فرمانده انتظامی لرستان:

فرمانده انتظامی لرستان گفت: مأموران پلیس آگاهی لرستان ۳ باند بزرگ قاچاق کالا را منهدم کردند.

به گزارش لرستان خبر،  سردار حاجی محمد مهدیان نسب صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از اولویت های اصلی فرماندهی انتظامی لرستان در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» مبارزه قاطع و پیگیر با قاچاق کالا است، اظهار داشت: در ۴۸ ساعت گذشته پلیس آگاهی لرستان ۳ باند قاچاق کالا را که از جنوب به سمت مرکز بارگیری شده بود، منهدم کردند.

کالاهای قاچاقی که از جنوب بارگیری شده بودند به مقصد نرسیدند

وی با بیان اینکه بر اساس برآوردی که توسط کارشناسان صورت گرفته، ارزش ریالی این محموله های قاچاق کالا ۵۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: تور فرماندهی انتظامی در سطح استان گسترده شده و همه کلانتری ها و پاسگاه های ما در مبارزه با قاچاق کالا به عنوان یک اولویت اصلی دردمند شده اند.

فرمانده انتظامی لرستان با تاکید بر اینکه کالاهای قاچاق کشف شده شامل لوازم خانگی، ابزار صنعتی و لوازم آزمایشگاهی می شود، افزود: اکثر این کالاها به صورت مستقیم از بندر آمده اند و از خوزستان به سمت مرکز کشور بارگیری شده اند.

نظارت هایی که باید در مبدا باشد

سردار مهدیان نسب با اشاره به اینکه باید از مبدا نظارت ها بیشتر باشد، وگرنه تا قبل از رسیدن به مقصد شاید بشود بخشی از کالای قاچاق را کشف کنیم، یادآور شد: اما اگر در مبدا نظارت باشد نمی توانند کالای قاچاق را به سمت مرکز هدایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۲ کانتینر کالای قاچاق در پلدختر و ۷ کانتینر دیگر هم در پل زال توقیف شده اند؛ در این رابطه ۱۰ نفر نیز دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در ۹ ماهه سال ۹۶ بالغ بر ۷۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف شده است، افزود: ۶۲ باند بزرگ و کوچک قاچاق کالا نیز منهدم شده و این مبارزه با جدیت در محورهای مواصلاتی و در سطح عرضه پیگیری می شود.

سردار مهدیان نسب با بیان اینکه لرستان یک شریان حیاتی اصلی جنوب به مرکز است، لذا ماموران ما در همه نقاط استان فعال هستند و با جدیت در مبارزه با قاچاق کالا برنامه ریزی کرده ایم، تصریح کرد: نیروی انتظامی به صورت حرفه ای و پیش دستانه با قاچاق کالا مبارزه می کند.

انتهای پیام/
 
 
منبع:مهر
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات