مدیرکل سازمان حج و زیارت لرستان با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰۰ لرستانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، گفت: مرز خروج برای تمام زائران لرستانی در اربعین، مهران است.

به گزارش لرستان خبر، محمد خسروی اظهارداشت: کار ثبت نام و وصول مدارک برای صدور ویزای زائران اربعین در استان لرستان از عصر روز چهارشنبه چهارم مهر ماه در تمام دفاتر زیارتی سراسر استان، دفاتر موقت و خدمات پستی شهرها و بخش‌های کوچک استان آغاز شده است و این فرایند تا سه روز قبل از اربعین انجام می‌گیرد.

وی افزود: هزینه ویزای زائران 377 هزار و 700 تومان است که شامل هزینه ویزا، بیمه و خدمات درمانی است و زائران هیچ هزینه دیگری پرداخت نمی‌کنند. تمام هزینه‌ها در قالب رمز دوم از حساب کارتی بانکی خارج و ثبت می‌شود و زائر هیچ هزینه‌ای به دفاتر پستی و زیارتی پرداخت نمی‌کند.

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان لرستان عنوان کرد: برای گرفتن ویزا گرفتن پاسپورت الزامی است و پاسپورت نیز حداقل باید 6 ماه اعتبار داشته باشد در غیر این صورت زائر می‌تواند به مراکز پلیس +10 درخواست دهد تا پاسپورت جدید دریافت کند.

وی بیان کرد: امسال نیز مانند سال قبل تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهند کسی بدون ویزا از کشور خارج شود چون این موضوع برای کشور عراق یک مسئله امنیتی است به همین دلیل تمام افرادی که از مرز  خارج می‌شوند هم توسط ماموران انتظامی و مرزی کشور ایران و هم کشور عراق کنترل می‌شوند پس زائران به طور حتم باید گذر نامه و ویزا داشته باشند.

خسروی گفت: ویزا اجازه‌ای است که کشور مقصد به افراد می‌دهد تا به خاک آن کشور وارد شوند، کشور ما نیز چون به دنبال این است که به قوانین کشور همسایه احترام بگذارد به زائران الزام می‌کند که ویزا داشته باشند و اگر کسی ویزا نداشته باشد هم کشور ایران و هم کشور عراق مانع می‌شوند و اگر کسی هم به صورت غیر قانونی برود و اتفاقی برایش بیفتد و ویزا نداشته باشد براساس قانون هیچ گونه خدمات حمایتی و کنسولی از آن فرد  صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به 1000 لرستانی در سامانه سما ثبت نام کرده‌اند و این روند ادامه دارد، تصریح کرد: تاکید می‌کنیم زائران پاسپورت‌های خود را دست افراد متفرقه ندهند و وجه نقدی به کسی تحویل ندهند. ثبت نام را فقط از طریق دفاتر زیارتی انجام دهند و وجه نیز فقط در قالب حساب بانکی(مربوط به بانک مرکزی) پرداخت می‌شود.

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان لرستان خاطرنشان کرد: سال 95 بیش از 17 هزار ویزا برای زائران لرستانی صادر شد و سال گذشته نیز 30 هزار ویزا برای حضور زائران لرستانی در پیاده روی اربعین حسینی صادر شد وخوشبختانه امسال نیز تدابیری اندیشیده شده تا زائران اربعین حسینی حداکثر تا 72 ساعت پاسپورت و ویزای خود را تحویل گیرند.

وی اظهارداشت: به کسانی که تمایل دارند در این سفر پر فیض و معنوی شرکت کنند توصیه می‌کنیم درخواست ویزا را به روزهای آخر موکول نکنند و از همین و روزهای اول ثبت نام خود را انجام دهند.

خسروی با اشاره به اینکه در ایام اربعین مرز خروج از کشور برای تمام زائران استان لرستان، مرز مهران است، افزود: جهت ساماندهی اعزام زائران اربعین در مرز توصیه می‌کنیم حتما زائران به صورت گروهی بروند و این گروهی می‌تواند به صورت خانوادگی، کاروانی، شبه کاروانی، گروه دوستانه و دانشجویی باشد.

وی عنوان کرد: درصورتی که زائران اربعین به صورت گروهی به عتبات عالیات اعزام شوند می‌توانند خدمات بهتری دریافت کنند و اطلاعات و دسترسی آنها به اطلاعات سفر بیشتر است.

انتهای پیام/ 

 

منبع:تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات