نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس:

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اساسی این حق را به نمایندگان داده که به خاطر مطالبه مردم از رئیس جمهورسوال کنند.

به گزارش لرستان خبر، محمدرضا ملکشاهی‌راد ضمن گله‌مند خواندن مردم از برخی مسائل همچون اشتغال و فساد در کشور، اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم موظف به پیگیری مطالبات به‌حق مردم از طریق ابزارهایی همانند استیضاح و طرح سوال هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ساده‌ترین مسئله‌ای که در ذات جمهوری اسلامی ایران نیز نهفته شده مسئله پاسخ‌گویی دولتمردان به ملت و نمایندگان آن‌ها در مجلس است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر کدام از مسوولین نظام مدعی پاسخ‌گو بودن هستند، افزود: امروز سوالات متعددی وجود دارد که مردم به‌دنبال بیان پاسخ خوبی برای آن‌ها از سوی مسوولان هستند.

ملکشاهی‌راد سوال از رئیس جمهور را مسئله‌ای ساده خواند و اظهار داشت: قانون اساسی این حق را برای مجلس ایجاد کرده که نمایندگان به‌معنای مطالبه و سوال مردم از رئیس جمهور، از نماینده عالی اجرایی کشور سوال نمایند.

وی بیان داشت: در شرایط حال حاضر بایستی اعتماد مردم به مسوولین بیشتر شود و لذا امیدواریم رئیس جمهور با ارائه پاسخ‌های منطقی و خوب این فضا را فراهم آورد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور را رئیس دولت خواند و یادآور شد: اصل مسوولیت در امور اجرایی برعهده رئیس جمهور است و مردم امور جامعه در قوه مجریه را به این مقام سپردند و پاسخ سوال‌ها را نیز از وی می‌خواهند.

ملکشاهی‌راد به سخنان چندروز گذشته حسین‌علی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه سوالات مطرح شده توسط نمایندگان در حیطه کاری رئیس جمهور نیست، واکنش نشان داد و گفت: این حرف هیچ‌گونه جایگاه قانونی، سیاسی و مدیریتی ندارد و جای بسی تعجب بوده که معاون پارلمانی رئیس جمهور این سخن را گفته است./فارس

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات