معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از ایجاد دفتر بنیاد برکت در شهرستان دلفان تا پایان شهریورماه خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، حبیب الله خجسته پور ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به توصیه و تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مبنی بر اطلاع رسانی خدمات نظام و دولت در حوزه های مختلف، اظهار داشت: معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان برنامه ریزی هایی را در حوزه اجتماعی در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه در سطح کشور، تعدادی شهرستان که از لحاظ شاخص های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در رتبه های پایین کشوری هستند انتخاب شده اند، گفت: در این راستا به صورت ملی برای ارتقای شاخص های این شهرستان ها اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه این اقدامات در جزیره هرمز و همچنین «قلعه گنج» کرمان صورت گرفته است، ادامه داد: یکی از شهرستان هایی که طی سنوات گذشته در لرستان نیز شناسایی شده، شهرستان دلفان است.

خجسته پور با اشاره به اینکه این شهرستان در بین شهرستان های استان به لحاظ خیلی از شاخص ها این قابلیت را داشت که از ظرفیت های ملی برای توسعه آن استفاده کنیم، افزود: این اقدام از شهریور ماه سال گذشته با دعوت از معاون وزیر کشور، رئیس بنیاد برکت، مجمع خیرین مسکن ساز و تعدادی از خیرین حوزه سلامت در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بعد از این اقدام، استاندار لرستان جلساتی را با معاون اجتماعی وزیر کشور و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) داشتند تا از ظرفیت این ستاد در استان استفاده شود، ادامه داد: در نهایت این امر در دستور کار قرار گرفت که یک شرکت ملی و مشاور مطالعات اولیه ای را راجع به شهرستان دلفان انجام دهد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه این مطالعات اولیه انجام شد، گفت: با درخواست استاندار لرستان از رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) داشتند مقرر شد که بنیاد برکت در منطقه حضور پیدا کند که با تشکیل جلسه در دفتر بنیاد برکت با حضور نماینده مردم دلفان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دلفان، امام جمعه نورآباد، شرکت مشاور، نماینده حوزه اجتماعی وزارت کشور مقرر شد تا پایان شهریور دفتر نمایندگی بنیاد برکت در دلفان راه اندازی شود.

خجسته پور، تصریح کرد: همچنین مقرر شده شرکت مشاور نتایج مطالعات اولیه خود را تا مهر ماه در اختیار ستاد توسعه شهرستان قرار دهد و به صورت همزمان برنامه های «پیش ران» که نیاز یه به مطالعه ندارند نیز در شهرستان اجرایی شوند.

وی با بیان اینکه در این راستا تا کنون از محل اعتبارات اجتماعی وزارت کشور حدود ۱۵۰ میلیون تومان کالای ورزشی بین جوانان روستاهای دلفان توزیع کرده ایم، گفت: همچنین با انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی خدمات لازم به مادران باردار روستاهای دلفان ارائه خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به ارائه اینگونه خدمات به روستاهای دلفان از آخر مهر ماه، بیان داشت: همچنین مقرر شده مطالعات تکمیلی از سوی شرکت مشاور تا پایان دی ماه انجام شود تا بعد از آنها و مشخض شدن نقشه راه با استفاده از توان دستگاههای اجرایی، بنیاد برکت و به کار گیری ظرفیت خیرین ملی شاهد شروع اقدامات در حوزه های مختلف در حوزه های عمرانی، ورزشی، سلامت، اشتغال و ... شهرستان دلفان باشیم./مهر

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات