کارشناس ارشد مسائل منطقه در همایش افسران فرهنگی لرستان:

کارشناس ارشد مسائل منطقه گفت: امروز در برابر توطئه اقتصادی که بحرانی خودساخته است و 70 درصد آن به‌دلیل سوء مدیریت‌ها است.

به گزارش لرستان خبر، سیدهادی افقهی ظهر امروز در همایش افسران فرهنگی لرستان با بیان اینکه منطقه غرب آسیا سه سالی است که شاهد تحولات جدی شده، اظهار داشت: دشمن به‌دنبال تجزیه درونی کشورهای منطقه و توسعه قلمرو جغرافیایی سیاسی منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری آمریکا برای تحقق خاورمیانه بزرگ و جدید به این معنی است که فرهنگ ملی مردم منطقه باید تابع جهانی سازی آمریکا شود.

کارشناس ارشد مسائل منطقه به تشریح برخی اهداف آمریکا برای ایجاد خاورمیانه بزرگ پرداخت و افزود: تجزیه کشورهای منطقه بر اساس اختلافات ملی، مذهبی و نژادی، حفظ و استمرار رژیم صهیونیستی، گسترش هیمنه آمریکا در منطقه غرب آسیا، تسلط بر ذخایر و انرژی منطقه و در نهایت مقابله و سرکوب خیزش‌های انقلابی از اهداف پنج‌گانه آمریکا برای تحقق خاورمیانه جدید است.

وی تصریح کرد: سه لایه در آمریکا علیه ایران فعال است؛ کاخ سفید که همان قوه مجریه است، قوه مقننه که همان کنگره بوده و اتاق‌های اندیشه‌ورزی که 25 هزار مرکز تحقیقاتی دارد و تمام مناطق بحران خیز و استراتژیک را به‌طور مرتب بررسی می‌کند.

افقهی سه لابی آی‌پک، مجاهدین خلق و کشورهای عربی متحد آمریکا را پل‌های اجرایی توطئه‌های آمریکا در آتش‌افروزی‌های منطقه عنوان و تصریح کرد: گاهی نیز آمریکا جلسات استماع خود را به‌جهت حمایت، همگرایی و همراه کردن افکار عمومی جهان به صورت زنده پخش و انتشار می‌کند.

کارشناس ارشد مسائل منطقه ادامه داد: در منطقه باید بر روی دو محور کار کنیم؛ نخست اینکه شکست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنان را برجسته کنیم، سپس اینکه پیمان‌های منطقه‌ای ایران با محور مقاومت در سوریه، عراق، لبنان، یمن و فلسطین را تقویت نماییم.

وی یادآور شد: آمریکا پنج منظومه بزرگ نظامی، سیاسی، وعاظ‌السلاطین برای توجیه اخلاقات دینی و اعتقادی، ناوگان‌ رسانه‌ای برای سازماندهی فکری و جنگ روانی را در منطقه سرمایه‌گذاری کرده است.

کارشناس ارشد مسائل منطقه تاکید کرد: اکنون که ایران با کشورهای منطقه در صلح است آمریکا ادعای مذاکره دارد، حال اگر کشورهای منطقه از دور ایران خارج شود دشمن جرات جسارت‌های بسیاری را به خود خواهد داد.

وی اظهار داشت: برخی‌ها در درون کشور نیز دچار توهم توطئه شدند و اصرار به مذاکره با آمریکا داشتند، حال اینکه برجام نشان از بدعهدی آمریکا و هم‌پیمان‌های آنان دارد.

افقهی با اشاره به صف‌آرایی سیاسی آمریکا و کشورهای هم‌پیمان مقابل ایران بیان داشت: معامله قرن برای درهم‌پیچیدن طومار فلسطین انجام گرفت، چرا که بحران‌خیزترین و حساس‌ترین نقطه برای ایران، همین فلسطین بوده و آمریکا و ایادی آن به‌دنبال حذف این نقطه حساس هستند.

کارشناس ارشد مسائل منطقه شکل‌گیری مثلث آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود را نقشه‌ای از پیش تعیین‌شده برای مقابله با ایران و دیگر کشورهای منطقه عنوان کرد و افزود: برخوردهای تنش‌زای آمریکا با ایران، ایران هراسی به‌جای اسرائیل هراسی و گسترش حضور آمریکا و هم‌پیمانان در منطقه از جمله راهبردهای مقابله‌ای با ایران است.

وی با طرح این سوال که چرا با وجود پایگاه‌های نظامی اما آمریکا به ایران حمله نمی‌کند، گفت: سپاه، ارتش، ناجا و بسیج تمام وقت در حال حفاظت از سرحدات کشور هستند و دشمن به‌خوبی می‌داند که اگر دچار کوچکترین اشتباه شود تبعات جبران‌ناپذیری را شاهد بوده و لذا جرات این کار را ندارد.

افقهی تاکید کرد: امروز در برابر توطئه اقتصادی که بحرانی خودساخته است و 70 درصد آن به‌دلیل سوء مدیریت‌ها بوده، بایستی اتحاد، انتقاد و مطالبه و نه تخریب داشت و آن‌گاه است که آمریکا در منطقه شکست کامل و قطعی را خواهد خورد.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات