از تهیه جهیزیه و آزادی زندانیان مالی تا ساختن خانه برای محرومین دلفانی؛

این روزها از مجاهدت گروه جهادی امام رضا(ع) در استان و به ویژه شهرستان دلفان صحبت‌های زیادی به گوش می‌رسد.

به گزارش لرستان‌خبر، این روزها از مجاهدت گروه جهادی امام رضا(ع) در استان و به ویژه شهرستان دلفان صحبت‌های زیادی به گوش می‌رسد، گروهی که با همت بالا مشغول رفع مشکلات مردم محروم شهرستان دلفان است و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی‌کند.

محمدامین عزیزی طلبه ای جوان است که ایده تاسیس این گروه از او بوده و اکنون نیز مسئولیت گروه جهادی امام رضا(ع) را بر عهده دارد؛ به سراغ محمدامین عزیزی رفتیم تا چند و چون این حرکت خداپسندانه را از وی جویا شویم.

photo_2018-08-27_22-57-29

عزیزی در گفتگو با خبرنگار لرستان‌خبر از نحوه شروع فعالیت این گروه گفت و اظهار داشت: نوروز سال ۹۶ برای سفر زیارتی به مشهد رفته بودم که همانجا فکری به ذهنم رسید و آن این بود که ترتیبی اتخاذ شود تا کسانی که تاکنون به مشهد مقدس مشرف نشده اند را راهی این سفر معنوی کنیم.

وقتی گروه متبرک به نام امام رضا(ع) شد

وی افزود: حساب بانکی ای مختص این کار باز کرده و در صفحه شخصی خود در فضای مجازی فراخوان دادم که حدود ۳.۵ میلیون تومان جمع شد.

مدیر گروه جهادی امام رضا(ع) ادامه داد: آستان قدس رضوی هزینه اسکان و تغذیه را تقبل کرده و ما با این مبلغ جمع آوری شده هزینه رفت و آمد ۴۰ بانوی بی سرپرست شهرستان دلفان که تاکنون به سفر مشهد مقدس مشرف نشده بودند را پرداخت کردیم.

photo_2018-08-27_22-56-15

عزیزی این شروع امام رضایی را دلیل انتخاب نام گروه دانست و تصریح کرد: پیگیری کارهای درمانی خانواده های نیازمند و هر خدمت دیگری برای خانواده های محروم از دست گروه ما بربیاید انجام می دهیم.

از آزادی زندانیان مالی تا ساخت واحدهای مسکونی

وی با اشاره به اینکه تاکنون پنج زندانی مالی جرائم غیرعمد را با کمک های مردم آزاد کرده ایم، یادآور شد: تاکنون دو واحد مسکونی برای خانواده های محروم شهرستان ساخته ایم که سومین واحد نیز طی هفته های آینده ساخته خواهد شد.

photo_2018-08-27_22-56-46

مسئول گروه جهادی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: اهدای چند جهیزیه به نوعروسان نیازمند، توزیع البسه در روستاهای محروم دلفان، تهیه سیسمونی چند نوزاد، اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند و توزیع گوشت به مبلغ ۱۵ میلیون تومان بین مردم زلزله زده سرپل ذهاب از دیگر فعالیت هایی است که طی این یک سال توسط گروه ما انجام شده است.

عزیزی بیان داشت: به لطف خدا و کمک‌های مردم توانستیم رهن منزل چند خانواده نیازمند را تهیه کرده و ماهیانه اجاره منزل آنها را پرداخت می کنیم.

photo_2018-08-27_22-56-41

خیرانی که از کشورهای خارجی به گروه کمک می کنند

وی با بیان اینکه اعضای گروه با تمام توان و بدون هیچ گونه چشمداشتی به محرومین خدمت می‌کنند، عنوان کرد: در حال حاضر در حال طی مراحل قانونی ثبت موسسه خیریه برای سهولت در امر خدمت رسانی به محرومین هستیم.

مدیر گروه جهادی امام رضا(ع) با بیان اینکه از سراسر ایران و حتی از کشورهای خارجی مانند انگلیس، استرالیا و روسیه کمک های مردمی به گروه می رسد، ادامه داد: حتی یک مورد بانوی تازه شیعه شده اوکراینی ساکن آمریکا مشتاق کمک به گروه بودند که به دلایل محدودیت های بانکی پول را برای یکی از دوستان در انگلیس واریز کرده و ایشان از آنجا برای ما انتقال دادند.

photo_2018-08-27_22-57-02

عزیزی تصریح کرد: عزیزان سنی، ارمنی و از هر عقیده و سلیقه ای به گروه کمک می کنند.

وی از سنگ اندازی های برخی در این راه و مسیر گلایه کرد و افزود: اعتقاد همه ما این است که لباس طلبگی لباس پیامبر(ص) است و ایشان و ائمه اطهار علیهم السلام نیز خدمت به مردم را افتخاری برای خود می دانستند.

لباس طلبگی، لباس خدمت به مردم است

مدیر گروه جهادی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: این لباس، لباس خدمت و نوکری مردم است و در این راه از همه هستی مان می گذریم و مردم نیز اگر طلبه ها را در حال خدمت به خود ببینند به  آنها اعتماد و اعتقاد پیدا می کنند.

photo_2018-08-27_22-56-26

عزیزی از خاطرات تلخ و شیرین خود در این راه گفت و ادامه داد: تهمت ها و آزار و اذیت ها برای من تلخ نبوده و نیست، خاطره تلخ من در این مسیر دیدن وضعیت اسفناک و فقر و محرومیت شدید برخی مردم و شرمندگی برخی پدران در مقابل زن و فرزند است.

ابراز امیدواری برای روزی که نورآباد شهری «منهای فقر» باشد

وی افزود: شیرین ترین لحظات زندگی من زمانی است که به کودکان معلول ذهنی نورآباد سر می زنیم چراکه در بین آنها هستند کسانی که حتی خانواده هایشان هم به آنها سر نمی زنند و حضور ما آنها را بسیار خوشحال می کند و این برای من بسیار لذت بخش و شیرین است.

photo_2018-08-27_22-56-52

عزیزی ادامه داد: کتاب «منهای فقر» استاد حکیمی تاثیر بسیار زیادی روی من گذاشت و هدفم از این اقدامات این است که حداقل شهر نورآباد، شهری منهای فقر باشد و مطمئنم روزی این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات