معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به تعطیلی ۴ شرکت متخلف حمل و نقل کالا در استان لرستان گفت: برخی از مطالبات کامیون داران لرستانی در روزهای آینده محقق می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، مصطفی ملکی صادقی در رابطه با برطرف کردن مشکل کامیون‌داران استان اظهار داشت: مطالبه رانندگان مسائل و موارد مختلفی بود که برخی مربوط به حوزه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بود که هم در ستاد و هم در استان پیگیری‌های لازم برای حل آن‌ها انجام گرفت.

وی افزود: در طول دو ماه گذشته که مسائل کامیون داران مطرح شد چندین جلسه کمیسیون‌های ماده 12 برگزار شد که در نتیجه چهار شرکت در استان کلا تعطیل و چندین شرکت به پرداخت جریمه نقدی و مهلت‌های یک ماهه جهت اصلاح رفتار و بهینه کردن امکاناتشان در محل شرکت برای رانندگان محکوم شدند.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان عنوان کرد: درج کرایه غیر واقعی در بارنامه، عدم رعایت نرخ توافقی شهرستان در برنامه و اخذ کمیسیون اضافه از راننده از جمله تخلفات شرکت‌های متخلف بود که به محرومیت و تعطیلی محکوم شدند، 6 تا 8 شرکت دیگر نیز در دست تعطیل‌اند که ظرف چند هفته آینده برخورد جدی با آن‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در ادامه این وضعیت در شهرستان‌های کوهدشت و الیگودرز روند برخورد با متخلفان ادامه پیدا می‌کند و در این زمینه هفته آینده شاهد خبرهای خوبی هستیم تا نظم اعمال شود.

ملکی با اشاره به افزایش نرخ 20 درصدی کرایه کامیون‌داران، گفت: این افزایش کرایه در سطح استان انجام شد و لرستان جز نخستین استان‌هایی بود که این کار را با همکاری انجمن صنفی رانندگان و انجمن صنفی شرکت‌ها انجام داد و توافق کردند 20 درصد نرخ حمل هر شهرستان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مباحث رانندگان این بود که مبنای توافقی بودن کرایه حمل سبب می‌شود یک سری مفسده‌ها وجود داشته باشد که خود سازمان راهداری کشور در بحث محاسبه کرایه بر اساس تند کیلومتر دارد کار می‌کند  و از آنجا که یک کار کامپیوتری و دیتا بیسی خیلی قوی است کمی طول کشید اما ظرف چند روز آینده این کار نیز عملی می‌شود.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خاطرنشان کرد: با محاسبه کرایه بر اساس تند کیلومتر و ضرایب آن، سختی آن راه، نوع بار و کرایه بار از مبدا تا مقصد کاملا مشخص می‌شود.

ملکی اظهار کرد: یکی دیگر از مواردی که در حوزه سازمان راهداری بود لغو دستورالعمل ابعاد و اوزان وسیله نقلیه بود. مقرراتی ابلاغ شده بود که بر اساس آن دو تن حمل بار مجاز را برای 12 و 18 چرخ‌ها کاهش داده بود که این را لغو کردیم و این قضیه خبر خوبی برای رانندگان شد.

وی با بیان اینکه اصل مطالبات رانندگان در بحث قیمت لاستیک و قطعات یدکی بود که معاون رئیس جمهور به قضیه ورود کرد، افزود: در این زمینه سازمان راهداری کشور با سازمان صنعت، معدن و تجارت جلسات مختلفی برگزار و یک سری موارد را پیگیری کرد.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان عنوان کرد: در بحث قیمت لاستیک و قطعات یدکی خبرهای خوبی در برخی از استان‌های منتخب مبنی بر شروع توزیع لاستیک با قیمت بدون واسطه در برخی مراکز  شنیده شد ما نیز در استان جلسات مختلفی داشتیم و این کار را شروع می‌کنیم.

وی بیان کرد: در بحث لاستیک سازمان صنعت، معدن تجارت استان نامه‌ای با امضا استاندار برای وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کرده که سهمیه دریافتی استان لرستان را در بحث لاستیک افزایش دهند که هفته آینده خبرهای خیلی خوبی از این حوزه به گوش می‌رسد.

ملکی یکی دیگر از مطالبات رانندگان را مسائل مرتبط با سازمان تامین اجتماعی و بحث‌های بیمه‌ای دانست و گفت: راننده با اعضای خانواده‌اش می‌توانند از بیمه تکمیلی رایگان استفاده کنند. در بحث بیمه هم اکنون مراکز کارت هوشمند ما به صورت رایگان این ثبت نام را انجام می‌دهند و قرار داد آن از 15 مرداد 97 اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر مطالبات رانندگان بحث افزایش ضریب حق بیمه بود که از 1.3 به 1.5 افزایش پیدا کرد تا رانندگان با مبلغ بیشتری بتوانند بازنشست شوند و در مجموع باید گفت مطالبات چهارگانه‌ای که در حوزه تامین اجتماعی بود محقق شد.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان به وجود 90 شرکت حمل و نقل کالا و حدود 15 هزار راننده کامیون در لرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در لرستان تخلفاتی مانند اخذ کرایه و درج کرایه غیر واقعی بسیار کم است و حمل و نقل لرستان نسبت به سایر مناطق یکی از سالم‌ترین حمل و نقل‌های کشور است.

وی بیان کرد: خوشبختانه اکنون وضعیت حمل و نقل بار در لرستان بسیار عادی است و روز گذشته حدود 190 دستگاه کامیون از محل بارگیرخانه کارخانه سیمان دورود نسبت به اخذ بار و بارگیری اقدام کردند در بقیه شهرستان‌ها نیز مشکلی نداریم و وضعیت حمل و بار بسیار مطلوب است.

انتهای پیام/

 

منبع:تسنبم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات