اولین سوگواره سَرچِله در استان لرستان برگزار می شود.

فاطمه اکبریان در گفتگو با خبرنگار لرستان خبر اظهار داشت: اربعین محدود به جهان تشیع و مربوط به یک جریان خاص نبوده و حرکتی جهانی و فرادینی است.

وی با بیان اینکه هرکس با هر دیدگاهی می تواند بیاید و کاری برای اربعین انجام دهد، عنوان کرد: بنابراین باید بستر های متفاوتی برای افراد مختلف در تمام زمینه ها ایجاد شود، شاید یکی از دلایل تشکیل سوگواره سرچله ایجاد همین بستر باشد.

دبیر اولین سوگواره سرچله استان لرستان ادامه داد: ممکن است افرادی باشند که خداوند استعداد خاصی در وجود آنها نهاده اما زمینه ی بروز و ظهور این استعدادها فراهم نشده باشد که یکی از اهداف سوگواره سرچله شناسایی و پرورش این استعدادهاست.

اکبریان تصریح کرد: انعکاس اربعین با ادبیات و زاویه دیدهای مختلف می تواند زمینه ای فراهم کند تا مردم اقشار و ادیان مختلف با حقایق اربعین آشنا شوند و اهالی رسانه باید این حقایق را به تصویر کشیده و برای آیندگان حفظ کنند.

photo_2018-10-26_13-09-33

وی با اشاره به اینکه پوشش خبری اربعین به اندازه کافی وسیع نیست، افزود: ما باید تاجایی که می توانیم این پدیده ی عظیم اربعین را فراگیر کرده و بازتاب آن را در تمام سطوح جامعه منتشر و به بزرگترین خبر جهان تبدیل کنیم.

اکبریان خاطرنشان کرد: اولین سوگواره سرچله با موضوع اربعین از نگاه مردم در قالب شعر، دلنوشته، خاطره، عکاسی، کلیپ سازی، مستندسازی، پوستر و نقاشی برگزار می شود.

دبیر اولین سوگواره سرچله استان لرستان با بیان اینکه آثار سال های گذشته نیز پذیرفته می شود، یادآور شد: مهلت ارسال آثار به سوگواره سرچله تا 25 آبان ماه است و پس از آن آثار توسط اساتید کشوری و استانی داوری می شوند و در پایان با برگزاری مراسم اختتامیه در اوایل آذر ماه، از برگزیدگان تجلیل به عمل می آید.

وی افزود: به دو نفر از برگزیدگان هر رشته جایزه پنج میلیون ریالی و به 10 نفر به قید قرعه در هر رشته جایزه یک میلیون ریالی اعطا می شود.

شماره تماس: 06633438762

نشانی سوگواره در شبکه های اجتماعی: @sar40le

نشانی رایانامه: sar40le@gmail.com

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات