه‌های انقلاب است.

صیانت از اسلام ناب از مهم‌ترین اهداف امام حسین (علیه‌السلام) از قیام عاشورا بود و امروز باید با الگو گیری از سیره ائمه معصومین (علیهم‌السلام) در برای صیانت از انقلاب اسلامی تلاش شود و باید مراقب باشیم که موجب خوشحالی دشمنان نشویم.

اتفاقات اخیر نیز در آستانه 9 دی‌ماه که سالروز حماسه بزرگی از سوی مردم این دیار بود از شهرهای بزرگی همچون مشهد و تهران با دست گذاشتن دشمن بر مشکلات اقتصادی مردم و به بهانه گرانی و مشکلات معیشتی مردم توسط عوامل غیربومی و درواقع به مدیریت برخی از افراد ضدانقلابی در خارج از کشور آغاز شد.

 بازی کردن با احساسات مردم و نقطه‌ضعف برخی افراد سبب آسیب رساندن به اموال مردم و بیت‌المال باهدف برهم ریختن آرامش مردم و ناامن نشان دادن کشور در بین جهانیان شده است.

دراین‌بین نیز برخی از جوانان خام لرستانی نیز با تحت تأثیر گرفتن عوامل خارجی و مدیریت آن‌ها دست به تخریب اموال عمومی و ناامن کردن استان زده‌اند که این افراد سعی دارند گذشته پاک و انقلابی گری ر این استان را خدشه‌دار کنند./بسیج

انتهایی پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات