به همت قرارگاه فرهنگی صاحب الامر(عج) استان انجام می شود:

دوره های آموزشی تربیت مشاور ازدواج و خانواده با عنوان «چشمه مهر» از سوی قرارگاه فرهنگی صاحب الامر(عج) لرستان ویژه فعالان این عرصه برگزار می گردد.

به گزارش لرستان خبر، سبحان فرخ فال مسئول کارگروه خانواده قرارگاه فرهنگی صاحب الامر(عج) لرستان گفت: کارگروه خانواده قرارگاه صاحب الامر(عج) نزدیک به سه سال است که فعالیت خود را به صورت تخصصی با ارتباط گیری با مراکز مشاوره و NGO ها، معاونت فرهنگی سپاه و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان ادامه می دهد.

وی بیان داشت: در واقع با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص توجه بیش تر به مباحث خانواده و بررسی مسائلی مثل طلاق و ازدواج در سطح استان کارشناسان ما به این نتیجه رسیدند که آنچه که باید پیگیری شود دوره ی پیش از ازدواج است یعنی اگر در بدو ورود به ازدواج مشاوره های درست انجام گیرد و افراد توانمند و آگاه باشند طلاق کمتر رخ خواهد داد و ازدواج ها درست صورت می گیرد.

فرخ فال ادامه داد: به همین منظور طرح توانمندسازی فعالان عرصه خانواده استان را برنامه ریزی کردیم که برای دو گروه از فعالان این عرصه انجام می گیرد، گروه نخست مدیران مجموعه های فعال عرصه خانواده که تحصیلاتشان هم درا ین زمینه است و گروه دوم مدیران و دغدغه مندانی ست که در این عرصه فعالیت می کنند اما تحصیلاتشان در این حوزه نیست.

وی تصریح کرد: ما در دروه های «چشمه مهر» تلاش می کنیم که با برگزاری کارگاه های آموزشی هر دو گروه را در حوزه مشاوره ازدواج و خانواده توانمند کنیم و اطلاعات آن ها را به روزرسانی نماییم.

این فعال فرهنگی خاطر نشان کرد: هدف ما در چشم انداز بلند مدت یکساله کاهش آمار طلاق در سطح استان است و سه دوره به فاصله یک ماه برای این فعالان برگزار خواهد شد و بعد از  آن تلاش خواهیم کرد که دوره هایی را نیز در سطح شهرستان های استان برگزار کنیم.

مسئول کارگروه خانواده قرارگاه صاحب الامر(عج) لرستان افزود: در دوره نخست که پنجشنبه و جمعه 31 خردادماه و یکم تیرماه در خرم آباد برگزار می شود از 40 نفر از فعالان عرصه خانواده و ازدواج که در اتاق رصد قرارگاه شناسایی شده اند دعوت به عمل آمده است.

فرخ فال خاطر نشان کرد: در این دوره از حضور حجت الاسلام برمایی و دکتر علی محمدباقر استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات