تصفیه‌خانه آب شرب شهر ازنا در حالی ۱۴ ساله می‌شود که مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از وعده جدید برای افتتاح این پروژه در هفته دولت امسال رونمایی کرد.

به گزارش لرستان خبر، باوجود قرار داشتن شهرستان ازنا در دامنه اشترانکوه و بهره‌مندی از منابع آبی فراوان، آب شرب این شهرستان طی سال‌های گذشته به‌طور کامل از طریق چاه تأمین می‌شد.

تصفیه خانه آب شرب ازنا ۱۴ ساله شد

وجود حدود ۱۲ هزار چاه جذبی در این شهرستان و خطر آلودگی آب‌های زیرزمینی و کیفیت پایین آب چاه نسبت به آب سراب، ضرورت تأمین آب شهرستان ازنا از سراب کمندان را دوچندان می‌کرد تا اینکه طرح انتقال آب از سراب کمندان به شهر ازنا در سفر اول دولت نهم به استان لرستان به تصویب رسید و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

اکنون پس از گذشت حدود ۱۴ سال این طرح مراحل پایانی خود را طی می‌کند و با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه دائم شهر ازنا عملیات آب‌رسانی از سراب کمندان به این شهر تکمیل خواهد شد تا شاید به‌زودی شاهد تحقق این مهم و آرزوی دیرینه باشیم.

رضا میرزایی با اشاره به تصفیه خانه آب شرب شهر ازنا، اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی این تصفیه خانه بالای ۹۰ درصد است.

وی با بیان اینکه این طرح، جزء پروژه هایی بوده که طی هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید، عنوان کرد: تصفیه خانه آب شرب ازنا در گذشته تعطیل بود و تنها چند نگهبان در آن حضور داشتند.

رونمایی از وعده جدید برای افتتاح

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان، بیان داشت: این پروژه، جزء پروژه های مهر ماندگار بود و ردیف اعتباری آن نیز تعطیل شده بود که با پیگیری های صورت گرفته توانستیم از محل اعتبارات شهرهای دارای تنش آبی اعتبار برای آن بگیریم.

میرزایی با اشاره به فعالیت در این پروژه به صورت دو شیفت، گفت: با وجود تحریم هایی که وجود دارد بخش عمده ای از تجهیزات مورد نیاز این تصفیه خانه وارد استان شده است.

این سخنان در حالی مطرح می شود که پیش از این رضا میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان در تاریخ ۱۱ آبان سال گذشته با اشاره به زمان بهره برداری از این پروژه، بیان داشت: با توجه به برنامه زمانبدی صورت گرفته فاز اضطراری این تصفیه خانه در دهه فجر سالجاری افتتاح خواهد شد و آب شرب سالم و بهداشتی در اختیار مردم ازنا قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان، یادآور شد: در صورت تامین اعتبارات لازم کل مجموعه تصفیه خانه آب شهر ازنا تا اوایل تابستان سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

 

منبع:مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات