رئیس اداره گذرنامه وزارت خارجه خبر داد:

رئیس اداره گذرنامه وزارت خارجه گفت: امسال سامانه ای طراحی شد تا جلوی افرادی که با ویزای جعلی قصد سفر به عراق را دارند گرفته شود و مردم هم بتوانند ویزای جعلی را از ویزای اصلی تشخیص دهند.

به گزارش لرستان خبر، مجتبی کریمی رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه گفت: امسال نزدیک ۲۰ جلسه با سفارت عراق درباره ویزای جعلی برگزار کردیم و قرار شده تا آنها اطلاعات مربوط به ویزایشان را به ما بدهند و ما هم روزانه این اطلاعات را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم تا از صدور ویزای جعلی جلوگیری شود و کسی نتواند با این ویزا از مرز خارج شود. سامانه دیگری نیز در نظر گرفته شده تا اطلاعات ویزاهایی که سفارت عراق می دهد را در سامانه قرار دهیم تا مردم خودشان بتوانند ویزای جعلی را از غیر جعلی تشخیص دهند.

وی در ادامه بیان کرد: روادید فوری همان روادیدی است که از یک تا ۲۴ ساعته صادر می شود و سفارت عراق هم ۲۴ ساعته روادید می دهد چه به سازمان حج و چه به شرکت هایی که از طرف خودش معرفی شده اند. معمولا عراقی ها صبح که درخواست ویزا را بگیرند تا بعد از ظهر آن را صادر می کنند اما این موضوع ساز و کارهایی دارد و باید این ویزاها به سازمان حج و زیارت برود و این سازمان هم کارهای مربوط به آن را انجام دهد. صدور ویزا یک روزه است اما روند رفت و برگشت آن سه تا چهار روز طول می کشد که مردم باید این مدت زمان را محاسبه کنند.

کریمی درباره واحد محاسبه ویزای عراق نیز گفت: پولی که مردم برای ویزای اربعین می دهند ریال است و ما به طرف عراقی معادل می دهیم. مذاکره ای با عراقی ها انجام دادیم که اگر بخواهیم پول نقد آنهم به صورت یورو یا دینار بدهیم مشکل داریم چون دلار و یورو از سبد ما حذف شده است. بیشتر بحث دینار مطرح بود. عراقی ها هم به صورت تلویحی پذیرفتند که دینار بدهیم. ولی بعدا کار به جایی رسید که عراقی ها گفتند با توجه به یک سری مراودات مالی بین دو کشور آمادگی  دارند که معادل یورو به ریال را با آنها محاسبه کنیم یعنی امسال ستاد اربعین، موافقت نامه بانک مرکزی را گرفت که این ویزا را با ارز ثانویه محاسبه کند یعنی معادل ۴۱ دلار ضربدر ارز ثانویه مبنای قیمت ویزای عراق شود.

کریمی ادامه داد: ثبت نام و صدور ویزا شروع شده ولی مردم هنوز به صورت جدی اقدام نکرده اند ما تا ۵ روز قبل از اربعین ویزا را صادر می کنیم ولی مردم باید زودتر برای گرفتن ویزا و آماده کردن پاسپورت اقدام کنند.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات