رئیس شورای شهر بروجرد:

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: تاکنون نظر قطعی وزارت کشور در خصوص تائید یا عدم تائید حکم شهردار بروجرد اعلام و ابلاغ نشده است.

به گزارش لرستان خبر، محمد ابراهیم بیاتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: پس از ایراد وزارت کشور به سوابق اجرایی شهردار منتخب بروجرد و ارسال نامه‎ مدارک تحصیلی و سوابق وی توسط شورای شهر، تاکنون این وزارتخانه نظر قطعی در خصوص تائید حکم شهردار اعلام نشده است.

وی در خصوص تائید نشدن حکم شهردار بروجرد از سوی وزارت کشور و ایرادات وارده در خصوص سابقه اجرایی امیر جاویدپور در شهرداری عنوان کرد: پس از این ایرادات، سوابق اجرایی شهردار منتخب بروجرد به وزارت کشور ارسال شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد خاطرنشان کرد: نامه سوابق اجرایی شهردار منتخب بروجرد قریب به 20 روز پیش به وزارت کشور ارسال شده، اما این وزارتخانه تاکنون نظر قطعی در این باره نداده است.

بیاتی انتشار برخی اخبار مبنی بر نظر قطعی وزارت کشور در خصوص شهردار بروجرد را شایعه خواند و افزود: از نظر شورای اسلامی شهر بروجرد خدشه‎ای بر مدارک و سوابق اجرایی جاوبدپور وارد نیست.

وی با اشاره به طولانی شدن صدور حکم شهردار بروجرد ادامه داد: طولانی شدن این پروسه زیبنده وزارت کشور نیست، البته این اتفاق تنها در مورد شهردار بروجرد رخ نداده و شهردارانی که در برخی شهرهای دیگر حتی پیش از شهردار بروجرد معرفی شده‎اند، هنوز حکم خود را دریافت نکرده‎اند.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد افزود: با همه این تفاسیر منتظر نظر قطعی وزارت کشور درباره شهردار منتخب بروجرد و دریافت پاسخ نامه ارسالی به این وزارتخانه هستیم.

بیاتی گفت: در صورتیکه به هر دلیلی صدور حکم شهردار منتخب بروجرد مورد موافقت وزارت کشور قرار نگیرد، آنگاه اعضای شورای شهر باید تصمیم جدیدی را اتخاذ کنند که ممکن است، این تصمیم اصرار بر مصوبه یا انتخاب فرد جدیدی به عنوان شهردار بروجرد باشد.

وی تاکید کرد: البته پس از ارسال نامه جوابیه به وزارت کشور، با فرمانداری بروجرد و استانداری لرستان وارد مذاکره شده‎ایم و معاون عمرانی استانداری قول داده است که صدور حکم امیر جاویدپور را با نگاه مثبتی دنبال کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد در پاسخ به سوالی در خصوص ادامه فعالیت غلام عباس یاراحمدی در سمت سرپرست شهرداری بروجرد پس از عدم تائید احتمالی حکم شهردار منتخب  گفت: یاراحمدی دو دوره می‎تواند، به عنوان سرپرست شهرداری فعالیت داشته باشد که یک دوره آن سپری شده و یک دوره 45 روزه دیگر فرصت دارد.

گفتنی است، شورای پنجم پس از روی کار آمدن با 5 رأی موافق و 4 رای مخالف غلام عباس یاراحمدی را به عنوان شهردار بروجرد انتخاب کرد که با ایراد وارده از سوی وزارت کشور مبنی بر بازنشسته بودن وی، یاراحمدی همچنان در سمت سرپرست شهرداری به ادامه فعالیت پرداخت و امیر جاویدپور به عنوان شهردار منتخب بروجرد انتخاب شد.

اکنون نیز با ایرادات وارده ازسوی وزارت کشور در خصوص سوابق اجرایی جاویدپور در شهرداری و ارسال نامه‎ای از سوی شورا با ارائه مدارک مستند در این باره، باید منتظر ماند و دید که آیا این وزارتخانه در نهایت حکم شهردار منتخب بروجرد را صادر می‎کند؟

انتهای پیام/

 

منبع:فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات