آیا قانون سدی محکم در برابر زیاده‌خواهی‌های افرادی خواهد شد که جز به منافع خود فکر نکرده و کودکان بسیاری را چشم‌انتظار لحظه‌های شاد پیش‌رو گذاشته است.

به گزارش لرستان خبر، چندی است که مسوولان فرهنگی شهر سخن از تبدیل نمودن خرم‌آباد از معبر به مقصد گردشگری دارند و آن را یکی از هفت شهر برتر گردشگری عنوان می‌کنند.

بدون شک داشتن امکانات رفاهی و سرگرمی یکی از مولفه‌های جذب گردشگر و رضایت‌بخشیدن به حضور آن‌ها در شهر محسوب می‌شود، به‌تبع هرچه امکانات مورد بهره‌مندی مسافران بیشتر باشد رضایت‌مندی فزونی یافته و در مواردی سرمایه‌گذاری‌هایی را نیز در جهت توسعه شاهد خواهیم بود.

خرم‌آباد با وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار و ظرفیت بالای جذب گردشگر اما این روزها از ابتدایی‌ترین وسیله شادی و سرگرمی چه برای شهروندان خود و چه مهمانان گردشگر محروم است.

شهربازی کیو که سالیان متوالی محلی برای تخلیه انرژی کودکان و تلاقی خانواده‌ها بود چندین سال است بر اثر سوء مدیریت‌ها و همچنین خلاء نظارتی بر مفاد توافق‌نامه با سرمایه‌گذار، کودکان را پشت درب‌های بسته نگه داشته و چشمان آن‌ها را منتظر به گره‌گشایی مسوولان خیره گذاشته است.

در این بین اگرچه تلاش‌های بسیاری توسط دلسوزان شهر جهت فعال نمودن دگربار این فضا انجام شده و مسوولان از به‌کارگرفتن تمام توان خود برای رفع این مشکل سخن به میان آورده‌اند اما گویا هرچه می‌گذرد گره کهنه‌تر و بازکردن آن دشوارتر می‌شود.

اردیبهشت‌ماه امسال بود که خبرگزاری فارس طی گزارشی پیگیر آخرین وضعیت شهربازی کیو شد، در این پیگیری مسوولان شهرداری ابراز داشتند که با وجود فرسوده و غیراستاندارد بودن وسایل بازی، اما سرمایه‌گذار اصرار به خرید آن‌ها توسط شهرداری دارد، خریدی که حتی ممکن است به قیمت جان شهروندی تمام شود که بی‌خبر از خودخواهی‌ها قصد سپری کردن لحظاتی شاد را در این فضا داشته است.

بر اساس آخرین اطلاعات، حکم تخلیه مستاجر صادر شده بود و عوامل شهرداری می‌توانستند امکانات خود را در شهربازی مستقر و آن را فعال نمایند.

اما گویا قدرت بهره‌بردار فوق قدرت قانون بود چرا که با وجود کندن درب‌های شهربازی توسط شهرداری، اما از ورود نیروها ممانعت به‌عمل آمد و ورقه‌های ایرانیت جایگزین درب شد.

این‌بار اما در پیگیری مجدد؛ مسوولان شهرداری خبر از دادخواست جدید این‌روزهای سازمان جهت تخلیه و جمع‌آوری کلیه وسائل بازی سرمایه‌گذار داده و امیدوارند تیر آخر به هدف بخورد و شهروندان در آینده نه چندان دور شاهد بازگشایی مجدد فضای سرگرمی شوند.

حال باید دید تلاش‌ها این‌بار چقدر موثر واقع می‌شوند و قانون آیا سدی محکم در برابر زیاده‌خواهی‌های افرادی خواهد شد که جز به منافع خود فکر نکرده و کودکان بسیاری را چشم‌انتظار لحظه‌های شاد پیش‌رو گذاشته است.

بازگشایی شهربازی کیو مطالبه جدی شهروندان خرم‌آبادی است

در همین راستا یکی از شهروندان خرم‌آبادی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بلاتکلیف سال‌های اخیر شهربازی کیو به فارس گفت: متاسفانه چندین سال است که کودکانمان از محلی برای تخلیه انرژی و انجام بازی‌های فیزیکی و هوازی محروم شده‌اند.

معصومه بهاروند بیان داشت: اگرچه در برخی فضاهای سطح شهر همچون مراکز تجاری خرید سعی شده وسایل بازی برای کودکان تعبیه شود اما این وسایل تنها بازی‌های کامپیوتری را شامل شده و نیاز کودک به تخلیه هیجان را فراهم نمی‌کنند، ضمن اینکه هزینه بالایی را نیز به خانواده‌ها تحمیل می‌نمایند.

وی بازگشایی مجدد شهربازی کیو را مطالبه جدی شهروندان خرم‌آبادی عنوان کرد و از مسوولان خواست هرچه سریعتر وضعیت این فضا را تعیین تکلیف کرده تا خانواده‌ها بتوانند کودکان خود را به شهربازی آورده و از امکانات آن استفاده کنند.

وسایل بازی شهربازی کیو مجوز استاندارد ندارند

مدیرکل استاندارد لرستان در گفت‌وگو با فارس در تشریح وضعیت استاندارد وسایل شهربازی کیو اظهار کرد: تمامی مجوزها برای استاندارد دستگاه‌های بازی یک‌ساله صادر شده و لذا اعتباری یک‌ساله دارند.

مرضیه قنبریان بیان داشت: در حال حاضر اعتبار یک‌سال دستگاه‌های شهربازی کیو تمام شده و بایستی مجدد به منظور اعلام نظر وسایل بازرسی شوند.

وی آخرین بازدید از دستگاه‌های شهربازی کیو را برای سال 95 عنوان کرد و آن‌ها را فاقد هرگونه استاندارد لازم دانست.

مدیرکل استاندارد لرستان با بیان اینکه برای هر کدام از دستگاه‌ها عمر مفید مشخص شده، گفت: هر وسیله بازی دفترچه محاسباتی دارد که بر اساس آن عمر مفید تخمین زده می‌شود.

قنبریان ادمه داد: در بازرسی سال 95 عنوان شد که عمر برخی وسایل طی دو سال آینده تمام می‌شود و با توجه به اینکه اکنون در زمان دوسال بعد قرار داریم بدون شک آن دستگاه‌ها بلااستفاده شده‌اند.

وی صدور هرگونه مجوز استاندارد برای وسایل بازی را منوط به انجام بازرسی‌های مجدد و اعلام نظر کارشناسان این حوزه دانست.

شهرداری خواهان جمع‌آوری کلیه دستگاه‌های شهربازی کیو است/ برخی وسایل استانداردسازی نمی‌شوند

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت شهربازی کیو اظهار کرد: بین شهرداری و سرمایه‌گذار مشکلات حقوقی وجود دارد که در آخرین تلاش‌ها شهرداری نسبت به تملک کامل شهربازی اقامه دعوی کرده است.

رضا خدامرادی با بیان اینکه پرونده حقوقی شهربازی هم‌اکنون در محاکم قضایی در جریان است، گفت: دادستان شهر نیز پیگیر موضوع بوده تا در کوتاه‌ترین زمان مشکل مرتفع شود.

وی یادآور شد: شهرداری همواره طی این سال‌ها دادخواست‌های خود را مبنی بر تخلیه وسایل به دادگاه ارائه داده بود که در نهایت حکم به نفع شهرداری و تخلیه مستاجر صادر شده بود.

خدامرادی با اشاره به ادعای پیمانکار مبنی براینکه طی این سال‌ها هزینه و ساخت‌وسازهایی در شهربازی کیو انجام گرفته، بیان داشت: متاسفانه شهرداری وقت نیز با امضای قراردادی پرچالش نسبت به خرید وسایل و پرداخت هزینه ها ابراز تمایل کرده که اکنون این موضوع مورد ادعای بهره‌بردار است.

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد ادامه داد: براساس آخرین گزارش اداره استاندارد، برخی دستگاه‌ها استانداردسازی نمی‌شوند و بنابراین لزومی برای خرید آن‌ها توسط شهرداری وجود ندارد.

وی ضمن عذرخواهی از تاخیر به وجود آمده در بازگشایی شهربازی کیو از شهروندان خرم‌آبادی، فعال نمودن مجدد این فضا را منوط به سپری شدن مراحل قضایی پرونده عنوان کرد.

خدامرادی یادآور شد: در ابتدا سعی شد با صلح و سازش دو طرف، موضوع حل شود اما با توجه به عدم تعهد سرمایه‌گذار در برخی موارد اکنون دادخواست جدیدی مبنی بر تخلیه کامل و جمع‌آوری تمام وسایل بازی بهره‌بردار به دادگاه ارائه شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد محصورکردن دستگاه‌ها و تنها استفاده شهروندان از فضای سبز شهربازی را مسکنی برای درد دانسته و از تلاش‌ها برای رفع  مشکل و بازگشایی کامل طی آینده‌ای نه چندان دور  خبر داد.

با توجه به گفته مسوولان شهرداری بایستی منتظر ماند که آیا دگر بار شهروندان خرم‌آبادی شاهد بازگشایی تنها شهربازی شهر خواهند بود، یا اینکه چشم انتظاری‌ها ادامه داشته و سوءمدیریت‌ها کام آنان را همچنان تلخ باقی می‌گذارد.

انتهای پیام/

 

منبع:فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات