نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس:

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی، گفت: هنوز دولت نتوانسته چارچوبی برای کاهش هزینه‌ها و صرف‌جویی فراهم کند.

به گزارش لرستان خبر، محمدرضا ملکشاهی راد در شورای برنامه ریزی لرستان در سخنانی با اشاره به بحث تفریق بودجه، اظهار داشت: دیوان محاسبات باید در این جلسات حضور پیدا کند، چرا که در گزارشی که در کمیسیون عمران مجلس داشتیم متاسفانه در سال ۹۴، ۸۰ درصد انحراف در تفریق بودجه کشور وجود داشت.

هنوز دولت نتوانسته چارچوبی برای کاهش هزینه ها ارائه دهد

وی با بیان اینکه انحراف لرستان در این زمینه خیلی زیاد نبود، گفت: نقدینگی سیل «بنیان کنی» است و یکی از اقداماتی که دولت انجام داد بحث واگذاری پروژه های نیمه تمام بود.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لرستان حدود دو هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام وجود دارد، گفت: به اعتقاد من اگر حتی این پروژه ها به صورت «مجانی» در اختیار اهل کار برای تکمیل قرار گیرد به صلاح است چرا که دولت با این روش مالی در سال آینده وضع، خوبی نخواهد داشت.

ملکشاهی راد با بیان اینکه امسال ۲۷۷ هزار میلیارد تومان از بودجه مربوط به هزینه های جاری دولت بود، گفت: با احتساب ۱۰ درصد اضافه، این میزان به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می رسد.

وی با اشاره به اینکه هنوز دولت نتوانسته چارچوبی برای کاهش هزینه ها و صرف جویی فراهم کند، ادامه داد: پروژه های نیمه تمام در لرستان باید مدیریت شوند و رها نشوند.

اطراف شهرها و روستاها رها شده است

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی با تاکید بر اینکه یکی از جلسات شورای برنامه ریزی بر روی واگذاری پروژه های نیمه تمام متمرکز شود، تصریح کرد: به دنبال کسانی برویم که این پروژه ها را تکمیل کنند، حتی باید التماس کنیم تا این امر تحقق پیدا کند.

ملکشاهی راد با تاکید بر اینکه اطراف شهرها و روستاها رها شده و شورای برنامه ریزی باید در این رابطه برنامه ریزی داشته باشد، گفت: در آینده در خرم آباد بحران خواهیم داشت، منطقه «بهرامی» هفت هزار نفر جمعیت دارد، «ده محسن» نیز بیش از پنج هزار نفر جمعیت دارد، هنوز فکر نکرده ایم که می توانیم برای این مناطق شهردار انتخاب کنیم و شهردار بر اساس قائده روستایی را که به شهر متصل می شود را آماده کند.

وی با تاکید بر اینکه شورای برنامه ریزی یک بار برای همیشه این موضوع را حل کند، بیان داشت: وظیفه بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، شهرداری ها، دهیاری ها در این مسئله مشخص شود تا در آینده بحرانی نداشته باشیم.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوزه گردشگری لرستان، گفت: نیاز بوده که در این زمینه مطالعاتی انجام شود و برای تحقق این امر اعتبار لازم در اختیار میراث فرهنگی استان قرار داده شود.

انتهای پیام/

 

منبع:مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات