رئیس کل دادگستری لرستان:

رئیس کل دادگستری لرستان، تاکید کرد: مجازات در کاهش جرم اثر بخشی زیادی ندارد و باید با ریشه‌های جرم مبارزه کرد.

به گزارش لرستان خبر، جعفر بدری بعدازظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان با مسئولین ارشد قضایی استان ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی در دانشگاه ها، گفت: در دستگاه قضایی باید از نظر اشخاصی که در زمینه های قضایی پژوهش انجام می دهند استفاده شود.

باید با ریشه های جرم مبارزه کرد

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که نیازمند استفاده کاربردی از نظریات دانشگاهیان و پژوهشگران هستیم، گفت: باید از پژوهش های علمی و حساب شده که بر پایه نظریات اثبات شده اجتماعی و جامعه شناسی هستند استفاده شود تا وضعیت موجود جامعه را ارتقا ببخشیم.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه قوه قهریه برای جلوگیری از جرم جوابگو نیست، بیان کرد: پیشرفت و نظم امروز در دنیا مدیون و مرهون پیشرفت فرهنگی در جوامع است.

بدری در ادامه افزود: شفافیت در نهاد های کشور باید در دستور کار باشد و همه باید دست به دست هم و از نظرات اساتید دانشگاه استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجازات در کاهش جرم اثر بخشی زیادی ندارد و باید با ریشه های جرم مبارزه کرد، گفت: پایان نامه های دانشجویی باید به سمت کاربردی شدن پیش بروند و بیشتر به معضلات قانونی و حقوقی و مسائل اجتماع بپردازند تا خلا های موجود را جبران کند.

رئیس شورای قضایی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه کار پژوهش در ادارات دولتی باید با جدیت پیگیری شود، گفت: نظام های آموزشی دنیا دائماً در حال تغییر و بروز رسانی است و باید مسئله قانون گرایی در اولویت دستگاه های آموزشی نظام قرار گیرند.

بدری با انتقاد از شیوه ارزیابی اساتید دانشجویان، گفت: ارزیابی اساتید توسط دانشجویان باعث می‌شود استاد در شیوه های تدریس و آموزش رضایت سلایق دانشجو را در نظر بگیرد در صورتی که این کار باید بر مبنای های علمی و تخصصی آموزش انجام بگیرد.

پیشرفت علمی و صنعتی نیازمند انقلاب فرهنگی است

وی با اشاره به اینکه دوران نظریه پردازی گذشته است بیان داشت؛ باید با عملگرایی و شیوه های علمی مشکلات و موانع موجود را از سر راه برداریم.

رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه با بیان اینکه پیشرفت علمی و صنعتی نیازمند انقلاب فرهنگی است، گفت: در نظام هایی که فساد، رانت و سوء استفاده از قدرت شایع است امکان پیشرفت علمی و صنعتی وجود ندارد.

بدری در ادامه با اشاره به مسئله مهم حاشیه نشینی و گفت: حاشیه نشینی از معضلات نگران کننده شهر های ما است که برای مقابله با آن باید به صورت ریشه ای و عملی اقدام کرد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر مسئله توجه به روان کارکنان مشاغل سخت منجمله کارکنان دادگستری و مامورین انتظامی، گفت: باید شیوه هایی اتخاذ شود تا دغدغه های کاری و فشار های روانی ناشی از کار این اشخاص به زندگی شخصی و خانواده هایشان سرایت نکند.

رئیس کل دادگستری لرستان، افزود: پایان نامه های فارغ التحصیل دانشگاهی باید کاربردی بوده و نمود واقعی آن در جامعه وجود داشته باشد تا بتواند پژوهشی در راستای رشد و تعالی جامعه باشد، نه موضوعاتی که ارزش علمی و پژوهشی ندارند و صرفا برای رفع تکلیف ارائه می‌شوند.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات