ویسکرمی در گفتگو با لرستان خبر تشریح کرد:

مجلس باید چه در حال و چه آینده اصل کار خود را بر مبارزه با فساد بگذارد، چراکه فساد آن چیزی است که مردم را به نظام بی اعتماد می کند و به تعبیر شهید مطهری فساد معمولا از بالا به پایین و از خواص به عوام می رسد.

مهرداد ویسکرمی در گفتگو با خبرنگار لرستان خبر اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی یکی از نهادهایی است که اختیارات خیلی خوبی در قانون اساسی دارد و علاوه بر اینکه خود می تواند قانونی را طرح کرده و تصویب کند، هر قانونی از سوی سایر قوا بخواهد تصویب شود نیز باید به تصویب مجلس برسد.

«نمک پرورده بودن» نماینده را از منافع مردم دور می کند

وی با بیان اینکه ساختار مجلس باید به گونه ای باشد که بر اساس مصالح ملی و منافع مردم حرکت کند، عنوان کرد: لازمه این کار این است که افرادی که به عنوان وکیل مردم وارد مجلس می شوند، نمک پرورده کسی نباشند چراکه همین نمک پرورده بودن یکی از مشکلات مجلس است و باعث می شود نماینده از مسائلی مانند سوال از رئیس جمهور و... با یک لابی منصرف شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه این اقدامات نماینده های نمک پرورده باعث بدبینی مردم می شود، ادامه داد: مانند مسئله استیضاح وزیر کار که پس از چندین بار رفت و آمد در مجلس با یک رای ناپلئونی کنار گذاشته شد که پیام این مسئله به مردم این است که به جای مسائل کارشناسی، لابی ها و درخواست ها و منافع شخصی و حزبی در مجلس بسیار پررنگ به نظر می رسد.

ویسکرمی با اشاره به اینکه نماینده باید به جای کارهای نمایشی وقت مردم را صرف فعالیت های اساسی و مفید در مجلس بکند، تصریح کرد: در این شرایط سوال از رئیس جمهور نکته بسیار مهمی است و با حفظ احترام جایگاه حقوقی وی باید انجام شود تا همه کسانی که در این کشور قصد رئیس جمهور شدن دارند فکر نکنند با یک سری شعارهای توخالی و حراج ارزش ها می توانند رئیس جمهور شده و سپس از پاسخگویی افکار عمومی شانه خالی کنند.

مشکلات معیشتی مردم اولویت نماینده مجلس باشد

وی افزود: مجلس باید اولویت خود را بر حل مشکلات معیشتی مردم بگذارد و در کنار تحقیق و تفحص و سوال و استیضاح که در جای خود خوب است، باید سعی کند مشکلات کشور را با وضع قانون حل کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه مجلس باید ایجابی وارد میدان شود، خاطرنشان کرد: اما کار مجلس در حال حاضر بیشتر سلبی است و اگر مفسده ای در اقتصاد وجود دارد، مجلس نیز باید پاسخ دهد که چرا قانونی که باعث فساد شده را تصویب کرده و یا اینکه روزنه های فساد و رخنه های آن برای افراد سودجو را نبسته است.

ویسکرمی با اشاره به اینکه مجلس در کنار همه این مسائل باید از ابزارهای نظارتی خود برای جلوگیری از فساد نیز استفاده کند، یادآور شد: مسائل مردم باید در اولویت یک نماینده مجلس باشد نه مانند یک نماینده تهران که در شرایطی که مردم فشار اقتصادی زیادی را متحمل شده اند، ایشان برای خودشیرینی از رفع حصر سران فتنه دم می زند!

وی عنوان کرد: این همان گل به خودی زدن است و مشخص است این شخص اصلا متوجه اولویت کشور نشده و درد مردم را احساس نمی کند که البته این طبیعی است چراکه کسی که در شمال تهران زندگی می کند، خیلی متوجه حتی جنوب تهران هم نیست چه رسد به مناطقی که یارانه مردم برای تهیه نان خالی هم کفاف نمی دهد و به سختی روزگار می گذرانند.

ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت مشخص شده است

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: در هر حال اگر به دنبال تحول در اوضاع کشور هستیم، باید مردم در انتخاب نمایندگان مجلس دقت کنند وگرنه باید تاوان این انتخاب های غلطمان را در آینده هم بدهیم.

ویسکرمی تصریح کرد: زمانی که مردم با ملاک های درست رای نداده و رای ها از سر باندبازی، طایفه بازی، احساسات و امثالهم باشند، نتیجه آن مجلسی ناکارآمد می شود که خودش هم تکلیفش را حتی با استیضاح یک وزیر هم نمی داند.

وی افزود: دولت از ابتدا از در صداقت با مردم وارد نشده و اکنون نتیجه آن دروغ ها و وعده های پوچی که داده شد و جوّ احساسی ای که در انتخابات ایجاد شد بروز کرده و دولت باید پاسخگو باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: دولت اگر بخواهد در پیشگاه خداوند بیش از این شرمنده نباشد، اولین راهش این است که خود رئیس جمهور از مردم عذرخواهی کند که متاسفانه در سخنرانی اخیر خود این کار را انجام نداد و فقط از مردم به خاطر صبوری شان تشکر کرد گویا فقط مردم باید صبوری به خرج دهند!

ویسکرمی با بیان اینکه ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت مشخص شده است، یادآور شد: کدام رابطه سیاسی نادرستی اجازه ترمیم این تیم اقتصادی را نمی دهد؟

این دولت فرسوده شده‌ی همان دولت سازندگی است

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید چه در حال و چه آینده اصل کار خود را بر  مبارزه با فساد بگذارد، عنوان کرد: چراکه فساد آن چیزی است که مردم را به نظام بی اعتماد می کند و به تعبیر شهید مطهری فساد معمولا از بالا به پایین و از خواص به عوام می رسد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: این دولت فرسوده شده‌ی همان دولت سازندگی است که سیاست های غلطش کشور را به اغتشاشات و بحران ها و تورم ۴۵ درصدی رساند و اگر بخواهد همین گونه ادامه پیدا کند، راه به جایی نمی برد.

ویسکرمی تصریح کرد: اصرار بر اینکه از افراد پیر و فرسوده در کشور استفاده شود باید از بین رفته و امور به افراد جوان‌تر، خلاق‌تر و کمتر اسیر دنیا شده سپرده شود.

نماینده ای که سوال از رئیس جمهور را امضا نکرده دلایل خود را برای مردم بیان کند

وی با بیان اینکه هر نماینده ای که سوال از رئیس جمهور را امضا نکرده ممکن است برای خود استدلالی داشته باشد، افزود: آنچه ما انتظار داریم این است که اگر نماینده ای مخالف سوال از رئیس جمهور است، به صورت مستدل به مردم حوزه انتخابیه خود توضیح دهد چراکه این‌ها وکیل مردمند و مردم حق دارند بدانند این شش نماینده استان که در مقابل وضع موجود سکوت کرده اند، در تیم دولتند یا ملت؟

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: چرا سکوت نمایندگان ما فقط در مسئله سوال از رئیس جمهور است و در امور جزئی مانند عوض کردن یک مدیر و حتی یک ناظم و مسائل جناحی بسیار فعال هستند؟!

ویسکرمی با بیان اینکه گویا این افراد در این حد از مبانی علمی نیستند که از شرایط کشور و وضع موجود تحلیل درستی داشته باشند، یادآور شد: سکوت نمایندگان در استانی مانند لرستان که متحمل مشکلات فراوانی است بسیار جالب است و آقایان باید پاسخ دهند که اصلا متوجه مشکلات مردم هستند؟ یا خدایی ناکرده لابی با دولت یا دریافت امتیازهایی مانع این امر شده؟ وگرنه سوال از رئیس جمهور چه خطری دارد؟!

وی عنوان کرد: چرا رئیس جمهور نباید خم به ابرویش بیاید؟ اتفاقا ایشان باید متوجه شود که کشور فقط شمال تهران و اطرافیان خودشان نیستند و مردم غرق در سختی هستند و این فشارها فقط بخاطر خدا و انقلاب تحمل می‌کنند.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات