نماز جمعه سنگر وحدت نظام اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه مَثل رئیس‌جمهور آمریکا مَثل شغالی است که در فضای مه‌آلود ادای ببر را درمی‌آورد،گفت: ایران هرگاه اراده کند به منافع آمریکا آسیب خواهد زد.

به گزارش لرستان خبر،  آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا مهم ترین رکن نماز جمعه است و بالاترین ثواب از آن کسانی است که در نماز جمعه شرکت می کنند.

وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام می فرماید «هرکس در نماز جمعه شرکت کند، خداوند ثواب حج مقبول را در پرونده او می نویسد؛ اگر بعد از نماز جمعه نماز عصر را هم بخوانند پاداش عمره هم برای او نوشته می شود و اگر بعد از نماز عصر مقداری بنشیند و مشغول دعا و مناجات بشود هرچه از خدا بخواهد خدا به او عطا می کند».

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امروز جمعه پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی است، امروز به عنوان روز نماز جمعه نامگذاری شده است، گفت: نماز جمعه یک موهبت الهی بر امت اسلامی است.

«نماز جمعه» بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه نماز جمعه بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است، ۳۹ سال است که در ۹۰۰ شهر نماز جمعه با شکوه برگزار می شود، تصریح کرد: در طول این مدت نماز جمعه نقش اساسی در ابعاد سیاسی، اخلاقی، معنوی و تربیتی و فرهنگی در جامعه ایفا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نقش نماز جمعه نقش هدایت گری است، نقش بصیرت افزایی است، نقش وحدت آفرینی است، افزود: امروز نماز جمعه سنگر وحدت و عزت نظام اسلامی است، نظام اسلامی ما به برکت نماز جمعه بالنده و همیشه باشکوه در صحنه های مختلف عرض اندام می کند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه نماز جمعه مرکز دعوت به توحید و تقوا است، دژ مستحکم و سنگر دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: نماز جمعه فریضه وحدت آفرین و روشنگری است که دشمنان کینه آن را به دل دارند، اولین سنگری که مورد هجمه دشمنان قرار گرفت سنگر نماز جمعه بوده است.

آثار و برکات نماز جمعه بیشمار است

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه آثار و برکات نماز جمعه بیشمار است، تصریح کرد: آگاهی بخشی، بصیرت افزایی، وحدت آفرینی، بسیج عمومی، رشد معنویت و اخلاق از جمعه آثار و برکات نماز جمعه است؛ اعتقادات دینی و مذهبی در نماز جمعه تحکیم بخشیده می شود، توطئه ها در نماز جمعه افشا و رسوا می شوند.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه همانطور که رهبری فرمود قرارگاه ایمان و تقوا، بصیرت و اخلاق است، افزود: خداوند می فرماید بیایید به سمت نماز جمعه، خداوند برکات فراوانی در نماز جمعه قرار داده و اگر بدانید نماز جمعه چقدر ارزش و ثواب دارد از روز پنجشنبه برای روز جمعه آماده می شوید.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه نماز جمعه پایگاه دین و نماد اتحاد و اقتدار نظام اسلامی است، نماز جمعه را حفظ کنید که باعث حفظ اسلام و نظام اسلامی ایران خواهد بود، گفت: این سنگر، سنگر دین است، جایگاه والای امام زمان است، مسئولیت نماز جمعه از شئون ولایت و رهبری است، بنابراین روز جمعه روز میثاق با ولایت و رهبری است.

وی یادآور شد: از همه کسانی که در اقامه نماز جمعه همکاری می کنند صمیمانه تقدیر می کنم.

آمریکا در برابر ایران شکست های پی در پی خورده است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع سفیران و مسئولان نمایندگی ایران در خارج از کشور و موضع گیری صریح و قاطع رئیس جمهور در برابر یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: این سخنان باید در ابعاد گوناگون مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه دنیا آگاه است که آمریکا در برابر ایران شکست های پی در پی خورده است، در مورد برجام آمریکایی ها منزوی شدند و هیچکدام از کشور ها با آمریکا همکاری نکردند، تصریح کرد: این برای آمریکایی ها بسیار سنگین است، آمریکا در خاورمیانه شکست خورد، سیاست های آمریکا مانند نخ های پوسیده ای شد که هر کس به آن چنگ زد به چاه افتاد.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور آمریکا می داند الان در چه شرایط سختی قرار گرفته لذا تنها راهی که در پیش گرفته ایجاد فشار روانی در میان مردم است، جنگ تبلیغاتی و گنده گویی و بلوف زدن در برابر ایران را در پیش گرفته است.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مَثل رئیس جمهور آمریکا، مَثل شغالی است که در فضای مه آلود ادای ببر را در می آورد، گفت: تمام تلاش رئیس جمهور آمریکا این است که بگوید مذاکره با رئیس جمهورهای قبلی به درد نمی خورد، بیایید با من مذاکره کنید و تسلیم شوید، این تهدیدها برای همین منظور است، اما همه می دانند ترامپ مثل یک شغال می ترسد.

ایران هرگاه اراده کند به تمام منافع آمریکا در تمام نقاط دنیا آسیب خواهد زد

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه اگر به یکی از منافع آمریکا در جایی از دنیا آسیبی برسد آن وقت می بینید که رئیس جمهور آمریکا خواهان مذاکره خواهد شد، آن ها دنیا طلب هستند و به خوبی می دانند ایران هرگاه اراده کند به تمام منافع آمریکا در تمام نقاط دنیا آسیب خواهد زد.

وی بادامه داد: رئیس جمهور آمریکا آرزو می کند ایران تسلیم شود و مذاکره کند، ما می گوییم آقای ترامپ قطعا بدان آرزوهایت را به گور خواهی برد، ۵ رئیس جمهور دیگر در گذشته همین آرزوها را داشتند اما جوان مرگ شدند، می ترسیم جوان مرگ شوی و به آرزوهایت نرسی، همانطور که رئیس جمهور ایران گفت با دم شیر بازی نکن، هواست جمع باشد مردم ایران درس فراموش نشدنی به تو خواهند داد.

خروجی و نتیجه سفر معاون اقتصادی رئیس جمهور به لرستان چه بود؟

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر معاون اقتصادی رئیس جمهور به لرستان اظهار داشت: البته ما از این سفرها استقبال می کنیم و تشکر می کنیم، از اینکه به لرستان توجه می کنند سپاسگذاریم، اما دو نکته مهم است، نخست مسئله خروجی و نتیجه این سفرها است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه مردم انتظار دارند معاون اقتصادی رئیس جمهور وقتی آمده یک مشکل اقتصادی برطرف شود، نه اینکه وقتی خبرنگاری در مورد مشکلات بپرسد پرخاش کند که چه حقی داری سوال کنی، فعال اقتصادی وقت ملاقات بخواهد و بگوید وقت ندارم، تصریح کرد: جلسات باید خروجی و نتیجه داشته باشد.

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه امروز نیاز به وحدت و ایجاد امید در دل مردم داریم، سفرهای مسئولان استان باید امید را در دل مردم ایجاد کنند، نه اینکه مردم مایوس شوند، اینکه از واحد اقتصادی که توسط بخش خصوصی ایجاد شده بازدید کنند و بروند جلسه بخش خصوصی با دولت که همیشه تعداد محدودی درآن جلسه هستند، این ها باعث یاس مردم می شود.

خطیب جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: انتظار مردم بالاست، خواسته مردم بالاست، باید حساب شده سفر صورت بگیرد، امیدواریم این سفرها مایه خیر و برکت باشد.

مصوبه دولت یهود برای جلوگیری از اضمحلال رژیم اشغالگر قدس است

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت غاصب اسرائیل آمد مصوبه ای به نام دولت یهود تصویب کرد، یعنی دیگر فلسطینی ها حقی در فلسطین ندارند، گفت: این مصوبه تبعات بسیار بدی دارد، حق فلسطینی ها را نادیده می گیرد و راه حل های سیاسی را از بین می برد.

وی با بیان اینکه این مصوبه برای این بود که رژیم اشغالگر قدس خود را رو به اضمحلال می دید، تصریح کرد: این مصوبه برای جلوگیری از اضمحلال رژیم اشغالگر قدس است و ان شاء الله این قانون و مصوبات عملی نخواهد شد و روز به روز شاهد زوال این غده سرطانی خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

منبع:مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات